L-Karnitin (tekutý vs. kapslový)

L-Karnitin (tekutý vs. kapslový)

Dříve dostupný pouze jako lék, dnes již zavedený a dalo by se říct hit 21. století. L-karnitin je aminokyselina (neesenciální), která slouží k přenosu mastných kyselin k mitochodriím přes mitochondriální membránu ve svalech a srdeční tkáni. Zde slouží jako zdroj energie pro svalovou práci a krytí potřeb organismu (např.: při tréninku).  Za normálního stavu si organismus L-karnitin získává z potravy, hlavně z bílkovin živočišného původu. L-karnitin tělo syntetizuje v játrech, mozku a ledvinách z methioninu a lisinu. Pokud však chcete podpořit spalování tuku při cvičení, je zvýšená dodávka karnitinu pomocí doplňku výživy, správnou volbou. Jaký suplement zvolit, aby vaše snaha o odstranění tukových záhybů byla co nejúspěšnější? Na dalších řádcích si přiblížíme výhody i nevýhody jednotlivých forem.

 

hubnuti karnitin dietaTekutá forma L-karnitinu

+ rychlejší vstřebávání

+ široká nabídka příchutí

+ častá kombinace s dalšími účinnými látkami, zlepšující využití L-karnitinu (vitaminy…)

- kombinace s jednoduchými cukry

- zpravidla větší cena za gram karnitin než u kapslové formy

 

Kapslová forma L-karnitinu

+ přesné dávkování

+ snadná přenositelnost

+ suplement bez příměsí

- pomalejší přechod přes žaludek (delší vstřebávání)

Ať už se jedná o jakýkoliv typ karnitin, je dobré zmínit jeho dávkování. Účinné dávkování se pohybuje od 300mg do 1500mg denně. Pokud se však chcete zbavit tuku, je vhodné brát dávky až 3g karnitnu/den . Při tomto používání nebyly zjištěné žádné vedlejší účinky.

Líbí se Vám  tento článek? Sdílejte ho na Facebooku       Sdílet

  •