Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 21/2015

Do you even Youtube - 21/2015

Jednadvacáté pokračování "Do you even Youtube" nese svoje ovoce. Dnes jsem se pobavil, a to komentářem Honzy kavalíra k tréninku žen. I ten najdete v dalším pokračování těch nejlepších videí ze světa kulturistiky a fitness. 

Do you even Youtube - 21/2015


Kdo sleduje Do you even Youtube pravidelně, tak ví, že tu tréninky žen moc často nemáme. Důvod? Ženy, podle mě, ve většině případů trénují otřesně. Tréninky buď nedávají smysl, nebo provádí 20-30 opakování na cvik s váhou, se kterou by těch opakování zvládli 97. Jodi Boam to má jinak. V jejím tréninku je nějaký konkrétní řád a drží se základním principů. Bicepsy na začátek pěkně rozehřeje s malou váhou. Takto se postupně dostane na těžké váhy, kde může jít opravdu až do selhání při zachování striktní techniky. Po několika sériích s těžkou váhou a nižším počtem opakování pak následují „vypalovací“ série, kde se hlavně pumpuje a jde se až za bolest způsobenou obrovským napumpováním. Volba cviků není nějak zajímavá. Vždyť jde jen o biceps. Zajímavostí pro některé bude ale to, že Jodi nezačíná vždy stejnou paží. Střídá je. Respektive začíná tou slabší, aby se do budoucna rozdíly mezi oběma pažemi srovnaly a jedna tak nebyla větší, nebo silnější. Jak pak cvičí triceps? Vlastně podobně. Základní cviky na začátku velmi striktně a těžce. Až do selhání. V tréninku má také cviky, které jede vyloženě pumpovacím způsobem, nebo využívá další intenzifikační metody jako je například izometrická kontrakce, pomalá negativní fáze u každého opakování, nebo opakování v neúplném rozsahu pohybu. Však si to zkuste sami a uvidíte sami, jak vás bude trénink bavit. Tedy pokud paže cvičíte samozřejmě. Pokud je necvičíte, tak si užijte tréninky ostatních partií.

Od Baileyovců se hodně inspiroval Flex Lewis, když nechal vystavět vlastní posilovnu, ve které začal pořádat své tréninkové kempy. Flex je po Jayi Cutlerovi tím nejspíše nejlepším ambasadorem, jakého v poslední letech kulturistika měla. Je nesmírně populární! A uvědomuje si to. Také si však uvědomuje, že okno, během kterého může kulturista soutěžit a vyhrávat, není nějak veliké. Je potřeba myslet na budoucnost. Je potřeba mít byznys, který vydělává v současnosti a také byznys, který ho bude živit za 15, 25 nebo 40 let. Project Flex je jedním takovým rozhodnutím, které se Flexovi nejspíše hodně vyplatí. Flex má za sebou svůj vůbec první kemp, který se prý hodně vydařil. První video, které tento kemp dokumentuje, se na Youtube objevilo týden zpátky a druhé je z neděle. Já sem musím přidat obě. Chci, abyste jasně pochopili, o co jde. A také určitě stojí za to vidět posilovnu, která už takto na začátku vypadá brutálně. To nejkvalitnější vybavení bylo nutností! A já se vsadím, že si na zakázku, možná od Baileyovců, nechá postavit i nějaké další vymazlené stroje, které se mu budou do gymu hodit. Flex se během kempu všem návštěvníkům přestaví. Vysvětlí, jak vnímá sebe, jako kulturistu. Součástí jsou ale také semináře, kde mluví o tréninku, o stravě, supplementaci a vlastně všem, co lidi zajímá. A trénuje se. Trénuje se tvrdě. Trénuje každý. Někdo dokonce přímo s Flexem. Během kempu máte možnost poznat tréninkový systém Y3T, který má Flex od svého trenéra Neila Hilla. Je to brutální systém. 3 týdny tvrdé dřiny, které se pak opakují. První týden silovější, druhý týden spíše hypertrofie a třetí týden jsou vražedné série, kde se pumpuje v rozsahu 30, nebo klidně 100 opakování. A prý to i funguje. Flex by samozřejmě nezvládl věnovat pozornost celou dobu všem rovnoměrně. To se nedá. I proto v budoucnu plánuje přivést někoho, koho všichni známe, kdo má něco v hlavě a sám může něco předat. Kdo to byl tentokrát? Vůbec jedna z nejlepších závodnic kategorie figure Candice Keene. Pokud umíte anglicky (to není povinnost, ale má rada), tak se můžete tohoto kempu zúčastnit i vy. Tak co. Zajímá vás to? Já si myslím, že o tomto kempu v budoucnosti uslyšíme víc a víc.

a

Zajímavé video se objevilo minulý týden na Youtube kanálu RXMuscle. Video není moc kvalitní, ale i přesto jej zařazuji do dnešního Do you even Youtube. Bret Nissen se nechal natočit při tréninku zad, který se mně osobně hodně líbil. K tomu je navíc v pozadí videa přehráván rozhovor, ve kterém Breta vyzpovídal Dave Palumbo. Bret je talentovaný kulturista, který má moc zajímavé tvary. Ta genetika tam určitě je.

