První suplementace

První suplementace

V začátcích se každý z nás již nacházel. Již jsem vám zde psal, co všechno máte dělat proto, abyste se v posilovně dokázali rozkoukat. Dnes se podíváme na to, jak suplementovat a jaké produkty si vybrat, abyste zbytečně nevyhazovali peníze za hlouposti.

První suplementace

Ostatně vyhazování peněz za hlouposti je takovým tradičním začátečnickým obrázkem a je jednou z hlavních příčin toho, že doopravdy skončíte se snahou o budování hmoty dříve, než začnete. Je to logické, vynaložíte spoustu peněz do cvičení a suplementace a výsledky se dostavují jen pozvolna. To vás demotivuje a vy se tak již do fitka netěšíte.

Zapomeňte na složité suplementační plány. V jednoduchosti je síla. Vy již víte, že suplementace je pouze doplněním pestré a plnohodnotné stravy. Neměla by tedy tvořit většinu vašeho stravovacího plánu a dokonce se dá říct, že by měla být v začátcích spíše okrajovou záležitostí. I tak se ale z dobré suplementace dá vytěžit slušný výsledek. Zamyslete se tedy nad tím, co chcete suplementovat.

Protein (syrovátkový)

Proteinový přípravek je základem suplementace každého silového sportovce. Bez stavebních látek, které naleznete v proteinovém přípravku, se váš organismus neobejde, a to hned z několika důvodů. Tím prvním je, že kvalitní proteinový přípravek dodává stavební látky, které je vaše tělo schopno využít k novotvorbě svalové hmoty, ale i podpoře nárůstu síly. Dalším a zcela podstatným důvodem je také to, že všechny důležité funkční látky v našem těle mají povahu bílkovinnou. Příjem proteinů je tak potřebný i pro dostatečnou produkci hormonů a enzymů.

Výběr proteinového přípravku není ve snaze o nabrání svalové hmoty zcela složitý. Měli byste vybírat z kvalitních syrovátkových proteinů s obsahem bílkovin do 80 %. Vždy se v tomto případě bude jednat o syrovátkový koncentrát nebo izolát. Syrovátková bílkovina má navíc tu výhodu, že je rychle stravitelná. Tento protein je tedy ideálním potréninkovým prostředkem pro budování svalové hmoty a nastartování její regenerace.

Protein (kaseinový/noční)

Noční hladovění pro vás znamená velmi kritickou dobu ve vašem denním plánu. Ne nadarmo se tedy v noci rozhoduje o tom, jestli porostete nebo nikoliv, a kolik svalové hmoty dokážete nabudovat. V tomto případě byste se měli zaměřit na produkty, které na sobě nesou název kasein. Tak, abyste zajistili dostatečnou stravitelnost proteinu a jeho dokonalé využití, vybírejte jej v podobě micelárního kaseinu nebo jako hydrolyzovaný kasein.

Gainer (jednoduché cukry)

Celá snaha o nabírání je pouze o energii. I když budete mít ve svém jídelníčku dostatek kvalitních proteinů, v případě, že vám bude chybět energie, nejste schopni novou svalovinu vybudovat. Vašemu tělu musíte zajistit dostatečný přívod energie, a to nejen v době okolo tréninku. Zde leží hlavní úloha na úpravě jídelníčku, nicméně vy sami si můžete velmi výhodně dopomoci. Asi víte, že během tréninku vydáváte energii. Proto ji musíte také doplnit a zároveň vyprovokovat jeden z nejanaboličtějších hormonů, hormon inzulin. Právě ten je zodpovědný za „přecpání“ buňky stavebními látkami a dostatečným zásobením buňky aminokyselinami.

K tomuto účelu slouží tzv. „rychlé“ gainery, tedy sacharido-proteinové přípravky s obsahem jednoduchých cukrů s rychlou vstřebatelností. Vybírejte ty, které obsahují převahu dextrózy, ale zároveň porci maltodextrinu a maximálně okolo 10 % fruktózy.

Kreatin

Tato látka tělu vlastní je od pradávna tím nejzákladnějším suplementem pro nárůst svalové hmoty a síly. V posilově využíváte zejména energii ve formě ATP, tu je nutno regenerovat a právě k tomuto účelu je kreatin v těle využit. Nejen, že tak máte větší sílu a prodlužuje se vaše pracovní série. Ale máte i možnost navýšit objem svalové buňky, a to poměrně znatelně.

Pro vaše účely plně postačí klasický kreatin monohydrát v kvalitě Creapure. Jedná se o certifikovanou čistotu kreatinu, vy tedy máte jistotu, že se opravdu do svého těla dostáváte to, co chcete. Nezaobírejte se složitějšími formami, budou pracovat podobně, ale budou samozřejmě stát více.

Vitamíny a minerální látky

Každý silový sportovec (a sportovec obecně), klade na svoje tělo extrémní nároky, a to jak na regeneraci, tak i na nervový systém, endokrinní systém i systém trávící. Vaše tělo tedy musí být v kompletním pořádku a bez zřejmých nedostatků. Doplnění vitamínů a minerálních látek není sice na vašem těle v krátkodobém horizontu příliš vidět, nicméně dlouhodobý zdravotní efekt, je zcela nepopiratelný.

Každý začátečník by se měl nad svojí suplementací zamyslet. Chápu, že se jedná o váš první krok a nákup podobného zboží, a že zřejmě i přes to budete tápat a nebudete vědět, co a jak. Měli byste však ze suplementace vytěžit maximum.

Doplňky stravy)

  •