Silvie Beránková: "Léto a diety"

Silvie Beránková: "Léto a diety"

Bodyfitnesska Silvie Beránková má za sebou sice jarní sezónu, nicméně se nedá říct, že by zažívala kdovíjaký odpočinek od cvičení nebo diety. Hned po sezóně se vrátila zpět k činkám a připravuje se na podzimní sezónu. Co nám řekla o svém aktuálním režimu a dietě.  

Silvie Beránková: "Léto a diety"

Všechny čtenáře aktin magazínu a také mé fanoušky zdravím. Skončila nám jarní sezóna a já jsem již v plné přípravě na tu podzimní, protože jak říkám není čas ztrácet čas. Čas neúprosně běží a díky přestupu do kategorie bodyfitness, kde je potřeba přeci jen více svalů, je tedy třeba makat a řádně nabrat. Snažím se hodně pracovat na zaostávajících partiích, což jsou u mě hlavně záda. Doufám, že na podzim to bude dobré. Prozatím jsem ve fázi, kde ještě nejsem v přísné dietě, takže nejedu sacharidové vlny, ale pouze držím konstantní sacharidy. To je samozřejmě příjemné, mohu neustále do jídelníčku zařazovat ovoce a ještě i občas zhřešit tím, co mám ráda.

Po konzultaci s mým koučem si myslím, že na sacharidové vlny je ještě dostatek času. Cheat day zařazuji pravidelně každý týden. Přeci jen obava ze zpomalení metabolismu tady neustále je a pravidelný kalorický den nechá moji psychiku i metabolismus stále funkční a nastartovaný. Snažím se nabírat co nejkvalitněji, proto si i neustále hlídám stravu a jím co nejvíce zdravých a vyvážených jídel spíše v menších porcích. Postupně určitě opět budu ubírat sacharidy a stravu upravovat do té dietnější fáze.

Silvie Beránková

Stravu i tréninky držím tak jak mi je  nastaví můj coach Dalibor Hájek, to je potom pro mě svaté. Hrozně mu děkuji tímto za trpělivost, jelikož to se mnou občas není snadné :o) Po závodech moje tělo zadržovalo docela dost vody, což je běžný pozavodní stav, teď už je to mnohem lepší, cítím se také daleko lépe. Pravidelně zařazuji do své regenerace lymfatické masáže, které také pomáhají udržet moje tělo v pohodě. Z doplňků používám nyní proteiny, bcaa, glutamin, vitamin C, komplexní vitamíny a postupně budu zařazovat i spalovač tuků, vše mám od značky Trec nutrition.

Tréninky jsou více silové formou pyramidy, díky většímu množství jídla a regenerace šly váhy i síla nahoru a užívám si každý trénink s větší chutí a energií. Trénuji teď systémem 4 + 1, což mi skvěle vyhovuje a stíhám i pěkně regenerovat. Dělám většinou 4 série, snažím se dávat větší zátěž, ať už je to v dietě nebo mimo ni, snažím se jednoduše vyšší váhy pořád udržovat nebo zvyšovat. Tréninky se mi budou samozřejmně postupně zvyšovat s blížícími se závody. Potom budu zařazovat určitě i supersérie, které ted nedělám. Kardio jsem začala zařazovat v posledních dnech formou Hiit a to pomocí sprintů, které mi teď opravdu sedí. Ale stejně mám ráda i konstantní kardio, které zařazuji během roku. Většina lidí se diví, proč dělám kardio, i když mám nabírat, jestli to není kontraproduktivní. Kardio dělám hlavně z toho důvodu, že mě baví a je přeci hlavně důležité dělat to co nás baví ,o) s radostí a chutí.

Co se týče závodů ,tak mým hlavním cílem je teď Amaterská Olympie v Praze, co bude za další závody je ještě ve hvězdách, určitě vše závisí od toho jak dopadne forma a co mi poradí můj trenér. Teď se hlavně soustředím na tento jeden závod, abych byla připravena co nejlépe to jde.

Také nám konečně začíná léto a krásné počasí, pro mě to znamená trávit co nejvíce času s moji dcerkou  na zahradě u vody a grilování :o) vždy se přeci dá opéct nějaká ta zelenina, tak abych to mohla i já a nepokazila jsem nějak běh přípravy. Také se teď snažím zařazovat každé ráno krátký strečink na zahradě, kde je opravdu příjemně a vždy mě to nastartuje na celý den i na trénink. Ten většinou následuje v dopoledních hodinách a jelikož jsem i instruktorka pilates a dříve i jogy, tak občas zařazuji i jako kompenzaci k posilování tyto cviky. Tělo se velmi rádo zkracuje, a je tedy potřeba se více protahovat a udržovat tělo pružné ,o) přiznám se ,že sama jsem to velmi dlouho šidila a ted to na sobě začínám dost pocitovat, proto bylo potřeba udělat změnu a něco pro to začít dělat. Jelikož být v pohodě se svým tělem je hrozně důležité, ono by nám to přehlížení totiž jednou mohlo vrátit .

Přeji všem krásné léto plné pohody a také děkuji sponzorům Aktin.cz a Trec nutrition za jejich podporu v přípravě. Silvie

Silvie Beránková - trénink

zdroj: youtube.com
  •