Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 22/2015

Do you even Youtube - 22/2015

Pokračování "Do you even Youtube" je tu po týdnu zase, a s ním i přehled těch nejlepších videí, které se ve fitness a kulturistickém světě v posledním týdnu objevily. 

Do you even Youtube - 22/2015


Cedric McMillan má tu nejlepší postavu v IFBB a já prostě nedokážu pochopit, že letos nevyhrál Arnolda v Ohiu ani v Brazílii. Nepobírám to. Štve mě to. Jako fanoušek kulturistiky jsem z toho i trochu zoufalý. Ale víte co? Jako fanoušek kulturistiky jsem také někdo, kdo nemá nic z toho, že by Cedric něco vyhrál. Můžu si užít to, že ho vlastně sleduji na soutěži a mít z toho dobrý pocit sám pro sebe. Můžu mít dobrý pocit z toho, že kulturistika má v současnosti i v kategorii open někoho, komu budu fandit asi napořád. Tak ale pojďme k videu. O co jde? Německý bodybuilding server Team Andro pracoval na Arnoldu v Brazílii a výsledkem, kromě stovky parádních fotek, je také následující video, které zachycuje Cedrica během soutěže Arnold Classic. Nejdříve můžeme Cedrica vidět v rozcvičovně, kde pumpuje prsní svaly a tricepsy sérií kliků. Zde bych mu vytkl, že nemá zpevněné fixátory lopatek. Určitě by měl zapracovat na technice. Technika je nejen prevence zranění, ale také může ovlivnit svalový rozvoj. Cedric by si ode mě měl nechat poradit. On má sice 280 liber a já jich mám sotva 210, ale chápete. Já jsem na internetu jako doma, já vím všechno. Po pumpování a kratší diskuzi s trenérem Chrisem Acetem pak můžeme Cedrica sledovat při jeho volné sestavě, která je prostě dokonalá a já k ní nebudu psát nic víc. Užijte si jí. 

 
Mimochodem, dva nové hashtagy, pokud chodíte na instagram. První hashtag je #gutcity, který symbolizuje Phila Heatha, Dennise Wolfa, Kaie Greena, Dextera Jacksona a několik dalších kulturistů. Druhým hashtagem jsou #abvengers, za kterým stojí Cedric, Ramy a Juan Morel. Tito kulturisté se utkají na letošní Olympii a je jen na vás, za koho budete bojovat vy. Na jaké straně stojím já? Já jsem už od mala fanouškem Abvengrů.
 
 
 
 
Nejlepší naturální kulturista vůbec, alespoň podle některých fanoušků naturální kulturistiky, Doug Miller, minulý týden zveřejnil video své "domácí" posilovny, kterou si konečně zařídil. Co si takový elitní kulturista pořídí do své posilovny, kterou dělá vlastně pro své účely? No je tam vlastně to základní vybavení. Žádné drahé nesmyslné superstroje z 22. století. Opravdu jen základ, který je nejvíce věnován stehenním svalům, na které si Doug pořídil stroj na zakopávání vsedě, pořádný legpress, hacken dřep a stroj na zakopávání ve stoje. To je kombinace strojů, na které odjede trénink stehen úplně každý. K tomu navíc parádní podium, na kterém může Doug odjet těžké všechno. Mrtvoly, přemístění, přítahy v předklonu a v kombinaci se stojanem i dřepy, bench press, dotahy a tak bych mohl vyjmenovávat základní cviky ještě dlouho. Nechybí však ani sada jednoručkek a to od maličkých dětských vah až po velké mužské 150ky, což v kilogramech odpovídá téměř 70kg. Já nevím, jak vám, ale mě by to stačilo. A stačí to i Dougovi. Když si uvědomím, že třeba Milan Šádek teď trénuje v Olympii na Opatově, kde má v komerční posilovně k dispozici vlastně jen 125ky, tak je na tom Doug ve své posilovně celkem dobře. Kromě těchto opravdu základních věcí u Douga v posilce naleznete samozřejmě i nějaké ty kladky. Jedna spodní a jedna vrchní, pak samozřejmě ta spodní na přítahy spodní kladky vsedě, dále samozřejmě t-bar stroj, což je možná vůbec nejzákladnější cvik pro záda v tréninku Douga Millera. A nechybí ani pořádný multipress. Ten je, tuším, od Hammer strength. Je to skromná posilovna? Asi ne, skromná posilovna by neměla pec-deck nebo místo pro stahování kladky na hrudník. Ale Doug by neměl být skromný. A jeho trénink už vůbec ne. Všechno musí být účinné. Já bych v takové posilovně mohl cvičit pořád. Vždyť má všechno!
 
