Pokročilí v posilovně (VIII.)

Pokročilí v posilovně (VIII.)

Poslední a závěrečný článek o našich pokročilých cvičencích. Po dlouhých osmi dílech se dostáváme na konec tohoto seriálu, který by vydal na malou knihu o posilování. 

První díl článku o pokročilých naleznete pod tímto odkazem: POKROČILÍ V POSILOVNĚ (I.) 

Druhý článek jsme uveřejnili v minulém týdnu: POKROČILÍ V POSILOVNĚ (II.) 

Třetí článek s tabulkami tréninků naleznete zde: POKROČILÍ V POSILOVNĚ (III.) 

Čtvrtý článek byl souhrnem třídenního splitu: POKROČILÍ V POSILOVNĚ (IV.) 

Šesté pokračování se již zabývalo čtyřdenním a pětidenním splitem: POKROČILÍ V POSILOVNĚ (VI.) 

Sedmé pokračování jsme přinesli na téma čtyřdenního splitu: POKROČILÍ V POSILOVNĚ (VII.) 

Pokročilí v posilovně (VIII.)

Pokročilí v posilovně se dostali do svého závěru. Někdo by si mohl říct konečně, možná bych si to stejné řekl i já, nicméně jsem rád, že jsem vám v minulých dvou měsících mohl předkládat tyto články. Dnes jsme se dostali na konec a volným pokračováním tohoto článku jsou již v současné době intenzifikační techniky, které se přesunou ze soboty na prostředek týdne. Jsem rád, že jste u této série vydrželi, a že si z ní snad vezmete svoje lehké ponaučení a budete schopni svůj trénink upravit tak, aby byl pro vás dostatečně efektivní. 

V celém tomto seriálu jste se dozvěděli, jak trénovat, pokud jste již v posilovně ostříleným sportovcem. Nepleťte si tento termín. Stále chodí do fitka mnoho sportovců, kteří nejsou pokročilí, a přesto tak cvičí. V tomto případě doporučím přečíst si celý náš seriál, a to včetně "začátečníků". Možná se v něm poznáte a konečně začnete hledat tent sportovní základ. Zrovna včera jsem se díval na dokument s Jay Cutlerem. Mluvil o tom, kde je to tajemství úspěchu. Jeho odpvěď byla nasnadě: "v základech". A stejné základy byste měli hledat i vy. 

Posledním, co vám dlužím v tomto seriálu, je samozřejmě návrh tréninku z minule. Jestli si pamatujete, tak jsem se bavili o pětidenním splitu. Jak by mohl tento již čistě "profesionální" trénink vypadat? 

Pětidenní split ...

Záda

Cvik

Série Opakování
Stahování kladky na široko 4 10-12
Shyby na široko 4 10-12
Přítahy s velkou činkou v předklonu 4 10-12
Přítahy na spodní kladce 4 10-12
Pullover s lanem 4 10-12

Hrudník

Cvik

Série Opakování

Tlaky na hrudník s JČ

4

10-12

Tlaky s velkou činkou hlavou nahoru

4

10-12

Střihy na kladkách

4

10-12

Peck deck

4

10-12

Ramena, lýtka

Cvik Série Opakování
Tlaky na ramena s jednoručkami 4 10-12
Upažování s jednoručkami 4 10-12
Předpažování s kotoučem 3 10-12
Upažování v předklonu 3 10-12
Výpony ve stoji 3 8-15
Výpony v sedě 3 8-15
 

Kvadricepsy, hamstringy

Cvik

Série Opakování
Předkopávání 3 10-12
Hacken dřepy 4 10-12
Tlaky nohama 4 10-12
Výpady v chůzi 4 10-12
Zakopávání v sedě 4 8-15
Napnutý mrtvý tah 4 8-15
Hyperextenze 4 10-12

Paže

Cvik

Série Opakování
Bicepsový zdvih s VČ 4 10-12
Kladivové zdvihy 4 10-12
Zdvihy na scottově lavici 4 10-12
Francouzský tlak v leže 4 10-12
Kliky na bradlech 4 10-12
Tricepsové stlačování kladky 4 10-12

A tím končíme. Doufám, že vám tento seriál přinesl všechno, co jste si od něj slibovali. Myslete vždy na jedno, neexistuje špatný tréninkový plán, pouze špatně odtrénovaný. Každý, který ve svém životě budete zkoušet, vám může přinést kýžené výsledky a bude mít odraz na vaši postavu. Zkoušejte tedy a hledejte si svoji cestu, která povede i k vaší vysněné postavě. Ta cesta za to stojí. Ne nadarmo se říká, že i cesta je cíl, a v případě tréninku to platí dvojnásob...

Pokročilí

  •