Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 23/2015

Do you even Youtube - 23/2015

Červen zaklepal na dveře, a tak vám přinášíme druhé pokračování "Do you even Youtube" v tomto měsíci a s ním i první souhrn těch nejlepších videí, které se v tomto letním počasí objevily na populární streamové síti. 

Do you even Youtube - 23/2015


76. díl Do you even Youtube nebude moc hardcore, ale za to bude možná trošku zajímavější pro nové fanoušky. Začneme hezkým tréninkem paží, který si pro ty své fandy připravil Matt Ogus. Toho čekal první trénink v oblečení z nové kolekce od Gymsharku. Mám dojem, že kraťasy a tílko dostal snad ve 4 barvách. Hezky se o něj starají! Takové oblečení, jak všichni víte, se musí hned vyzkoušet. První trénink je pak vždy v té nejoblíbenější barvě z celé kolekce. Pro Matese to byla oranžová. Kdo Do you even Yotube sledujete, tak víte, že právě Matese mám moc rád, protože podle mě cvičí prostě dobře. A to o moc lidech říct nemůžu. Ale to vážně neberete. Podívejte se na mě a na ně. Lidé z internetu jsou obrovcí a já jsem, jak říká můj kamarád Matt Meinrod, vlastně jen „guruhonza big“. A to rozhodně ne v dobrém slova smyslu. Jsem prostě prcek. Chcete tedy věřit prckovi, nebo vyrýsovaným obrům? Ale zpátky k videu. Matt se snaží zlepšit ruce. Co pro to dělá? Dvakrát za osm dní tedy cvičí trénink, na který se teď podíváme.

Trénink je hlavně o objemu práce. Matt jede dost cviků a každý z nich je navíc odcvičen v 5 těžších sériích. Pokud nejste na takové tréninky zvyklí a na paže jste dávali méně sérií, tak možná budou ze začátku stačit série tři. Trénink bude mít celkem 8 cviků, když dva budou na zadní delty a tři na biceps a pak triceps. Je to tedy trénink slabin Matt, na které se takto formou speciálního tréninku zaměřuje už nějakou dobu. Každý trénink začíná rozcvičkou, abychom se nezranili a zároveň byli připraveni na ty nejlepší výkony. Počty opakování uvidíte u každé série, takže tu budu mluvit hlavně o technice jednotlivých cviků. Úzký benč je jasný. Osa pěkně dolů, aby pracovaly triceps a ne ramena. Lokty k tělu. Zadní delty na stroje mají jednu hlavní zásadu. Paže by měly být kolmo k trupu. Jakmile by šel loket dolů, tak budou pracovat zádové svaly.  Následuje supersérie bicepsových zdvihů rovné osy a stahování kladky tricepsem. Technika zde není zlá, ale rozhodně ne ukázková. Je to těžší cvik a Matt zde chce opravdu dostat svaly k limitu a hecnout se. U těchto lehkých a ne moc komplexních cviků si můžete pomoci vlastním tělem k tomu, abyste tu činku zvedli. Tady se nezraníte. U těžkých přítahů v předklonu si tohle dovolit nemůžete, pokud máte rádi svá záda. Kladiva jede Matt tak, že zdvihá činky k protějšímu ramenu. Facepully (cvik na zadní delty, který vidíte ve videu cvičen s lanem) mají zásadu takovou, že jdou lokty nahoru. Snažíte se jakoby roztahovat ramena do strany nahoru. Tím zapojíte zadní delty. Nesmíte krčit ramena! To by pracovaly trapézy. Poslední supersérií tréninku jsou izolované cviky na paže na stroji. Zde je technika velmi striktní a Matt vlastně jen dostává poctivými opakováními krev do svalů.

Trénink si vyzkoušejte a dejte vědět. Cviky zde jsou opravdu základní, takže snad nebudete muset hledat techniku a trávit trénink tím, že vlastně neucítíte vůbec nic.