 
 
 
 
Cody Montgomery je sotva 20letý kulturista, který se stal nejúspěšnějším teenagerem v USA, když hned třikrát po sobě vyhrál národní šampionát. Jeho další cíl? Dostat se na vyšší level, vyšší úroveň. Co to obnáší? Cody se dal koncem loňského roku dohromady s koučem Chrisem Acetem, který se tedy stará o jeho jídelníček a supplementaci. No a kdo Codyho sleduje, tak si musel všimnout, že výsledky jsou opravdu znát. Výsledky jsou takové, že by se někomu ani nechtělo věřit, že se dá nabrat tolik svalů za tak krátkou dobu. Cody vypadá 8 týdnů před soutěží tak, že by klidně mohl jít závodit za 10 dnů a mít svou nejlepší dosavadní soutěžní formu. ProjectNextLevel tedy šlape na plné obrátky a já se moc budu těšit, kde tato příprava skončí. Ono se totiž klidně může stát, že za 8 týdnů budeme znát jméno nového amerického profíka, kterému bude 20 let! A já to Codymu strašně moc přeju, protože je to moc chytrý kluk. On má před sebou hodně velkou kariéru. Chris Aceto navíc nespolupracuje s nikým, kdo má reputaci jako "namyšlený spratek". Chris si vybírá ty nejlepší lidi. On vlastně 95% potenciálních klientů vždy odpoví na první e-mail, že buď nemá čas a nebude s nimi spolupracovat, nebo ať mu napíší za tři měsíce a zkusí to znovu. Každého si dopředu proklepne a zjistí, jaká motivace stojí za jakým rozhodnutím. Nejsilnější zůstanou a z nich Chris udělá ty nejlepší kulturisty, jací můžou vůbec být ve vztahu k jejich genetice. Následující video pak zachycuje Codyho během tréninku ramen, který rozhodně není pro kluky, co trénují jak dámičky. Cody jde při tlacích v sedě s jednoručkami až někam k 60kg a aby sérii protáhl, tak poslední opakování jede ještě s dopomocí. Další série jsou pak s nižší váhou, ale o to větším počtem opakování. Brutálně napumpovaná ramena pak už nepotřebují velké váhy, aby se napumpování udrželo. Spíše jde o izolaci a k té poslouží upažování. Cody však upažuje jen jednou paží, druhá pomáhá udržet tělo v jedné rovině. Tento cvik já znám moc dobře. Sval pak bolí na vršku spodní delty, ne tolik u bicepsu. Další cviky na ramena pak jsou facepully, předpažování, které hodně připomíná přítahy k bradě, čímž se Cody zaměřuje na boční a zadní deltu na místo přední hlavy deltového svalu, a krčení ramen. Po tréninku ramen následuje jen lehčí pumpovací trénink hamstringů, které Cody aktuálně cvičí 2-3x týdně a je to jeho nejvyšší priorita.
 
 
 
 
 
Jason Genova je prostě legenda. Z půlky profesionální kulturista, mezi jehož přezdívky patří "sladký princ", "temný Španěl" nebo "počůraný princ", je zpátky spolu s ostatními DelRay Misfits! "Mistr vytahaný rukáv" je naštvaný, jak si můžete všimnout. Důvod? Kameraman Andrew mu sdělil, že Gideon, Jasonův největší rival (ne, nejedná se o pokémony, ale o skutečný život), bude závodit na stejné soutěži v kulturistice, na kterou se připravuje právě Jason. Gideon tam chce Jasona zesměšnit a Jason to nevzal moc dobře. Jason by byl totiž nejraději, kdyby na soutěži závodil ve své kategorii jen on sám, čímž by vybojoval dominantní vítězství. Pokud totiž bude mít soupeře, tak je celkem jasné, že Jason první neskončí. On totiž na soutěži ještě nikdy nikoho neporazil. Ale Jason potřebuje rivala. Jason miluje rivality. Vyžívá se v nich. A je pak celkem jedno, jestli tím rivalem jsou internetový haters, Lee Priest, Gideon, nějaký jeho starý kouč, Phil Heath nebo někdo z posilovny, kde trénuje. Jason žije pro tyto rivality. V posledním díle DelRay Misfits nám Jason sděluje svou filozofii, podle které je pro povedenou přípravu zásadní trénovat bez zranění. Pokud je kulturista zdraví a může do toho dát vše, tak přijdou výsledky. Dalším faktorem, který ovlivňuje úspěch na soutěži, je pak pocení při tréninku. Jason není zastáncem tréninků, při kterých by se měl kulturista potit. Série by měly být neintenzivní a pauzy mezi jednotlivými sériemi velmi dlouhé. V pauze mezi sérií můžete například zapnout facebook messenger a psát si s vaší přítelkyní, nebo reagovat na komentáře vašich hejterů. A že hejtery nemáte? Ale neblázněte. Hejtery má každý. Jen si to musíte přiznat. Nebo si vytvořit ty imaginární a pak v ně věřit. Pokud jste však v posilovně, tak to chce mít hejtery i tam. Nebo je pak druhá možnost. Buďte tak velcí, že si na vás veřejně nikdo netroufne. Pak vaším jediným problémem budou těžké dotahy pro vyšší počet opakování, po kterých se možná pozvracíte. I to totiž patří do života Misfits z Floridy. Užijte si video. Snad vás pobaví tak, jako pobavilo mě.
 
