Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 26/2015

Do you even Youtube - 26/2015

Další pokračování "Do you even Youtube", ve kterém vám Honza Kavalír představí ty nejlepší videa ze světa kulturistiky a fitness za poslední týden. Co vše se událo? 

Do you even Youtube - 26/2015


Andrew Hudson je jihoafrický profík, který vybojoval profi kartu v loňském roce na americkém Arnold Classic. Andrew se nachází aktuálně v přípravě na letní soutěže a pro letošní sezónu vyměnil trenéra. Hanyho Ramboda vyměnil za Johna Meadowse a spolupráci si nemůže vynachválit. Andrewa jsem viděl letos na FIBO, kde jsme si povídali možná tak 20 minut a opravdu na něm bylo znát, že je se spoluprací s Meadowsem moc spokojený. Naučil se toho opravdu hodně a velkou výhodou bylo i to, že mě možnost strávit týden v USA, kde trénoval spolu s Johnem a Dave Tatem v EliteFTS. Andrew má natočených více tréninků, ale nás tentokrát čeká trénink dolní poloviny těla. Tréninky stehen pod Meadowsem v naprosté většině začínají tréninkem hamstringů. Proč? John to bere jako prevenci zranění, ale hlavní důvod je to, že hamstringy jsou většinou slabší partií, než kvadricepsy. Pokud se podíváte na kulturisty na prknech, tak tomu tak opravdu je. Jak tedy vypadal tento trénink? Prvním cvikem byly zakopávání v sedě. Vlastně jen pumpování, ale stále s důrazem na svalovou kontrakci. To je základ. Tou sval předunavíte. Druhý cvik už o pumpování moc není. Je to těžký EliteFTS legpress, na kterém se nikdo flákat nesmí. Ta se jde často i za hranici selhání. Tady si šáhne na dno každý. Třetí cvik – hackeny na stroji (Tru Squat). Brutální cvik pro kvadricepsy. Tento stroj, který v EliteFTS mají, je dost možná nejlepším hackenem na světě. Každý, kdo si na něm něco odcvičil, tak si jej moc pochvaluje. Čtvrtý cvik je jeden z nejoblíbenějších cviků Johna Meadowse. Bulharské dřepy s důrazem na zapojení kvadricepsů. Opravdu náročný izolovaný cvik, po kterém se vám bude chtít zvracet, pokud jej odcvičte správně. Viděl jsem to na vlastní oči. Pokud tlačíte do země přes patu, tak budou kvadricepsy opravdu hodně pálit. Vražda kvadricepsů zde ale nekončí. Sissy dřepy s napumpovanými stehny k prasknutí pak poslouží celkem dobře jako cvik, který má hodně vylepšit detaily na stehnech Andrewa. Poslední cvik, pak na dodělání, byly těžké předkopávání, kde měly svou roli i izometrické kontrakce a opakování v neúplném rozsahu pohybu. Brutální trénink stehen.

Tenhle týden si ta tréninková videa opravdu užijete. Moji oblíbení profíci Jose Raymond a Anth Bailes za sebou mají společný týden, když Jose a jeho přítelkyně Michela vycestovali do Anglie za Anthem, aby si udělali takové menší soustředění před začátkem přípravy na Olympii, která začala pro Joseho minulý čtvrtek. Maxxmuscle Gym je posilovna, ve které nesmí trénovat nikdo, kdo to s tréninkem nemyslí vážně. Je to místo, kde cvičí ti největší tvrďáci ze severovýchodní Anglie. K tomu, abyste si zde odcvičili ten svůj trénink, vám poslouží brutální stroje, jednoručky až do 100kg a parádní atmosféra, která vás donutí jít na hranici vašich sil. Trénink Joseho a Antha je přesně o tomhle. Tvrdý trénink, žádné flákání, chytře a tvrdě. S činkami se zde nehází, všechna opakování jsou kontrolovaná a mají určitý smysl. Svaly se zatínají. To je tvrdý trénink. To je ten high intensity trénink, který vyznával například Dorian Yates a Anth je v určitém směru jeho následovníkem. Trénink začíná naprosto brutálním předkopáváním. Série začíná opakováními, při kterých zatínáte sval a jdete až tam, kam vás pustí koncentrická síla. Shazovaná série pak pokračuje opakováními, kde je větší důraz spíše na negativku. Koncentrická síla už tam tolik není. Pak následuje ještě nějaká ta izometrická kontrakce a další shazovačka. Poslední série? Pumpa, zatínání, izometrická kontrakce, pomalá negativka. Konec. Au. Tohle čeká Joseho, Antha i Michelu. Druhý cvik? Zakopávání ve stoje. A vlastně podobná filozofie. Kvalitní opakování, zatínání svalů a stimulovat. Třetím cvikem jsou hackeny. Nejtěžší cvik v tréninku. S dopomocí, ale ne do selhání. Pokud hackeny vážně umíte a dokážete správně odhadnout své síly, tak to je asi nejlepší cvik pro nabírání svalové hmoty na kvadricepsy. To si myslím já a myslí si to i plno dalších lidí (mohu jmenovat, pokud by byl zájem, není problém).  Cvik číslo 4. Zakopávání s bandy. Sval neustále pod napětím, silná kontrakce a kontrolovaná pomalá negativka. Samozřejmě, že zde pracují hamstringy po celé své délce, ale nejvíce to ucítíte těsně pod hýžďovým svalem. Hlavně tedy, pokud zvládnete hodně opakování v plném rozsahu pohybu. Poslední cvik – spíše pumpovací – V-Squat na stroji Hammer Strength. Taková menší vražda na konec.

