T-bow - získejte balanc

T-bow - získejte balanc

T-bow je malá a lehká balanční pomůcka, která však svou účinností nahradí leckterý posilovací stroj. Jedná se o energické a vysoce účinné cvičení na speciálních deskách, které se zaměřuje na posílení celého těla, balanci, sílu, ohebnost a pružnost. T-bow navíc pomáhá vytvarovat problémové partie a zbavit tělesných dysbalancí. Je vhodný pro všechny věkové kondice, pro nesportovce i profesionály.

T-BOW - balanční pomůcka

T-bow pochází původně ze Švýcarska, ale díky svému širokému využití a efektivitě si rychle našem místo jak v Německu, Spojených státech amerických, Japonsku či Kanadě, tak i u nás v České republice. Tato na první pohled jednoduchá pomůcka má však rozmanité způsoby využití. Svým tvarem se inspirovala podle zakřivení lidského těla, a proto nabízí velké množství variant, jak na T-bow cvičit. Může sloužit jako podpora i jako houpačka, cvičit můžeme podélně či napříč.

T-bow cvičeníNa T-bow můžete cvičit samostatně – tedy používat zakroucenou desku, nebo k němu přidat ještě posilovací gumy, které opět nabízejí celou škálu dalších cvičení. T-bow je skladný a lehký, vejde se pod vaši postel a váží asi tři kila. Nebojte se, že pod vámi tato malá pomůcka praskne, má nosnost až 350kilogramů. Dají se používat obě jeho strany a součástí je také protiskluzná podložka.

S velkým úspěchem ji přijal step aerobik. Na první pohled se totiž podobá klasickému stepu, ale s T-bowem je díky jeho využití mnohem větší zábava. T-bow se totiž může také otočit na kulatý prostor, který je ideální pro balanční, ale také kardiovaskulární cvičení. I když cvičení může vypadat jednoduše, s T-bowem máte tendence naklánět se pouze na jednu stranu, takže postupně opravdu získáte balanční trénink. I touto snahou o udržení stability posiluje břišní svaly, ale také svaly přední a vnitřní strany stehen.

Proč cvičit s T-bow:

  • Posiluje svaly celého těla
  • Slouží ke zvýšení koordinace, síly, rovnováhy i ohebnosti
  • Trénování kardiovaskulárního systému
  • Pomáhá udržovat pohyblivost v každém věku
  • Je vhodný jak pro běžné posilování, tak pro rehabilitační účely, sportovcům může pomoci jeho snadné zamření se na určité svaly těla

Lekce probíhají pod vedením instruktora za doprovody motivační hudby. Rozcvičení trvá 5-10 minut, následuje kardio a balanční cvičení, posilování těla a trénink stability. Při lekcích se střídají cviky pomocí posilovacích gum a aktivity, kdy samy posilujete a T-bow spíše vašemu tělu pomáhá zaměřit se na určitou tělesnou partii. Na konci lekce proběhne samozřejmě vydýchání a protažení, opět s pomocí T-bow, které svaly uvolní už jen např. pouhým pohupováním.

Pokud nechcete cvičit pod vedením lektora, můžete díky skladné pomůcce cvičit přímo doma ve vašem obývacím pokoji. Zvolíte si do jisté míry také intenzitu zátěže, jelikož např. při balancování sami určujte intenzitu posilování tím, jak rychle se na T-bow převažujete. T-bow jw multifunkční neboť při cvičení kombinuje více pohledů – když např. posilujete břišní svaly, zároveň tvaruje svou páteř, aniž byste museli provádět speciální cvik.

T-bow je navíc vhodný pro všechny věkové generace – i starším cvičencům totiž pomáhá udržovat jejich pohyblivost a zdravý životní styl. S T-bow trénujete kardiovaskulární systém, ale také rovnováhu, sílu a ohebnost. Pokud máte problémy s kardiovaskulárním systémem či klouby, poraďte se ohledně cvičení (ostatně jako při každém posilování) se svým lékařem.

T-bow si oblíbili především instruktoři aerobiku, pilates nebo jógy, ale také různých hodin tance. Kromě aerobních aktivit je T-bow také vhodnou pomůckou při posilování. Díky svému tvaru umožňuje zaměřit se právě na ten konkrétní sval, s kterým máte největší problémy. Při trénování na T-bow také chráníte svou páteř např. při sezení na jedné straně a opírání o T-bow posilujete břišní svaly, současně však tvaruje páteř. T-bow je vhodný jako doplněk k aerobním aktivitám, např. k běhání, neboť na rozdíl od ostatních strojů v posilovně, které se zaměřují vždy jen na určitou tělesnou oblast, posílí komplexně vaše tělo, záleží jen na vás, jakou metodu tréninku zvolíte.

T-bow cvičení

  •