Veronika Wisiorkova - cesta k bikini fitness 2/2014

Veronika Wisiorkova - cesta k bikini fitness 2/2014

Verču jsme vám na našich stránkách již představovali v jejím prvním miniblogu z přípravy na soutěže v BIKINI fitness. První díl naleznete zde: Veronika Wisiorková - cesta k bikini fitness 1/2014. Dnes se podíváme na její výživu a konkrétněji rozpis stravy během celého týdne.

Veronika Wisiorkova - cesta k bikini fitness 2/2014

Až 70% úspěchu. Takový důraz bývá kladen na výživu při sportu. Pokud se fitness věnujete, víte, že je to pravda, obzvlášť v předzávodní přípravě. Musím na sebe prozradit, že jídlo mám moc ráda. Baví mě vymýšlet nové recepty a zpříjemňovat si pomocí něj den, jak jen to jde. Čím více se závody blíží, tím více se tenčí seznam „dovolených“potravin, ale nenechte se zmást. Nemusí to nutně znamenat kuřecí na vodě a pár listů salátu.

Momentálně se nacházím ve fázi, kdy mám během týdne různý příjem sacharidů, chcete-li tzv. sacharidové vlny. Co to vlastně znamená? Bílkoviny a tuky jsou nastaveny pořád na stejné úrovni a sice: bílkoviny 100g/den, tuky 45g/den. Sacharidy se pak mění v závislosti na tréninku, tedy v dny s nejnižším příjmem je třeba trénovat.

Týden se dá pak načrtnout takto: pondělí 50g, úterý 50g, středa 150g, čtvrtek 50g, pátek 50g, sobota, 150g, neděle 200g.

Ze zkušenosti vím, že nejvíce dotazů padá na to, jak vlastně vypadá takový „padesátkový“ den. Většinu ze sacharidů padne už na snídani, protože se ráda po ránu dobře najím. Po celý den, už pak nemám problém s jejich absencí. V tento den sním hodně zeleniny, aby mě nepřepadl hlad, přednost dávám spíše té zelené, jako je třeba okurka, čínské zelí nebo nejrůznější saláty. Tu barevnou pak přidávám spíše pro zpestření. Takový můj den pak může vypadat takto:

  • Snídaně – 150g štíhlých nudlí, 30g ovesných vloček, hrstka borůvek, hromada skořice, trošku sladidla a lžička ořechového másla.
  • Svačina – zeleninový salát s kuřecím prsem a kouskem avokáda.
  • Oběd – 100g lososa s grilovanou zeleninou
  • Svačina – 4 bílky a jedno celé vejce, zeleninový salát
  • Večeře – Kaseinová dobrota (viz níže)

Samozřejmě nezapomínám na dostatečný pitný režim, který tvoří převážně bylinkové čaje, (můj nejoblíbenější je mátový) anebo čistá voda. Za den vypiji 2-3 hrníčky kvalitní kávy, kterou občas okořením milovanou skořicí.

Na závěr se s Vámi chci podělit o recept na mou nejoblíbenější večeři. Jak už jsem říkala, ráda vymýšlím nové recepty a nehodlám se o dobré jídlo ošidit ani v předsoutěžní přípravě. S klidem tuhle Kaseinovou dobrotu tedy můžete zařadit i do nízkosacharidových dnů, nejlépe před spaním.

  • 2 bílky

  • 25g kaseinu

  • trošku vody

  • skořice

  • 30-40g ořechového másla

Bílky pečlivě rozmíchám s kaseinem a troškou vody na hladkou hmotu. Nyní máme dvě možnosti, jak s ní naložit. Rychlejší a „čistší“ je dát ji na dvě minuty do mikrovlnky (v závislosti na výkonnosti Vaší trouby). Vybírejte vyšší misku, výsledný koláček během přípravy hodně nabude. Anebo ji můžete nasucho opéct na nepřilnavé pánvi jako palačinku. My to doma rádi střídáme. Na závěr už stačí jen ozdobit ořechovým máslem (moje nejoblíbenější je kešu) a posypat skořicí. Dejte vědět, jak Vám chutnala.

Vaše V♥

Aktuální fotografie z přípravy

Veronika Wisiorková Veronika Wisiorková
  •