Následuje trénink sportovců, které jsme v Do you even Youtube již měli. Jirka Vilímek tehdy trénoval v Goldu ve Venice (Kalifornie), kde absolvoval soutěže ve physique. Při tréninku jej tehdy tuším pro Muscle Insider natáčel Dave MadMax Boulet, kterého můžete znát především z videí Jaye Cutlera. Právě Dave dokumentuje už několik dlouhých let cestu Jaye jak na soutěžní podia, tak i tu mimo ně. Měli jsme díky němu možnost vidět to, co Jay dělá vlastně celý den. Návštěvy masérů, kino, nákupy nebo jak probíhá distribuce jeho značky s oblečením. Druhým sportovcem je jedna z nejúspěšnějších evropských bikini fitnessek vůbec. Profička Nikola Weiterová. Oba si společně zatrénovali v přažském Victory Fitness a jeli stehna. A Nikol si trénink musela vážně užít. V přípravě musí cvičit tvrdě a o to se Jirka jako správný sparing partner postaral. Nikol dřela už od začátku! Možná se budu plést, protože kotouče z tohoto fitka neznám, ale vypadá to, že u dřepů se Nikol v sériích dostala až na 90kg! Jirka Vilímek pak ukázal, že physíci ty nohy opravdu trénunjí, když dřepoval s činkou vepředu a měl tam naloženo 120kg. A to už jde! Po dřepech rychle vzít pytel písku a šup s ním na ramena. A co dál? Výpady, výpady a výpady. Nesmírně oblíbený cvik nejen u bikini fitnessek. Do diety se opravdu hodí, plíce to pocítí! Pak už ale pouze „lehké“ cviky, které vás nezničí tolik, jako ty dva předchozí. Supersérie rumunských mrtvých tahů a předkopávání. Pumpujeme. No a nakonec tréninku se nesmí zapomenout ani na břišní svaly. Zdvihy kolen ve visu jsou jedním z nejefektivnějších cviků, pokud je správně umíte. A bolí. Ty tam být musely! Posledním cvikem pak byly klasické crunche na lavičce nakloněné dolů. Kombinace tréninku stehen a břišních svalů je tak za námi a po tréninku nás čeká odpočinek. Tedy ne mě. Já jedu podobný trénink dneska!

V Do you even Youtube se pravidelně spolu s Mutantem Ronem Parlowem jezdíme podívat do těch nejlepších posiloven na světě, kde si zacvičíme, projdeme si stroje a poznáme, jaká je v posilovně atmosféra. Seriál Mutant on a Mission mě opravdu baví. Je to skvělý nápad, který mělo už hodně lidí, ale nikdo jej nedokázal zrealizovat tak, jako tato kanadská společnost. V minulosti jsme trénovali u Dina ve Velké Británii, u Baileyovců ve Warhouse Gym, pak následoval trénink ve Švédsku, když jsme zavítali do Exhale gymu. Poslední návštěva byla v sídle GASPu a Better Bodies – Destionation Dallas. Posilovně, kde trénují mimo jiné i Jonnie Jackson, Steve Kuclo, Cody Montgomery a nebo Alison Frah. Dnes nás čeká asi nejslavnější posilovna z New Yorku. Bev Francis Powerhouse Gym je posilovnou, kterou vlastně společně bývalá elitní kulturistka Ben Francis a kulturistický mafián, hlavní rozhodčí a jeden z nejvlivnějších mužů v kulturistice celkově Steve Weinberger. Neexistuje kulturista, který by si v této slavné posilovně nezatrénoval. Teď tedy mluvím o těch, kteří ve sportu něco znamenají. Navštívit toto místo není jen možnost parádně si zatrénovat, potkat známe tváře a navštívit vlastně již historické místo. Je to i jakási „poklona“ majitelům.

