Neztrácejte čas při hubnutí

Neztrácejte čas při hubnutí

Už dlouho si slibujete, že se sebou začnete něco dělat, ale nezbývá vám na to čas? Potácíte se mezi prací, rodinou, přáteli a koníčky a na zdravý životní styl nemáte místo? Potřebujete strategický plán. Sport a zdravá výživa se zkrátka musí stát součástí Vašeho životního stylu!

Neztrácejte čas při hubnutí

Přesvědčujete sami sebe, že se OPRAVDU chcete zbavit špíčků na bříšku, ale zkrátka to nejde? Připadá vám nadlidský úkon vtěsnat do svého denního plánu ještě další aktivitu? Jít to musí. Daří se to mnoha jiným. Ne vždy to je ale jednoduché. Pokud vám na cvičení nezbývá čas, musíte se podrobněji podívat na to, co přes den děláte. Pečlivě si spočítejte, kolik času opravdu potřebujete pro své denní fungování. Vyčleňte denní rutinu, počítejte jen nutný čas. Musíte si stanovit priority. Pokud se vám do vašeho plánu cvičení nevejde, něco méně podstatného musí pryč. Jedině to je způsob, jak začít. Jestliže opravdu zhubnout chcete, čas si najdete.

Klíčem je, využívat jakékoli minimum volného času. Říkáte si, že potřebujete především aerobní aktivitu, abyste shodili pár přebývajících kilo, a svou neschopnost začít cvičit si odůvodňujete tím, že aby taková aktivita měla smysl, potřebujete alespoň 30 – 40 minut v kuse, které zkrátka nemáte? S takovým myšlením musíte přestat. Samozřejmě, mít hodinu denně by bylo ideální. Ale pro začátek se spokojte alespoň s 10ti minutami. Můžete si přivstat o 10 minut dřív? Můžete využít 10 minut své polední pauzy? Může psa vyvenčit tentokrát někdo jiný, abyste stihli pár sklapovaček? Začít začleňovat pohyb do svého života je základ.  S 10 ti minut ráno, se stane 10 minut ráno i večer, takže dobrých 20 minut denně. Se svou touhou zlepšovat se, znenadání zjistíte, že sportovat zkrátka potřebujete. Že chcete víc. Cvičení se stane prioritou a vy s potěšením budete konstatovat, že jste si pro něj ušetřili 40 minut svého času, 5x týdně.

Aby se stal tento plán skutečností, stanovte si, co chcete. Kolik chcete zhubnout? Co chcete posílit? Chcete být celkově silnější nebo vám jde prozatím o konkrétní partii? Z cíle si odvodíte plán – co musíte udělat pro to, abyste tohoto cíle dosáhli. Následně si musíte vyčlenit čas na svůj plán (právě počítáním opravdu nutných činností, a zkracováním těch nepodstatných). A pak stačí jen začít.

Pokud ale cvičíte sami, musíte sami nad sebou držet bič. Musíte dodržovat svůj plán, abyste dosáhli svých cílů. Spoustu lidí, kteří začnou s cvičením, při první časové překážce zruší právě svůj tréninkový plán. Přijede tchýně na návštěvu? „Musím uklidit, cvičení prostě dnes zruším!“ Nemohli jste se místo půlhodinové koupele jen vysprchovat a alespoň se protáhnout? Když člověk chce, výmluvy si vždy najde. To, o co tu běží, je ale těmto výmluvám nevěřit. Ke krásnému tělu je třeba kompromisů.

Sami si najděte, jaký čas je pro vaše cvičení nejlepší. Ráno? Večer? V poledne? Hned po práci? Před cvičením ráno si dopřejte kousek ovoce, abyste si dodali energii. Večer cvičte ideálně tři hodiny před spaním, abyste neovlivňovali svou snahu o spánek. Pokud vám vyhovuje cvičit v poledne, nezapomeňte na čas, který si musíte vyčlenit pro sprchu a případný odpočinek. Vše se odvíjí od vašich denních činností a nátury. Někdo je po ránu tak aktivní, že je pro něj cvičení v tuto dobu to pravé. Někdo tak aktivní není, ale ví, že když si zacvičí, trénink ho do dne pořádně nastartuje. Pro jiného je ideální zacvičit si večer, a poté si dát rovnou dlouhou koupel a pomalu zalézt do postele. Zkuste různé varianty a zařaďte si cvičení na pevno do vašeho rozvrhu. Po čase, vám vynechat trénink bude připadat divné – jako pro kuřáky káva bez cigarety.

Až se vám podaří najít si čas na cvičení, věnujte čas opravdu jen cvičení. Vypněte si telefon a e-mail. Soustřeďte se na pohyb a své tělo. Tak pro vás bude cvičení i jakousi příjemnou pauzou od reality všedního dne a opravdu si ho užijete.

Časové výmluvy většinou neplatí pro naši stravu. Je hezké, kdybyste si mohli vařit každý den zdravý oběd, ale pokud nemáte čas na vaření, zřejmě jste zvyklí stravovat se jinak – například během pracovních dní jíst v restauraci. Jak pak souvisí s časem, že jste nezačali žít zdravě? Prostě si místo knedla, vepřa, zela, dejte kuřecí plátek s rýží. Ke svačině si nekupte v automatu sušenku, ale dojděte si do obchodu pro kousek ovoce. Pro stravování žádné výmluvy neplatí. Prostě jen chtít!

Nepřestávejte se cvičením a zdravým životním stylem. Sami dobře víte, že jediná cesta, kterou zvolíte, bude začít opět znovu!

hubnutí

  •