BOSU

BOSU

V nedávno zveřejněném článku ze sekce druhy aerobiku, jsme si představili bodystyling. Článek naleznete zde: https://aktin.cz/clanek/17-bodystyling Dnes se společně podíváme na další formu stále populárnější balanční plošinu - BOSU.

bv b bvmnmmmmmCo je BOSU?

Název vychází z anglické zkratky pro BOth Sides Up – obě strany nahoru. BOSU vypadá jako disk, který je z jedné strany plochý z tvrdého materiálu a na druhé má pružnou kopuli, většinou ho najdeme v modré barvě.

Účinky cvičení

Cvičení vede k cílenému formování a posílení svalů celého těla. Velká část pohybu pochází z dolních končetin, proto pomáhá formovat zvláště boky, hýždě, stehna a lýtka. V případě zapojení paží do pohybu se zlepšuje koordinace, orientace v prostoru a dochází k posilování svalů horních končetin a pletence rameního. Svaly se stávají funkčnějšími, pružnejšími a lépe tvarované. Cvičení slouží také k odstranění nežádoucích tukových rezerv na těle, pomáhá schopnosti využívat tuky, jako zdroje energie a odstranění odpadních látek ve formě potu.

Varianty BOSU cvičení

Variant cvičení s touto pomůckou je nespočet, můžete na něm balancovat, dělat kliky, skákat, stoupat a mnoho dalšího. Nejznámější formou svičení s BOSU je BOSU Aerobik. Jedná se o cvičení na BOSU v aerobní tepové frekvenci, kde dochází ke spalování tuků a zároveň posílení celého těla. BOSU Pilates vychází z filosofie cvičení Pilates a stává se tak ještě účinnější a zábavnější. BOSU Core je cvičení zaměřené na posílení především centra těla (břicho, vzpřimovače páteře, rotátory, hýždě...) a tím i zlepšení držení postavy a prevence bolesti zad. BOSU Dynamic je propojení aerobní zátěže s plynulým provedením cviků na BOSU.

Kdo může cvičit na BOSU

BOSU je vhodné pro všechny věkové skupiny, zvláště ženy si zde najdou to svoje. Využití nalezne také v předzávodních přípravách sportovních oddílů. Největší výhodou cvičení na BOSU je rozvinutí stabilizačního systému a posílení celého těla. Na BOSU se může posilovat i cvičit vytrvalostním způsobem. Navíc jsou BOSU lekce zábavné a velmi rozmanité.

Co potřebujete

BOSU plošina by vám měla být zapůjčena v každém fitness centru, ve kterém naleznete tuto formu aerobiku. Samozřejmostí je opět pohodlné oblečení, ručník (ten budete opravdu potřebovat) a láhev se sportovním nápojem.

BOSU cvičení je opravdu zábavné a účinné. Věřím, že i vy si po přečtení tohoto článku nalezenete svoji BOSU lekci.

  •