Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 18/2015

Do you even Youtube - 18/2015

Osmnáctka je moje šťastné číslo, a proto jsem velmi rád, že i v roce 2015 se dostáváme k dalšímu pokračování "Do you even Youtube", a to právě s tímto pořadovým číslem. Připravil jej pro vás Jan Kavalír. 

Do you even Youtube - 18/2015


Tentokrát začneme tréninkovým videem Jeffa Logana, kterého můžete znát z videí DLB a Roba Baileyho. Rob má ale také svůj byznys. Funguje jako online coach a nově přichází i firmou vyrábějící doplňky stravy. S tím se nám chlubí na začátku a prý máme očekávat nějaký nový dobrý předtréninkový doplněk stravy. Určitě se mezi vámi najde někdo, kdo ho vyzkouší. V poslední době vidím na facebooku fotky Noček a předtréninkáčů, které vůbec v Evropě být nemají. Lidi v České republice tady zkouší vlastně ty předtréninkáče, které šlapou. V nich pak můžeme najít látky jako DMAA nebo agmatine sulfát. Ono to i dává smysl. Pokud už chcete za tento druh doplňků stravy utrácet, tak by asi měly fungovat, že?

Co nám ještě Jeff ukáže ve svém novém videu. Název videa je Back day at Diamond gym a to znamená, že se budou procvičovat zádové svaly v posilovně, která se nachází v New Jersey. V pozadí videa nám pak hraje „Go forever“ od Roba Baileyho a my si tak můžeme užít motivační tréninkové video, které si pro nás Jeff připravil. Jeff má trénink poskládaný celkem zajímavě. Stejně jako DLB i on využívá velký objem pracovních sérií. Na začátku dostává krev do svalů izolovanými cviky a spíše pumpuje. Pak už ale přichází na řadu cviky, které si dovolí odcvičit i trošku více silově. Na konec trénink pak zas zařadí pumpovací cviky. Na cestách tedy Jeff uplatňuje typický kulturistický trénink, při kterém se snaží svaly napumpovat a procítit. U Baileyovců ve Warhousu jsou to pak brutální tréninky s těžkou váhou, kde může jít třeba na 1 až 3 opakování u mrtvého tahu, nebo na pětky u přítahů v předklonu.

Jason Khalipa v posledním roce výrazně zapracoval na prezentaci a rozjel tak úplně nový byznys. Pro nás to znamená, že si s ním můžeme zatrénovat pomocí Youtube. Předem si ale každý uvědomte, kde se nacházíte, jaké jsou vaše dovednosti, vaše technika, schopnosti regenerovat a jaké máte cíle. Už víte? Tak jdeme trénovat.

Trénink začíná rozcvičkou – 3 kola 250 metrů na vesle, 10 dřepů s vlastní vahou a 30 dvojšvihů se švihadlem. Cílem je nastavit tělo do režimu pohybu, zahřát se, prokrvit celé tělo a dostat srdeční frekvenci na provozní číslo. Po rozcvičce jdeme připravit tělo na thrustery. Cílem bude zapracovat na mobilitě v ramenním kloubu a celkově rozhýbat ramena, široký zádový sval a zápěstí. Jakmile bude všechno hotovo, tak přichází na řadu 10 čelních dřepů. K tomu musí stačit prázdná osa. Víc nepotřebujete. Ještě přidáte nějaké ty čelní dřepy a pokračujete na mrtvé tahy. Hotovo? Thrustery s tyčí. Technika je základ.

Rozcvička thrusterů bude pro Jasona, jehož nejlepší thruster může být okolo 130kg, s přibližně 40kg. Další série bude s asi 60kg. 20kg skok není pro Jasona moc, ale pro někoho z vás by to mohl být velký skok. Tak klidně přidejte jen 5kg. Trénujte chytře! Jaký bude tedy WOD? Cílem bude každou minutu udělat 10 dvojšvihů se švihadlem a 1 thruster s tím, že každý další bude o 5kg těžší. Pokud nejste tak silově nahoře, jako Jason, tak přidávejte třeba jen 2,5kg. I to přeci bohatě stačí. Někomu bude stačit 1kg. I to je v pořádku. Kam se dopracoval Jason? 295 liber bylo sakra těžkých! Zkusil pak i 305 liber (138kg) a tam zvládl jen přemístění o výraz se ani nepokoušel.

Co dál? Jason si dává na činku kotouče tak, aby tam měl 115 liber (40% své maximálky). Čeká ho 250 metrů na vesle a 10 thrusterů. Tato kombinace dvou cviků po dobu celkem 8 minut. Full-body trénink, kde máte záda, tlaky na vršek i tlak na spodek. Tak do toho. Užijte si to.

