Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Nárazové zvýšení výkonu

Jan Caha
Jan Caha 20. 12. 2014
Nárazové zvýšení výkonu

Dnes mě trochu ovál závan nostalgie. Každou pslední předvánoční sobotu jsem totiž trávil v klubovém fitku při tzv. vánočním benchpressu. Naše klubová soutěž jistě neměla charakter profesionální úrovně, o to větší sranda zde však byla. Před každou touto soutěží jsem se snažil vyladit svůj organismus na maximum. Samozřejmě k tomu měla přispět i vhodná suplementace. Jaká tedy byla a co můžete využít i vy pokud chcete nárazově zvýšit váš výkon?

Nárazové zvýšení výkonu

Doplňky stravy jsou dnes již nezbytností sportovní výživy. Jejich čas přichází ráno po probuzení, v době po tréninku, před ale i před spaním a v běžné netréninkové dny. Jednoduše doplňky stravy již dnes zasahují do všech oblastí sportovcova života. Neexistuje přesný plán toho, co kdy použít, ale můžeme vám doporučit nejúčinnější, ale i méně známé doplňky stravy, které podpoří váš sportovní výkon, a které budou jen přínosem pro vaše výsledky.

Beta-alanin

Látka, která se spolu s aminokyselinou histidinem přeměňuje v těle na carnosin. Podle výzkumů znamená vyšší hladina carnosinu ve svalové tkáni prodloužení pracovních sérií a vyšší kontrakci svalové hmoty. Toho využijete akutně při tréninku, když chcete od svého těla dostat více, než v předchozím tréninku. Užívejte 1,5-3 g beta-alaninu při snaze o nárůst svalové hmoty.

Kofein

Kofein je velmi často skloňovanou látkou nejen ve sportovní výživě. Nepomáhá pouze při ranním vstávání, ale i před výkonem. Celá řada vědeckých studií ukázala, že kofein přijatý hodinu před výkonem vám zaručí vyšší sílu a vytrvalost, stejně jako lepší soustředění na výkon. Hodinu před cvičení použijte přípravek s obsahem kofeinu, a to v množství 200-400 mg účinné látky.

Citrulin-malát

Tato aminokyselina se v těle přeměňuje na arginin. Z něho se uvolňuje oxid dusnatý. NO má schopnost podpořit vasodilataci (roztažení cév). Citrulin však také odstraňuje únavový metabolit čpavek z organismu a přispívá k využití laktátu na energii. Citrulin navíc zvyšuje hladinu klíčové energetické molekuly ATP, a to více než o 30 %.  S předtréninkovým koktejlem použijte 3-6 g této aminokyseliny nebo použijte L-arginin v tabletách.

Koenzym Q10

Látka, která se nachází zejména v buněčných mitochondriích (buněčných elektrárnách). V nich se tvoří většina ATP, kterou tělo potřebuje. Koenzym Q10 podporuje tvorbu ATP v buňkách. Výzkumy ukazují, že CoQ10 snižuje únavu při cvičení a urychluje regeneraci mezi tréninky. Použijte 100-200 mg koenzymu Q10 před snídaní a 200 mg s vaším předtréninkovým koktejlem.

Kreatin

Tato látka nepodporuje pouze nárůst svalové hmoty, ale také napomáhá uvolňovat energii, potřebnou k překonávání zátěže v podobě chladné oceli. Čím více je kreatinu ve svalech, tím více energie v nich najedeme. Naše svaly jsou schopny lépe pracovat. Kreatin také efektivně působí na nárůst svalové hmoty a regeneraci. Užívejte 10-20 g kreatinu denně za účelem nárůstu svalové hmoty.

Zlepšení akutního výkonu není zcela složitou záležitostí, mnoho sportovců v ní však hledá vědu a laboruje s tím, co by jim mohlo při výkonu pomoct. Přiznám se, i já jsem dlouho zkoušel a vždy před vánočním benchpressem se snažil, aby moje nabuzení na výkon a schopnost podat maximum, byla co nejvyšší. Mnohokrát se mi to ne zcela povedlo, ale každý tento neúspěch přispěl k poznání svých vlastních potřeb. Zde jsem vám nabídl malý výsek toho, co vše můžete využít pro podání maximálního výkonu. Zkoušejte tedy i vy svoje hranice.

Přidej se k 36 tis. odběratelů

Každému z nich jednou týdně vybíráme ty nejlepší články, které jsou určeny 100% právě jemu.

Odebírat
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________