Jako pomocník dnes bude sloužit Ronovi trojnásobný Mr. Olympia Kevin English, což bude asi dobrý průvodce, jelikož v této posilovně trénuje pravidelně. Hned nás tedy Kevin bere na prohlídku, kde se dozvídáme, že tato posilovna byla otevřena před 29 lety! Bev’s už není hardcore posilovna.  Najdete zdesekci, ve které se můžou sportovci věnovat MMA. Nechybí ani rozsáhlá sekce s kardio stroji. Žebřík, rotoped, pásy, různá šlapadla. Najdete zde všechno. A všechny tipy lidí. Komerční parádně vybavené fitko. Pro někoho super, pro někoho místo, kde by asi dlouho nevydržel. Dalším faktem, který se dozvídáme, je příběh kotoučů. Normálně jsou velké kotouče těžké 45 liber, což odpovídá asi 20,4kg. Ty v Bev’s však mají asi o kilo víc. Pokud tedy jedete dřepy, tak se vám klidně může stát, že budete mít naloženo o 10kg víc, než byste čekali. Někoho to namotivuje a někdo kvůli tomu může spadnout pěkně na bradu. Prohlídka sekce posilovny, ve které najdete jen vybavení pro trénink stehen, to je nádhera. Místnost pro nohy mívá hodně posiloven, ale to, co má Bev’s to je prostě bomba. Asi deset strojů na předkopávání a každý jiný. Několik legpressů a každý jiný. Klece jsou samozřejmostí. Po prohlídce pak následuje trénink. Ten nepotřebuje komentář. Užijte si ho a během volných chvil se porozhlédněte po posilovně. Vypadá fakt parádně.

Na konec ještě malá poznámka. Sledujete Nikču Studnařovou? Beautygloss? Bodyfitnessku, ze které bude bikina? Nikča by si v místnosti pro nohy užila. Tréninky spodní poloviny těla přímo miluje. Ta by tam snad byla od rána do večera. Určitě by i hodně využívala stroje na lýtka a hamstringy, protože patří do týmu lidí, kterým lýtka chybí. Zdravím, Nikčo.

Jak to vypadá, když své síly spojí takové celebrity, jako Baileyovci, Mike Rashid a strongman Robert Oberst? No je to šou! Je to velká šou. A na tu šou se podíváme právě teď. Na začátku se od našich protagonistů dozvídáme zajímavé věci. Chtěli by rozjet pár projektů. Dana nejspíše bude i dál soutěžit v ženském physique, ale nemusí to už tolik hrotit. Chce dělat to, co jí baví a co miluje. A to je tvrdý trénink. Nechce se soustředit na to, co chtějí rozhodčí. Bude se soustředit na to, co chce ona sama. V budoucnu by to mohlo vypadat tak, že uvidíme nějaké soutěže v těžkém tréninku. Něco mezi crossfitem a trojbojem? Kdo ví. Já se těším. Nápad je jedna věc, druhá věc je věnovat tomu čas.    

Následující video je vlastně jen o mrtvých tazích s autem. To je disciplína, kterou znají fanoušci strongmanů. Nejedná se o tu nejvíce populární, ale je to vždy legrace. Tím spíš, když jste v tomto noví a nemáte představu o tom, jak je takový tah lehký / těžký. Zajímavostí bude to, že Robert má mrtvý tah asi třikrát silnější, než Dana. Odhadem tedy 140kg vs 420kg. A to je Dana jedna z nejsilnějších žen, které znám. Pro DLB jsou mrtvoly s autem vlastně jen dotahy. Já bych řekl, že to těm 140kg bude odpovídat. A Dana si to dává. Technika je nezvyk, ale dostává se do toho rychle. Pro Roberta a Mika je samozřejmě tato váha spíše rozcvička, ale Dana si to užívá a to je hlavní! A Rob? Toho snad i štve, že je to tak lehké. Nakonec přichází na řadu celebrita RaGz, který funguje hlavně jako kameraman a asistent Baileyovců. Legendární RaGz je znám tím, že bojuje silově s Danou. Někdy je silnější Dana, někdy zas on. Jak to dopadne dnes? No je to intenzivní, ale Robert ho namotivuje tak, že tam ty opakování prostě dát musí. Motivační! Dobře, teď ale něco pro ty, kteří si opravdu chtějí zacvičit. Malé Dany auto měníme za větší Dany auto. A jde se na to. Rob dává tři opakování, takže ta zátěž tu může být okolo 240kg. Na Roberta je ale i tohle snadné, takže do auta musí Dana s Robem. Lehonký. Dana si pak vyzkoušela samozřejmě i další disciplíny. Znamená to, že jí to chytlo? Uvidíme. Byla by určitě legrace, kdyby v dalších videích měli Baileyovci i strongman tréninky.

