CO NÁS DĚSÍ NA HUBNUTÍ – A JAK TO JE DOOPRAVDY?

CO NÁS DĚSÍ NA HUBNUTÍ – A JAK TO JE DOOPRAVDY?

Toužíte po vysněné postavě? Už několikrát jste si řekli „jdu do toho“, ale pak vás cosi odradilo? Toto cosi je naše pohodlnost ověřovat si povídačky, které jsou běžně rozšířené mezi lidmi. V našem článku si projdeme sedmero nejčastějších obav z hubnutí a ukážeme si, že se obav můžeme lehce zbavit. Stačí jen pochopit, o čem hubnutí doopravdy je!

CO NÁS DĚSÍ NA HUBNUTÍ – A JAK TO JE DOOPRAVDY?

„Stejně bych zhubnout nedokázal/a!“ přesvědčujeme se znovu a znovu, když pomyslíme, že už zase nedopneme džíny. V hlavě se nám vyrojí spoustu „pro“ a „proti“ – a jelikož je „pro“ často „jen“ naše nespokojenost s postavou, a pod „proti“ si zaškatulkujeme – málo času, velkou dřinu, spoustu peněz za trenéry, potraviny, spoustu přemlouvání a přemáhání, a nakonec do kategorie „proti“ zařadíme i to, že i kdybychom zhubli, utratíme další peníze za náš šatník, naše pomyšlení na hubnutí končí dřív, než vůbec začne. Proč to tak je? Dnes jde hubnout přeci i jinak!

OBAVA 1: BUDU TRPĚT HLADY

Pod dietou si často mylně představujeme hladovění. Vidíme se, jak sedíme doma a hypnotizujeme ledničku, kterou nemůžeme otevřít. Představíme si, jak nám zakručí v břiše na veřejnosti. Živě se nám vybavuje ten nepříjemný pocit prázdného žaludku – „nene, to nechci, to se radši pořádně najím a budu mít pupek“, říkáme si. Přitom hubnutí o hladu vůbec není, naopak hladovění nemá se zdravým hubnutím nic společného, jelikož zpomaluje metabolismus. Nasadit dietu neznamená mít hlad, znamená to změnit svou životosprávu, naučit se jíst pravidelně, po malých porcích a vědět, jaké potraviny k sobě pasují. Jde o změnu jídelníčku, ne o hladovění – žádný odborník by vám sebe-týrání byť v podobě stravy rozhodně nedoporučil.

HubnutíOBAVA 2: NEMÁM ČAS

„Budu si muset vařit zdravé jídlo, vymezit si čas na pohyb, kontrolovat se… „na to nemám čas!“ A tak končí naše snahy o hubnutí. Říkáme si, jak to mají cvičitelky a sportovci z televize jednoduché – vždyť mají na vylepšení své postavy celý den! „Ale my, obyčejní smrtelníci, musíme zvládat také práci, rodinu a další koníčky.“ I obyčejní smrtelníci si ale najdou čas na hubnutí. Nejprve se přesvědčte, kolik času vám opravdu zbývá, rozpočítejte si cestu do práce, práci samotnou i nezbytné úkoly v domácnosti či čas s přáteli. Přemýšlejte, jak můžete zkrátit svůj harmonogram (a pokud možno i tento čas proměnit do pohybu místo toho, abyste jeli přes město autem přes různé zácpy, můžete jít pěšky nebo jet na kole, výsledný čas může být zcela stejný). Poté, co rozplánujete svůj čas a úkoly, které nejsou nutné, předáte členům rodiny, kteří by vás měli v hubnutí podporovat, si musíte najít čas i na sport – 1 hodina alespoň 3 x týdně? To přece ve svém programu musíte najít! Když počítáme i víkend, musíte alespoň pro začátek vašeho snažení 3 hodiny svého času za týden najít. Vždyť i manažeři největší firem chodí na specializované lekce svých oblíbených sportů (v této době je mezi touto skupinou nepopulárně CEOBoxing, Budokon ale i funkční trénink s lektorem), a to třeba i od šesti od rána. Navíc dnes pro nastartování hubnutí existují i 20ti minutová cvičební videa, která se snaží postihnout rychlé kardio a posilování. Když opravdu budete chtít, cestu jak zhubnout si najdete… A co s vařením? Vaření zdravého jídla vám zabere stejně času jako vaření jakéhokoli jiného jídla. Navíc se tato strava často skládá ze zeleniny a masa, což jsou na přípravu rychlé potraviny. Pokud nemáte čas každý den, navařte si o víkendu, porce schovejte do mrazáku a každý den si nechte nový příděl zdravé stravy. Časem se váš režim vyjasní, zdravý životní styl se stane součástí vašeho hubnutí a volný čas se náhle objeví sám.