Jak pak vypadá Bretův tréninku? Bret začíná těžkými stahováními horní kladky s V-nástavcem, což může být velmi komplexní cvik, který zapojí úplně celá záda. A přesně tak to také cvičí kulturista na videu. Druhý cvik je znovu velmi komplexní. Přítahy velké činky v předklonu. Bret je jede v předklonu, kterým může jeho trup s podlahou vytvářet úhel možná 35°, což je na dnešní poměry už docela „hardcore“. Lidé si tento cvik usnadňují tím, že jsou skoro vzpřímení a cvičí pak vršek zad a trapézy. Bret si to dělá těžší i tím, že cvičí podhmatem. Touto technikou se může parádně zaměřit na vnější část latů. Třetím cvikem jsou přítahy spodní kladky s V-nástavcem, kde se Bret soustředí na střed zad. Při pohledu na jeho paže je krásně vidět, jak kulaté má svaly. Určitě bych ho chtěl vidět v kategorii do 212 liber! Na vršek zad je pak předposlední cvik, kterým jsou stahování kladky za hlavu čelem od kladky. Vynikající cvik, který záda parádně „protáhne“ a zároveň vám dovolí při koncentrické fázi mačkat přesně tu část zad, kterou má také zacílit. Posledním cvikem, jak tomu bývá zvykem u kulturistů, jsou stahování kladky nataženýma rukama. To je další cvik, u kterého záleží na technice. Rozsah pohybu a předklon trupu zde hrají významnou roli v zapojení jednotlivých částí zad. Po tréninku pak následuje pózování a k tomu se dá říct asi jen jediné. Bret je malé monstrum!

Předposlední video je podle mě to vůbec nejzajímavější z dnešních videí, ale také si myslím, že si ho pustí nejméně z vás. No jak začít. Budu mluvit o sobě, to pro mě bude nejsnadnější. Aktuálně mám v tréninku bench press šestkrát týdně a je tou největší prioritou v mém tréninku. Z těch 6 tréninků mám 1 trénink velmi těžký (poslední opakování v sériích jsou na krev), 1 těžší (hlavně pocitově a duševně, protože je potřeba soustředěnost) a 4 tréninky lehké až velmi lehké (v podstatě jen práce na technice a rychlosti činky). Intenzita tedy není vysoká, ale pracovní objem je hodně velký. Abych vůbec mohl benčovat, tak musím před tréninkem 30 minut rozcvičovat ramena, lokty, kyčle a hrudní páteř. Jsem stále daleko od toho, co by se mi líbilo (most stále nevypadá jako most), ale nemám žádné problémy s rameny při výkonu a i po výkonu je všechno v pořádku. Stále je však nejvíce bolestivou částí cviku dostání se do správné pozice, kdy jsou pevně na zemi chodidla, hýždě se lehce dotýkají lavičky, břišní svaly jsou zpevněné a vršek zad je „skrčený“ tak, aby na lavičce byla jen ramena. Abych se do této pozice dostal, tak jsem musel sledovat hodně videí právě Kellyho Starretta. Kelly je pro mě jedničkou, co se týče odborníků, kteří radí přes youtube cvičícím lidem jak se správně hýbat a cvičit. Mohu díky němu vykonávat bench press, výrazy činky za hlavou, pohodlně dřepovat a cvičit tak, že vlastně vůbec nepotřebuji kloubní výživu, protože všechno funguje tak, jak má. Samozřejmě v rámci mezí. Stále je na čem pracovat, protože vzpírat stále nedokážu, to bych musel být opravdu o hodně míň líný a protahovat se mnohem déle a častěji. Pojďme ale k věci. Kelly za poslední dva týdny natočil 14 videí, ve kterých se věnuje jak flexibilitě, tak i mobilitě, která bude zajímat každého, kdo cvičí v posilovně a myslí si, že cvičí správně a těžce. Pokud jste pumpaři, kteří všude cvičít 4 série o 10 opakováních a většina z toho je na kladkách, tak tento odstavec a video rozhodně nejsou pro vás, ale vy už stejně nepokračujete ve čtení. Poslední video se zaměřuje na tlakové cviky, respektive cviky v něm vám pomohou právě u tlakových cviků. Já vám tu nebudu vysvětlovat, o čem Kelly mluví. Kellyho práce je podle mě jen pro ty, kteří umí anglicky a vezmou si z videí opravdu to, co umí. Pokud tedy anglicky umíte a chcete být lepší, tak Kellyho youtube kanál zneužijte nejlíp, jak umíte. Poznáte to. Správná technika u bench pressu vám nejen přidá 10, nebo 15kg u maximálky, ale hlavně ochrání vaše první svaly a celou oblast ramen.

Posilovna GStandard amerického kulturisty Gaba Moena se stala před několika týdny místem, kde si to rozdali v dřepech nejsilnější profi kulturista Stan Efferding a kulturista gladiátor titán Mike O’Hearn! Na čince asi 225kg a Rhino (přezdívka Stana Efferdinga) leze pod činku, aby s ní udělal asi 8 opakování. Odpověď Mika? Sundá tričko, nechá Stana, aby mu potřel vršek zad magnézkem, a jde na to! 10 opakování! To při postavě, která má asi 6% tuku ujde! Na ose zůstává asi 143kg a Stan jde na další sérii. 20 opakování jsem napočítal, tak jsem snad počítal dobře. To Stan v tréninku jezdívá normálně. Jeho normální trénink stehen je rampa nahoru a pak tři série o 20 opakováních se 140kg. Odpověď Mika? 23, nebo 24 opakování. Oba takto absolvují ještě další dvě série se 140kg. No a tak nějak vypadá takový dobrý trénink stehen. A co vy, jak dřepujete vy? Hecnete se někdy i na trošku jiný rozsah opakování, než 8 až 12? Je to něco úplně jiného. A co teprve tehdy, když do toho jdete ve více sériích. Člověk o sobě pak skoro ani neví. Je to o plících a o hlavě. Svaly to vydrží.

zdroj: youtube.com
  •