Funkční trénink - trénink bicepsu

Funkční trénink - trénink bicepsu

Máme tu další video z dílny Spartans Gym, se kterými spolupracujeme na seriálu článků s tématem "funkční trénink". Co všechno se dá s bicepsem v posilovně dělat a jaké jsou největší chyby v jeho tréninku? Podívejte se společně s námi.

Autor: Nikola Bartáková - Spartan Gym

Funkční trénink - trénink bicepsu

Biceps, nejoblíbenější sval v posilovně především u mužské populace. Na to, o jak malý sval se jedná, našel veliké obliby. Biceps zapojujeme témeř u všech pohybů paže. Na jeho antagonistu triceps lidé takovou pozornost nevyvíjí a ten bývá ochablý. Cvičíte také rádi disko sval?

Věděli jste, že:

  • biceps se doporučuje cvičit tehdy, když máte fixovanou lopatku,
  • na objem a sílu  je nejvhodnější velká činka – ve stoje,
  • opět dodržejme aktivní hluboký stabilizační systém páteře,
  • pokud jde paže až za tělo – zapojujeme dolní část bicepsu př. v sedě na skloněné lavici,
  • naopak horní část bicepsu je aktivnější, pokud ruku dám víc do výšky před tělo (např. skotova lavice).
  • potřebná doba na regeneraci malého svalu bývá okolo 2 dní, takže ho necvičtě denně, to nikam nevede a tričko Vám nepraskne.

Úchop činek

Úchop jednoruček má veliký vliv na svaly, které aktivujeme a je vhodné je střídat.

  • kladivový – aktivaje vřetení sval
  • nadhmatem – aktivaje hluboký sval pažní
  • s rotací – zapojujeme krátkou část bicepsu
  • využití expanderu – zajistí konstantní odpor – vhodné na tvar, vhodné na dopumpování a  cvičení u žen.

Vzhledem k oblibě cvičení bicepsu a výskytu zrdcadel u nás v gymu, zapojujeme tento cvik také do kruhových tréninků. Z estetického hlediska bychom o tedy jednoznačně neměli vynechávat.
 

Trénink BICEPS

zdroj: youtube.com

  •