8 nezvyklých potravin pro hubnutí

8 nezvyklých potravin pro hubnutí

Hubnutí je otrava, co si budeme povídat. Neustále musíte vymýšlet nové a nové pokrmy, aby vám vaše stereotypní jídlo chutnalo. Co takhle si ale dietní stravu obohatit, a to dokonce o superpotraviny, která vám s hubnutím navíc pomohou. Podívejme se na velkou osmičku nových potravin, které můžete zařadit do svého jídelníčku.

8 nezvyklých potravin pro hubnutí

Kuře a rýže na tisíc způsobů, ale stále stejně a stále méně chutně. Takto vypadá dieta některých mých kulturistických přátel i lidí, kteří dříve byli v kuchyni poměrně kreativní. Proč si ale neříct dost. Ne toto není reklamní slogan, toto je realita. Velmi dobře můžete do svého jídelníčku doplnit potraviny, o kterých jste snad  ani netušili, že mohou být v dietě prospěšné.

Mušle

Mušle jsou prakticky bez tuku. Pokud se dostanete dovnitř, naleznete velmi chutný sval z čisté bílkoviny. Povařte je v horké vodě s trochou bílého vína tak, aby se vyvařil veškerý alkohol. Toto vám umožní lépe pracovat s vnitřkem mušle. Druhou výhodou je, že se přeci jen trochu s mušlí napracujete, budete tedy jíst pomaleji a jídlo náležitě vychutnávat. Toto nutí vaše senzory nasycení pracovat efektivněji a ty vám dají zprávu o nasycení dříve, než kdybyste svůj oběd do sebe rychle naházeli. Mušle jsou k dostání již téměř ve všech supermarketech, vždy se však ujistěte o jejich čerstvosti.

Mandle

I přes to, že se mandle dříve příliš nedoporučovaly kvůli vysokému obsahu tuku. Nacházejí si dnes ve fitness kuchyni svoje pevné míst. Mandle nám nabízí velmi dobře sytící trojkombinaci vlákniny, sacharidů a bílkovin. Podle nových měření navíc mandle obsahují až o 20 % tuku méně, než se ve starých kalorických tabulkách uvádí.

Dýně

Dýně je skvělou dietní stravou. Obsahuje velmi mnoho vlákniny, takže nás nasytí na velmi dlouhou dobu. Navíc je dýně velmi kulinářsky výhodná. Dá se použít na výrobu placek, stejně jako dýňový koláč nebo dýňovou buchtu. Pokud nemáte dýni k dispozici v zimním období, myslete na to, abyste si ji v dalším roce zavařili bez cukru.

Řepa

Ano, i řepa může být vaší dietní potravinou. Nejen její šťáva, ale celá řepa je použitelná. Jak jste se měli na našich stránkách již možnost dozvědět, řepa obsahuje tzv. nitráty. Ty napomáhají vazodilataci cév, takže jste schopni během sportovního výkonu pracovat lépe. Čím lépe ve fitness centru pracujete, o to více jste schopni spálit energie a potažmo i tukových zásob.

Avokádo

Toto ovoce má velmi vysoký obsah mononenasycených mastných kyselin. Jak jistě víte, tuk ve své stravě (i přes to, že je dietní) musíte mít, a to nejen pro udržení hormonální produkce. V nových studiích bylo prokázáno, že pokud nahradíte nasycené mastné kyseliny mononenasycenými, snížíte tak obvod svého pasu prostřednictvím snížení množství tuku na břiše.

Grapefruit

Možná se bojíte konzumace grapefruitu kvůli fruktóze a její konverzi na tělesný tuk. Nyní je čas na to, podívat se na toto ovoce z druhé strany. Podle nedávných studií napomáhá konzumace poloviny grapefruitu s hlavním denním jídlem redukci tukové hmoty a využití tuku jako zdroje energie. Využít můžete i bílé části grapefruitu, které obsahují mnoho vlákniny.

Sušené švestky

Je na čase prohrabat babiččinu spíž. Dříve byly sušené švestky známy jako dobrý lék pro léčení zácpy. Nyní se však ukazuje, že ji můžete použít  i ve své dietě. Švestky obsahují rozpustnou vlákninu, která napomáhá kontrole hladiny krevního cukru. Jsou také bohaté na antioxidanty - antokyany. Ty jsou špatně vstřebávání v žaludku, nicméně dobře vstřebatelné jsou pro střevo, kde slouží jako výživa buněk. A kvalita buněk střeva je rozhodující pro kvalitu hubnutí.

Studené vařené brambory

Vaření a poté se ochlazení brambory před konzumací je pro vás výhodné. Co takhle bramborový salát? Uvaření a zchladnutí vede k retrográdnímu vzniku rezistentního škrobu. Rezistentní škrob může přispět ke zlepšení citlivosti na inzulín a zvyšuje pocit sytosti, dva důležité faktory optimalizace spalování tuků.

Dýně

  •