ZATOČTE S CELULITIDOU!

ZATOČTE S CELULITIDOU!

Každá žena se této situace bojí. Bude stárnout, kůže nebude tak pružná a množství tělesného tuku se bude zvyšovat. Kůže a povrch problematických partií se začne podobat pomerančové kůře. Tomuto stavu říkáme celulitida. Přinášíme vám zaručené rady a tipy, které vás zbaví celulitidy jednou pro vždy!

ZATOČTE S CELULITIDOU!

Celulitida straší ženy každého věku, což si uvědomují i výrobci kosmetiky. Pouze pomocí krémů se však celulitidy nezbavíte, ani ji nepředejdete. Pomerančová kůže totiž souvisí i s vaším životním stylem. Největší roli sice mají hrát ženské hormony, ale dalšími příčinami celulitidy jsou například sedavá zaměstnání, nedostatek pohybu nebo špatné stravování.

Hned zpočátku uvedu na pravou míru, že je pravda, že některé ženy jsou k celulitidě, neboli pomerančové kůži, náchylnější než jiné. Nejčastěji se s ní setkávají ženy v pubertě, těhotenství a během menopauzy. Roli tu hraje ale i dědičnost a hormony celkově, takže některé ženy se s celulitidou setkávají téměř neustále, zatímco jiné, ji nemají ani v krizových obdobích (právě třeba při a po těhotenství) a nemusí se ji tím pádem bát ani v pokročilejším věku, kdy vzniká hromaděním tukové tkáně a stárnutím podkožního vaziva.  Svůj úděl si bohužel musí nést každý z nás, takže se s tím svým musíme poprat. Pokud se pomerančové kůže nemůžete zbavit, nevymlouvejte se na dědičnost, kvůli dědičnosti a hormonům celulitidu máte, ale změnou životního stylu ji můžete porazit!

Celulitidu zhoršuje nedostatek pohybu. Pokud je vaše sportovní nasazení na nule, vaziva již časem vrstvu podkožního tuku neunesou a propustí pak tukové buňky k povrchu kůže, kde se vytvoří drobné vyvýšeniny (muži celulitidu nemají, protože je vazivo jinak uspořádané a tukové buňky se tak ukládají do stran). Pohyb je pro elastičnost pokožky nepostradatelný. K boji s celulitidou se hodí především aerobní aktivity – běh, jogging, chůze, cyklistika, bruslení, jízda na koni nebo plavání. Pomohou i lekce aerobiku nebo tance. Aby byly vaše výsledky viditelné, věnujte se aktivitě alespoň 45 minut. Aerobním pohybem, který je zaměřen především na dolní končetiny, se nohy prokrvují a posilují, a hýždě a nohy se zpevňují.

Celulitida

Další vliv na celulitidu má správné spravování. Pokud máte drobnou nadváhu, na úbytku celulitidy se samozřejmě podepíše, když shodíte pár kilo. Musíte ale zvolit pozvolnou a stálou dietu, neboť pokud byste se vystavila rychlé a drastické dietě s možností jojo-efektu, rychlé přibírání a ubírání hmotnosti poškodí vaši kožní tkáň a své celulitidě tak ještě přihoršíte. Pokud však hubnout nechcete a bojujete pouze s celulitidou, neexistuje žádná speciální dieta, ale jsou to spíše pravidla, která se hodí celkově pro hubnutí a zdravý životní styl. Nejhorší je asi přejídání se, s tukovými buňkami souvisí hlavně tláskání slaného a sladkého.  Nesprávné porce mají za důsledek špatné vstřebávání látek v organismu. Vyhýbat byste se měli také uzeninám, konzervovaným potravinám (i tuňáku a zelenině) a tučným sýrům. Jednoduše se v jídle vyhýbejte nasyceným tukům a sacharidům v nepřiměřeném množství. Kožní tkáni prospívá příjem obyčejné vody a bylinných čajů. Pokud tedy máte problémy s pomerančovou kůží, snažte se je do svého denního programu zařazovat co nejvíce. Hydratace činí pokožku vláčnou a pružnou. V pitném režimu zapomeňte na slazené a light nápoje (ty jsou uměle slazené) a pouze zatěžují metabolismus. Pokud potřebujete pít minerální vody, tak kupujte ty, které mají velký obsah sodíku.

Může se ale stát, že máte sklony k zadržování vody nebo otokům, v tom případě musíte s vodou hospodařit rozumněji. Nezapomeňte, že vodu obsahuje i ovoce a zelenina, naplánujte si tedy pečlivě svůj příjem jídla a vody, aby mohl organismus s tekutinou hospodařit. Organismus může smysluplně využít jen dva decilitry vody najednou, jinak dochází buď k odvodňování, nebo naopak k hromadění tekutin. Důsledkem je, že strádá náš lymfatický systém a zhoršuje se celulitida. Lepší je tedy pít často a po menších dávkách.

Pokud máte pocit, že s vaším sportem i stravováním je vše správně, ale celulitidy se stále nemůžete zbavit, můžete mít problém s poruchami vaziva nebo žilní nedostatečností, což jsou bohužel faktory, s kterými příliš dělat nemůžete. Jestliže mají ale tyto potíže za důsledek malou vrstvu tuku, mohou vás snad uspokojit estetičtí chirurgové. Potíž ale může být ve vaší hormonální antikoncepci, pokud odhalíte, že může mít s vaší celulitidou souvislost, poraďte se s doktorem, změňte značku nebo případně celkově druh ochrany. Třetí příčina může být nejtěžší na překonání a tou je stres. Pokud se cítí organismus ohrožen, vytváří si zásoby tím, že zadržuje vodu, zvyšuje v krvi množství cukru a snižuje uvolňování tuků jakožto energie. Vše je tak „přecpáno“ ve vašem organismu a tvoří se i pomerančová kůže. Pomůže vám navrácení psychické pohody, zkuste se odreagovat například u různých relaxačních technik nebo aktivně odpočívejte.

Amanda Latona a její trénink hýždí

zdroj: youtube.com
  •