Že je dnešní Do you even Youtube tréninkové už je jasné asi každému. Třetí video je trénink Chrise Tuttla v přípravě na profi debut na New York Pro, do kterého nám chybí už jen dva týdny. Chris má stále co shazovat, tuk tam je, ale forma není pozadu, to určitě ne. Trénink absolvuje Chris v Bev Francis Powerhouse Gym, což je posilovna, do které profíci jezdí za Ben Francis a Steve Weinbergerem kvůli tomu, aby se pak lépe umístili na soutěžích. Každý si tu poslední větu přeberte podle sebe. Chrisovy tvary se s každým ztraceným dekem tuku lepší a lepší. Docela mi připomíná Štefana Havlíka, který vyhrál plno soutěží díky vynikající symetrii a estetice. Chris se představí v kategorii do 212 liber, kde se utká s takovými borci, jakými jsou například Guy Cisternino nebo maličký Shaun Clarida. Trénink dva týdny před soutěží už nemá smysl vysvětlovat. Každé opakování je o mačkání svalů, díky kterému by snad mohly vylézt pruhy. Negativní fáze je kontrolovaná, aby se při ní nic nepokazilo. Na konci videa nám pak Chris dokonce i zapózuje a vy se tak můžete podívat na to, jak vypadá profík, na jehož profi debut se já opravdu moc těším. Takhle jsem se těšil snad jen na profi debut Mariana Čambala v loňském roce. Chrisi, hodně štěstí!

Robert Foerstemann je nesmírně zajímavá postavička silových sportů. Silových sportů? Píšu hlouposti. Robert Foerstemann je zajímavá postavička ve světě cyklistiky! Je to cyklista, který má větší stehna, než 97% kulturistů! Jak je to možné? Jak může mít cyklista větší stehna, než kulturisti? Bude tu asi víc důvodů. Z hlavy mě napadá, že to bude asi záležitost genetiky, optimálních pákových poměrů pro růst kvadricepsů (nenapsal jsem další hloupost?), dřiny v posilovně (uvidíte ve videu) a možná za to dost i bude moct fakt, že je Robert rychlostním cyklistou, což je sport extrémně náročný na práci stehenních svalů (hlavně kvadricepsů). Rychlostní cyklistika je vůbec zajímavý sport. Když si vzpomenu na období svých HIIT tréninků na rotopedu, tak bych docela i chápal, že z toho rostou stehna. Mě se i přes natržený hamstring a 2 měsíce bez dřepů, podařilo HIIT tréninkem na rotopedu udržet sílu na dřepu a obvod stehen a to je, řekl bych, něco úžasného. U Roberta to má možná za vedlejší účinek velikost jeho stehen. Pojďme ale k videu, kde Roberta čeká trénink s kulturistkou, kterému tam vlastně docela natrhl to, co se dá při tréninku obrazně natrhnout. Robert si tam pohrává s 220kg na dřep. Čekají ho také těžká předkopávání, při kterých vy můžete vidět jeho brutální stehna. Při rumunských mrtvých tazích zas Robert ukazuje svou obrovskou dynamiku. A o dynamice je pak i poslední cvik, kterým je zabiják kvadricepsů (v dobrém smyslu) – tlačení prowleru. Já si kvůli Robertovi nebudu už nikdy moct dělat srandu z cyklistů. Vždyť on je pětkrát větší, než já!

Poslední video už trénink nebude. Přidám něco jiného. Pokud se nepletu, tak jsme v Do you even Youtube posedown v publiku po soutěži ještě neměli. Video z posedownu, které uvidíte níže, je tradicí, která se každoročně odehrává v Pittsburghu. Jim Manion (prezident IFBB) zve ty nejlepší atlety na svou soutěž, kde pak všichni asi 5 měsíců před Olympii společně vystoupí na prknech, aby se ukázali celému světu. Kvůli této exhibici někteří soutěžící dokonce absolvují mini dietu. Většina z nich se navíc nachází někde na začátku své přípravy na Olympii. Kdo se ukázal letos? Phil Heath, Kai Greene, Shawn Rhoden, Dennis Wolf, Branch Warren, Guy Cisternino a Dexter Jackson.  A každý měl parádní formu! Mě osobně nejvíc zaujal Dennis Wolf, který nejspíše takovou formou 5 měsíců před Olympii ještě nikdy neměl. Vypadal naprosto brutálně! Samozřejmě ani Kai a Phil se neztratili. Oba dokonce na exhibici odložili svou rivalitu kvůli dobré věci. Společně zapózovali handicapovaným fanouškům, kteří se přijeli podívat na soutěž. A víte, kdo se ještě objevil v Pittsburghu? Legenda naturální kulturistiky Mike O’hearn. Tomu je nejspíše už sedmdesát a stále vypadá parádně! V Masters by dost možná vybojoval i IFBB profi kartu! Jak tedy hodnotím letošní Pittsburgh s jednoho videa? O hodně lepší, než ten loňský. Sice zde bylo méně atletů, ale tentokrát byl každý ve formě a to se cení! Moc pěkné video.

zdroj: youtube.com
  •