OBAVA 3: MUSÍM TO VYDŽET NAVŽDY, JINAK PŘIJDE JOJO EFEKT

Pokud nebudete chtít zhubnout 20 kilo za 2 měsíce, jojo efekt nepřijde. Pomalu a plynule hubnout se dá navázáním zdravého životního stylu. A ano, ten je navždy – ale to není žádné trápení. I když může být zpočátku těžké představit si zdravý životní styl na celý život, za chvíli pochopíte, že je to velmi jednoduché. Oblíbíte si nové chutě – naučíte se odměňovat se, a dopřávat si pestrou stravu. Ve sportu se vám zalíbí, jak sami sebe překonáváte. Sem tam si můžete dopřát nějaký hřích, nemusíte se vzdávat svých nejoblíbenějších pochoutek – pouze si je dopřávejte například 1x týdně. Pokud si zvykáte na změny pomalu, a děsí vás náhlá změna, začínejte zlehka – nejprve choďte na procházky a omezte slazené nápoje, další týden už zařaďte ke každému jídlu zeleninu a zkuste se při procházce popoběhnout. Nechtějte od hubnutí zázraky, najděte si svou vlastní cestu hubnutí a zdravého životního stylu, a za pár měsíců už se sportu a zdravé stravy nebudete chtít vzdát.

OBAVA 4: NEPŘINUTÍM SE K POHYBU

I na pohyb je třeba zvykat si pozvolna, a začít se musí s energií, chutí a touhou něco změnit. Pokud jste opravdu odpůrce sportu, začnete s jednoduchou chůzí. Vyjděte si s kamarádkou, nebo se psem, nejprve na 20 minut, poté na hodinu, a tak dál podle vašich možností. Uvolníte se, zbavíte se stresu, zapomenete na starosti všedního dne. Při chůzi nebudete ani pozorovat, že se jedná o nějaký sport. A pak si třeba najdete rychlejší aktivitu, co vás bude bavit – může to být cokoli, cyklistika, plavání, tanec, bojové sporty, tenis … Pokud vás děsí představa posilovny, tak do ní nechoďte – dnes je spousta fitness center, domácích DVD se cvičením, a zábavných sportovních lekcí, takže představa „mučení se na strojích“ je dávno pryč. Záleží jen na vás, co máte rádi. Jen se nebojte rozšiřovat si své obzory. Pro každého existuje pohyb, který si zamiluje! Takže se nebojte najít ten svůj!

Hubnutí

OBAVA 5: STOJÍ TO PŘÍLIŠ PENĚZ

Je už dlouhodobým mýtem, že zdravé jídlo je dražší. To není pravda - naopak jsou většinou dražší nejrůznější náhražky a polotovary. Je to pouze věc výběru – dnes jíte ke svačině sušenku, mohli jste si ji kopit i proto, že je levná. Ale zítra si můžete dát levnou svačinku v podobě jablka. Nebo se vám zdá drahé sportovní vyžití? Nemusíte si kupovat pernamentku do posilovny, nebo platit 3 x týdně lekce se soukromým instruktorem. Můžete vzít kolo, brusle, nebo cvičit podle DVD, knihy, nebo tipů na internetu.

OBAVA 6: JEN SAMÉ ZÁKAZY A NAŘÍZENÍ

„Hubnutí je samé – to smíš, to nemůžeš, teď ne… na to nemá náladu.“ Tak to ale také být nemusí. Hubnutí neznamená, že se budete muset vzdát svých oblíbených potravin a jíst to, co nesnášíte. I když … pokud jste milovník fast foodu, budete muset tuto stravu omezit a pro začátek si ji dopřávat pouze jako odměnu. Ale až se setkáte s novými potravinami a kořením, zalíbí se vám i nové jídlo. A navíc, během hubnutí se dovoluje 1 hříšný den – kdy můžete sníst vše, na co máte chuť. To není tak strašné, že? Navíc hubnutí není tolik o zákazech, jako o nových chutích – sádlo nahradíte olivovým olejem, bílou mouku celozrnnou atd. Odměňujte se, motivujte se a vyhněte se tak nepříjemným zákazům a nařízením – vytvořte z hubnutí radost, nikoliv povinnost.

OBAVA 7: STEJNĚ SE MI ZHUBNOUT NEPOVEDE

Jak se říká, máme ve zvyku „házet flintu do žita“. Ať už kvůli výše vyjmenovaným důvodům nebo jiným výmluvám, nemáme chuť se do hubnutí pouštět, protože si říkáme, že zrovna my jsme ti, kteří se budou snažit zhubnout marně. Hloupost! Každý může zhubnout! Ano, vyjmeme-li zdravotní problémy (na které se ale dnešní populace v 90ti% případů pouze vymlouvá), a tloustnutí ze stresu, které je dnes prokázaným fenoménem, který se musí napravovat psychicky a ne fyzicky, opravdu každý může zhubnout! Stačí pouze chtít. Hoďte za hlavu víru v to, že vy máte svou tloušťku geneticky danou – bude to spíše jen špatný stravovací návyk nebo nechuť ke sportu. Nevěřte, že na vaší momentální váze už zůstane celý život. Zvedněte se z gauče a udělejte vše proto, abyste byli spokojení. Pokud se vám hubnout nedaří, poraďte se s odborníky a poté hurá ke zdravějšímu životu!

Zacvičte si s námi na BOSU

zdroj: youtube.com
  •