Zelená káva pro hubnutí

Zelená káva pro hubnutí

Novinek ve sportovní výživě je s každou sezonou stále více a více. Jednou z těch, která dle mého zažije velký boom právě v letošních letních měsících, bude zelená káva nebo extrakt ze zelených kávových bobů. Znamená nepražená káva nějaké zlepšení a výhody pro samotné uživatele, nebo se jedná o opětovnou módní záležitost?

Zelená káva - fungující hubnutí

Hned na začátek si ujasněme, co vlastně zelená káva je. Nehledejte v ní žádný jiný druh kávy, speciální odrůdu nebo snad něco, co by bylo pro běžného člověka zcela nedostupné. Jedná se o klasickou kávu, resp. klasická káva (černá káva) byla jednou kávou zelenou se všemi jeho výhodami, které dnes od zelené kávy vyžadujeme, a ke kterým se vztahuje jeho zařazení mezi suplementy.

Nejvýznamnějšími látkami v zelené kávě jsou tzv. fenolické sloučeniny, tou nejdůležitější pak kyselina chlorogenová. Ta se pražením zelených kávových zrn a jejich přeměny na černá kávová zrna ničí a stává se tak neúčinnou. Kyselina chlorogenová (nalezená v zeleném extraktu z kávových zrn) a její metabolit, kyselina kávová, napomáhají bránit aktivitě enzymu, který štěpí škrob na cukry a napomáhá vstřebávání cukru ze škrobu, čímž se snižuje celkový jednorázový kalorický vstup. Klinický výzkum ukázal, že kyselina chlorogenová napomáhá snižovat glukózové rázy a tak podporuje optimální hladinu cukru v krvi.

Asi nejvýraznějším účinkem a také tím, který bude do budoucna nejvíce sledován, je vliv zelené kávy na snížení tělesné hmotnosti a redukci tuku. Přesný mechanismus vlivu zelené kávy je stále podrobován výzkumu, nicméně můžeme předpokládat, že souvisí s obsahem stimulačních látek, stejně jako se změnou využití a vstřebání cukru a jeho snížené konverze na útrobní tuk.

Zelená káva stejně jako její "černý protějšek" obsahuje kofein. Tato látka je kapitolou sama pro sebe, nicméně vězte, že kofein je centrálním stimulantem. Ovlivňuje funkce centrální nervové soustavy a podporuje duševní činnost. Může tak velmi významně ovlivnit fyzický výkon a to i v době, kdy není organismus dostatečně energeticky zásoben. Kofein působí navíc také jako dobrý spalovač tuku, napomáhá organismu s využitím mastných kyselin a tuků, jako zdroje energie. Nutno však říct, že v extraktu ze zelené kávy naleznete povětšinou pouze okolo 10 % kofeinu.

Tím však výčet výhod zelené kávy nekončí, u dostupných výzkumů můžeme pozorovat zlepšení vasoreaktivity a následné snížení krevního tlaku u osob trpících hypertenzí. Opět neznáme přesný mechanismus, nicméně je předpokládáno, že souvisí s další účinnou látkou, a sice s kyselinou ferulovou. Zelená káva má navíc vysoký antioxidační aktivitu.

Zelená káva napomáhá

  • snižování tělesného tuku
  • normalizaci krevního tlaku
  • stimulaci unaveného organismu
  • vstřebávání cukru a jeho využití

Sami vidíte, že výhody užití zelené kávy jsou nepřeberné a sám si myslím, že v blízké době se můžeme těšit na mnoho četné využití zelené kávy právě v doplňcích stravy a zdravé výživě.

Zelená káva

  •