FUNKČNÍ TRÉNINKY s Markét - BOSU

FUNKČNÍ TRÉNINKY s Markét - BOSU

Jan Caha Jan Caha před 6 lety

Nový seriál video tréninků pro všechny ty, které už poslovna omrzela nebo chtějí cvičit s vlastní vahou za využití různých funkčních pomůcek, a nebo si udělat svůj vlasntí domácí workout. Dnes cvičení na BOSU s Markét, která vás bude provázet celým seriálem.

FUNKČNÍ TRÉNINKY s Markét - BOSU

S fukčními tréninky se v posledních několika letech doslova roztrhl pytel a poslední dva roky znamenaly velký boom právě této kategorie tréninků. Pomůcky při nich využívané jsou dnes běžnou rutinou všech sportovních odvětví a sportovních disciplín a nejinak je tomu i v našem tréninku. Právě proto je tu náš nový seriál videí z FUNKČNÍCH TRÉNINKŮ, které pro vás připravila naše trenérka Markét. S tou se budete při tomto seriálu na našich stránkách setkávat pravidelně tak, abychom si přiblížili cvičení se všemi dnes populárními pomůckami. Dnes je tu pro vás trénink s BOSU.

Co je BOSU?

Název fitness cvičení bosu pochází z anglického slovního spojení „both sides up“, v češtině přeloženo jako „obě strany nahoru.“ Název celého cvičení udala specifická a originální pomůcka Bosu Balance Trainer, ve tvaru polokoule. Tak je cvičení rozmanité a zábavné, neboť její nafouklou a plochou část střídáte podle zrovna prováděných balančních cvičení. Polokoule o průměru 63,5 cm a nafouknutá do výšky 22 cm má na obou bočních stranách rukojeti sloužící k otáčení a nošení. Poprvé byla tato bosu pomůcka představena již v roce 1999 určitým skupinám profesionálů a olympijským týmům. Díky úspěchu, který sklidila jako unikátní stabilizační a balanční tréninkové zařízení, se vydává do světa a vytváří nový fitness styl.

Bosu Balance Trainer se dříve užíval pro rehabilitační účely. Má mnohou úrovní a kombinací cviků, takže si bosu oblíbí uživatel každého věku, tělesné úrovně a pohlaví. I když je na většině hodin převaha žen, s bosu se konečně začínají aerobní fitness hodiny trochu lámat, neboť si ho díky choreografickým cvičením, zaměřeným na sílu i vytrvalost zamilovali i muži.

Cvičení vede k cílenému formování a posílení svalů celého těla. Velká část pohybu pochází z dolních končetin, proto pomáhá formovat zvláště boky, hýždě, stehna a lýtka. V případě zapojení paží do pohybu se zlepšuje koordinace, orientace v prostoru a dochází k posilování svalů horních končetin a pletence rameního. Svaly se stávají funkčnějšími, pružnejšími a lépe tvarované. Cvičení slouží také k odstranění nežádoucích tukových rezerv na těle, pomáhá rozvíjet schopnosti využívat tuky, jako zdroje energie a napomáhá odstranění odpadních látek z těla ve formě potu.

Nyní však již dost teorie a přistupme k tréninku. Funkční trénink na BOSU je tu.

TVARUJEME POSTAVU s Markét - cvičení s bosu

 

Cviky na videu

Přítahy kolen k hrudníku ve vzporu – klik

Zaměření: spodní část břicha, prsní svaly, tricepsové svaly, přední strana rameního svalu

Skipping – mountain climber

Zaměření: dynamická síla dolních končetin, lýtka, šikmé břišní svaly

Skipping v dřepu – dřepy s výskokem – roznožování ve vzporu

Zaměření: dynamická síla stehen, abduktory, hýžďové svaly, lýtka

Crisscross – kliky s přechodem – seskoky střídavě

Zaměření: hýžďové svaly, prsný svaly, ramena, tricepsy, adduktory, hluboké břišné svaly, přímý břišní sval

Výpad pravá levá na bosu, žabáci tam a zpět a vzpor

Zaměření: dolní končetiny, hýžďový sval, stabilizační svaly

CVIČENÍ S BOSU - ukázkový workout

Cvik a dávkování
Kriskros 8
Žabáci 8
Mountain climber stranou 8
Kolena k hrudníku ve vzporu 8
Klik stranou a špičky od sebe k sobě 4
Skipping v podřepu 8
... a opakujte ještě 5x  

Cvičení s BOSU má své nesporné výhody a velmi bohaté využití, vy se tak nemusíte bát experimentovat,. Předchozí video bylo jen malou nápovědou, jak se dá takový trénink vytvořit. Nebojte se, trénujte a zkoušejte. Vaše posilovna je ideáním nástrojem toho, abyste se stali svým vlastním trenérem a poradcem. V příštím díle se na vás těšíme s tréninky na závěsném systému TRX, dnes tak populární funkční pomůcce vycháející z tréninkového prostředí US Army.

FUNKČNÍ TRÉNINKY s BOSU

  •