Někdy do DYEYoutube musím dát také něco, co se líbí mě. A mě se líbí RAW tréninková videa lidí, kteří u tréninku přemýšlí. Líbí se mi, když cvičí každé opakování s nějakým cílem. Líbí se mi, když mi dává pořadí cviků smysl. Přesně tímto příkladem je britský závodník v kategorii do 212 liber Anth Bailes. Anth má letos soutěžní pauzu, protože měl svalové problémy a musel to řešit operací. Příští rok však bude zpátky. Co jsme se bavili, tak by rád začal sezónu trošku dříve, než loni. Začal by na Mozolani Pro Classic, což by byla bomba. Moc rád bych se s ním po třech letech znovu viděl. Anth má parádního tréninkového parťáka. Je jím Leroy Davis, kterého můžete znát jako šíleného sparing partnera Doriana Yatese. S takovým parťákem jde cvičení samo. Ale bolí. A to hodně.

Anth začíná svůj trénink upažováním v sedě. Tento cvik provádí s výdrží nahoře, kde mačká sval na maximum. Zároveň cvičí tak, že má pauzu i dole, aby pracovali jen delty a ne momentum. Už na začátek tréninku řadí shazovanou supersérii, kterou předunaví celé delty a hlavně celou oblast neskutečně prokrví. V praxi to funguje tak, že všechny další cviky v tréninku pak budou bolet mnohem víc, než normálně a hlavě u nich ucítíte právě boční delty. Druhý cvik je také velmi zajímavý. Na přepumpovanou oblast ramen pak stačí málo, aby pracoval ten sval, který pracovat má. Vy jej ucítíte, pokud dodržujete ty základní pravidla pro provedení daného cviku. U krčení ramen zadními deltami je to krčení ramen do stran nahoru. Pokud přidáte kontrakci nahoře a podržíte tam opakování třeba jen chvilku, tak ty delty ucítíte parádně. Tyto cviky však nejsou pro začátečníky. Začátečník nebude vědět, co dělat. Nemá hlavu propojenou se svalem tak, jak takový cvik vyžaduje. Nejlepším řešením je využití gumiček (tera bandů) nebo opravdu lehkých gumových bandů. Mě bolí zadní delty jen z dívání se na video. Kdo při tréninku nezatíná svaly, tak vůbec neví, o čem mluvím. Tento trénink způsobuje míru pocení, která je někdy až nepříjemná. A strašně rychle odchází dech. 10 opakování s 2s zatnutím nahoře a série končí. Na víc nemáte šťávu. Ale zotavení mezi sériemi je rychlé, protože použitá váha nebyla vůbec vysoká. Třetí cvik? Obrácený pec-deck. Tentokrát s důrazem na protažení delt a následnou explozivní koncentrickou fázi. Čtvrtý cvik je předpažování povýš, tedy nejen na ramena, ale i na trapézy. Zde Anth mačká každé opakování nahoře a pak zpomaluje negativní fázi pohybu nejvíc, jak dokáže. Poznámka – podívejte se na jeho předloktí. Brutální! Na konec tréninku pak již tradičně Anth řadí nejtěžší krčení ramen na světě s největšími jednoručkami v galaxii.  Tak ať to roste Anthe. Díky za ty nejlepší tréninky na Youtube!

Na závěr pak musím přidat video, které některé z vás šokuje. Znáte synthol? Vypadá to, že se tato látka, respektive něco na ten princip, znovu stává populárnějším. Mnohem častěji vídáme v médiích lidi, kteří si touto věcí „napumpovali“, nebo spíše napíchali paže a vystavují se jako svalovci. Tím nejnovějším je Walker Schwarzenegger. Tedy tak si alespoň toto individuum říká. Však se podívejte, jak to vypadá v praxi. Za mě obrovský palec dolů. Kamarád Štěpán z Boskovic by ale asi dal Walkerovi palec nahoru. Tomu se tohle líbí. Achjo.

zdroj: youtube.com
  •