 
 
 
Cvičíte bench press? Chcete se v něm zlepšit? Dobře. Tohle video je pro vás. Budete mít možnost poslechnout si něco o bench pressu od nejlepších RAW benčaře v historii. Eric Spoto je držitelem nejlepších RAW bench pressu, když dokázal vytlačit činku o hmotnosti 722 liber, což odpovídá asi 328kg. 328kg je hmotnost, kterou nezvládají ani někteří elitní benčaři v triku. Eric je opravdu monstrum a jeho výkony, a teď nemyslím jen maximálku, to jen potvrzují. 
 
Rozcvička s Ericem je něco, čím tohle video prostě musí začít. Rozcvičku před bench pressem by měl absolvovat úplně každý. Riziko zranění u klasického benče je velké a rozcvička s tímto může dost pomoc. Druhá věc je to, že správná rozcvička může výrazně vylepšit výkon. Člověk se musí pod činku srovnat tak, aby zapojil všechny svaly tak, jak potřebuje vzhledem k biomechanice svého těla. Dalším faktorem je pak správná aktivace centrální nervové soustavy, které docílíme tím správným postupným přidáváním železa na činku a tempem každého opakování. Zajímavým tipem, který nám Eric dává, je jeho doporučení pro šíři úchopu. Čím větší prohnutí v hrudní páteři zvládnete, tím širší úchop si můžete dovolit bez toho, abyste se museli bát zranění. Takže o důvod víc naučit se správně mostovat. Těch tipů tam pak ale Eric dává víc a je hodně poučné a inspirativní poslouchat ho. Hodně zajímavé mi pak přišlo to, když mluvil o spouštění prázdné osy na hrudník při maximální snaze o techniku. Nemělo by to jít spustit až na hrudník. Důvod? Vršek zad by měl být tak zpevněný, že osa bude pár centimetrů nad hrudníkem a víc dolů tu prostě nepůjde. Pustí to jen velkou váhu. No alespoň něco dělám správně! Další zajímavost a teď se posaďte. Uhádnete, kolik opakování (3/4 rozsah, bez propnutí loktů) zvládl Eric s 315 librami (asi 143kg) na čince? Tipujete 20? Haha. 35? Ne ne. 40? Přidejte trošku víc. 50? 60? 62!!! A to je sakra brutální výkon! Myslíte si, že lže? Myslíte si, že nejsilnější tlakař historie má důvod vymýšlet si nějaká čísla? Tohle není Jason Genova, takže tomu věřte. Na soutěži Bros vs Pros, kterou pořádá pravidelně RXMuscle, zvládl Eric se stejnou váhou 45 opakování s propínáním loktů. To je počet opakování, který naprostá většina z nás nezvládne ani se 60kg. Nevěříte? Tak si to zkuste. A dejte mi pak vědět. Eric ale takový výkon nepodá jen tak. On se sice zaměřuje na maximální výkon pro jedno opakování, ale v jeho tréninku mají místo také tyto série s neskutečně vysokým počtem opakování. Podle něj to je velmi prospěšné jak pro sílu, tak i svalovou hypertrofii. A něco na tom asi bude, když je nejlepší. Proč však nepropíná lokty? Proč ano? K čemu by mu to bylo? Vždyť tolik opakování s propnutím loktů by pro lokty nebylo nic hezkého. Stačilo by několik takových tréninků a hned by vás bolely klouby. Určitě to moc dobře znáte. A na konec jeden citát, se kterým Eric přišel během videa. "Chci mít pocit, že opouštím posilovnu s tím, že jsem dosáhl něčeho lepšího, než v předchozím tréninku". A o tom to je. A tak to má být. Parádní video, které jsem sledoval hned dvakrát!
 
 
 
 
 
zdroj: youtube.com
  •