Veganství a fitness se Silvií Beránkovou

Veganství a fitness se Silvií Beránkovou

Se Silvií Beránkovou jste se na našich stránkách již setkali. Stejně tak jste se setkali s jejím stravovacím režimem a veganstvím. Aktuálně je v přípravě na Arnold Classic, jak jdou tyto dvě rozdílné sféry, tedy veganství a sportovní příprava dohromady? Podíváme se dnes.

Veganství a fitness se Silvií Beránkovou

Veganství neboli rostlinná strava je novým směrem a životním stylem. Čím dál více lidí se k této stravě začíná uchylovat a zjišťují, že se na ní cítí velmi dobře a budování svalů jde také. Stejně tak tento trend vnímám já, i mě rostlinná strava velmi pomohla. Rostlinná strava nezatěžuje tolik tělo, jako živočišná. Tato strava složená převážně z ovoce, zeleniny, obilovin, ořechů je pro naše tělo velmi přínosná, velmi čistá, nenajdete v ní žádný cholesterol, přidané zbytečné dochucovadla a jiné látky. Živočišná strava vaše tělo překyseluje,a tímto vzniká právě většina nemocí. Rostlinná strava není tolik anabolická, jako živočišná, proto je velmi důležité zvednout kalorický příjem a jíst opravdu pravidelně a větší množství jídla. Nebojte se, strádat rozhodně nebudete, strava je velmi rozmanitá, na internetu najdete spoustu zajímavých receptů, které najdete i zde na mém blogu, pouze zjistíte, že se Vám jaksi všechno odlehčilo a najednou budete mít více energie.

Rostlinná strava funguje velmi dobře i u budování svalové hmoty, obsahuje všechny důležité živiny, díky, kterým můžete pracovat na vašem svalovém růstu. Nebudete strádat ani v podobě bílkovin, které jsou základním stavebním kamenem svalů. Většina lidí se obává, že bez masa mít kvalitní svaly nejde. Omyl, rostlinné potraviny také obsahují spoustu kvalitních bílkovin, díky kterým můžete dosáhnout stejných výsledků jako na živočišné stravě a ještě nebudete tolik zatěžovat svůj organismus. Také bych ráda upozornila na moje oblíbené potraviny v rostlinné stravě pomocí kterých získávám více bílkovin . Velmi ráda používám seitan což je pšeničná bílkovina, lehce stravitelná a dodá mi velké množství bílkovin a málo sacharidů, dá se buď běžně koupit, nebo šikovnější vyrobí i sami doma. Tofu se u mne objevuje také často a to v podobě různých tofu tvarohů. Dále chia semínka, spirulína a další životodárné potraviny. Je toho velké množství co jíst aby to bylo pro naše tělo prospěšné a nestrádalo.

U veganství je velmi důležité mít kvalitně sestavený jídelníček, aby tělo opravdu dostalo vše, co potřebuje, jelikož pracuji hodně s lidmi a to i vegany /vegetariány, vím,že většinou jejich strava je téměř sacharidová a chybí bílkoviny, proto doporučuji začínajícím veganům ,ale i těm, kteří si neví rady, ať raději využijí odbornou pomoc, je to stejné jako s fitness a posilováním, vždy je lepší si zacvičit s trenérem, naučit se správné provedení cviků, než se vrhat do cvičení sám a dělat chyby, které mě nikam neposunou a spíše uškodí, ale také bych ráda dodala není trenér jako trenér!

Pokud se obáváte, že na rostlinné stravě nejdou realizovat sacharidové vlny, je to opět omyl! Ano je to o něco složitější, vše se musí počítat opravdu tip top, jelikož téměř ve všem jsou sacharidy, tak tady to není rozděleno jako u živočišné stravy sacharidy /bílkoviny, ale tady se počítají sacharidy opravdu ze všeho, tedy příklady, pokud si myslíte, že tofu se počítá jako bílkoviny, není to tak. Musíte jej započítat i do sacharidů, jelikož některé druhy jich mají opravdu dost.

V poslední řadě bych také zmínila doplnění vitamínu B12, ten já sama tělu dodávám. Dle mého by jeho příjem neměl na rostlinné stravě nikdo podceňovat. Takže doplňky stravy jako komplex minerálů a multivitamin jsou u mě také samozřejmostí a klasicky před náročným tréninkem a po něm užívám bcaa + glutamin.

Pokud tedy máte chuť vyzkoušet tento způsob stravování, neobávejte se. Začněte třeba pouze jedním dnem v týdnu, kde vynecháte veškeré živočišné složky, sami pak uvidíte, jak se v tento den budete cítit.

  •