Tohle byl brutální trénink, ve kterém si sice šáhnete na dno a svaly vás budou pár dní bolet, ale jeho náročnost na CNS není taková, jako kdybyste cvičili do selhání v několika základních cvicích. Kdo na to to troufá? Filipe? Co ty?

Big on Budget je seriál videí z produkce značky Animal, ve které se kulturisté snaží nakoupit jídlo na týden při rozpočtu 50 dolarů. Jak to dělají Centopani, McGrath a Fritz už víme a tentokrát nás čeká nákup podle Jasona Huha. Tak jdeme na to. Základ jsou vždy bílkoviny. A Jason to bere rychle. Necelé kilo kuřecího na den a máme bílkoviny. Zbývá však už jen 11 dolarů na zbytek, snad se do rozpočtu vejde. Pokračujeme. Rýže – 5-6 jídel denně a 40-45g sacharidů na jedno jídlo. Jason bere 2,3kg vážící pytel rýže, který vydrží 8 dní. Zbývá 7 dolarů. Aby to nebylo suché, tak bere Jason také nějakou tu pálivou omáčku a hořčici. Určitě to dodá i lepší chuť. Máme tedy zajištěný dostatečný příjem bílkovin i sacharidů. Jídla by měla chutnat dobře. Jason se zamýšlí nad tím, co dál. A co volí? Více bílkovin a k tomu nějaké ty tuky. Za 5 dolarů se dají nakoupit vajíčka, tak hurá pro ně. Ptáte se, proč například nevolí mléčné výrobky? Jason říká, že jakožto Asiat nezvládá trávit laktózu, takže tak. Vajec bere 18 a nám tak zbývá něco přes dolar. Mít jen dolar na poslední nákup, to je sakra dilema. Jason mluví o tom, že jako mladý kulturista by i ten poslední dolar využil co možná nejlíp. Nějaké čisté zdravé jídlo. Ovoce! Bere jablka. No. Tedy vlastně jablko. Na víc nejsou peníze. Nebo možná jsou. Tak jak? U poklady se Jason dozvídá, že má stále rezervu skoro dolar. Hurá pro další jablko. Paráda. Budou dvě jablíčka. Tak ať to roste.

Milan Šádek, Roman Fritz, Phil Heath, Fouad Abiad, Kevin Levrone, Gabe Moen, Jay Cutler a plno dalších. Víte, co mají tito borci společné? Ano, správně, jsou to kulturisti. Ale je tu i něco dalšího. Všichni společně se objevili v posledním motivačním videu, které si pro nás, fanoušky kulturistiky, připravil uživatel JerichoDMZ. JerichoDMZ hází videa na Youtube už rok a toto video je tedy oslavou prvních narozenin. A povedlo se. Video má v pozadí parádní motivační promluvu, která nás má donutit k tomu, abychom si uvědomili, že pokud v životě něco chceme, tak pro to musíme něco udělat. Nesmíme čekat a doufat, že něco přijde samo od sebe. To bychom také mohli čekat donekonečna. Musíme pro to něco udělat, občas si musíme projít i něčím těžkým, složitým, bolestivým… bude téct pot, možná krev a dost možná i slzy. Ale stojí to za to. To úsilí, které vynaložíme pro něco, co opravdu chceme, je zároveň i cestou, kterou si užijeme. Myslíte, že si v životě něco zasloužíte? Dokažte to sami sobě. A pokud motivace bude dost velká, tak toho i dosáhnete!

Pro třetí „leg day“ tohoto týdne jsem si pro vás připravil tréninkové video od Jodi Boam, kterou jste měli možnost vidět v Do you even Youtube asi před měsícem při tréninku paží. Její trénink stehen je také zajímavý a hlavně se sem tento týden hodí. Rozcvička je plná dřepů a výpadů, aby zahřálo a protáhlo všechno tak, jak je před tréninkem nohou potřeba. A pak už hurá na vlastní trénink. Jodi považuje svá stehna za velkou slabinu a potřebuje je tedy dohnat. Prvním cvikem jsou zakopávání vleže. Hodně těžce, hodně technicky a někdy také s intenzifikační metodou, kdy sparing zvyšuje zátěž u zakopávání při negativce tak, že tlačí proti válcům. Jodi tak zvládá snadno koncentrickou fázi, ale negativka je pomalá a bolí. Druhým cvikem jsou klasické dřepy. U těch Jodi preferuje velmi vysoké počty opakování, ale váha na čince je stále velká. Není to tak, že dá 15-20 dřepů s prázdnou tyčí a konec série. Třetím cvikem jsou obrácené hackeny. Jodi tomu říká hackenovy čelní dřepy. Jak vidíte z videa, tak je to cvik zaměřený na kvadricepsy. Třetí velký cvik pro kvadricepsy je legpress. I zde preferuje Jodi pomalá technická opakování s důrazem na sval. Ten je zde stále v tenzi, Jodi kolena nepropíná. Zajímavostí je pak cheating, který u legpressu využívá Jodi. Tlačí dlaněmi do kolen a pomůže si tak k pěti opakováním na víc. Musí to růst! Pátým cvikem v tréninku jsou znovu zakopávání, která jede Jodi ale trošku jinak.  Jak z videa uvidíte, tak se snaží dělat jen první třetinu opakování a pak jde hned dolů. Tím se zaměřuje na spodek hamstringů. Je to jako byste cvičili biceps a zvedli činku jen trošku nahoru. Ucítíte pak biceps dole. No a tato zakopávání cvičí Jodi v supersérii s mrtvými tahy s mírně pokrčenýma nohama. Zde je filozofie následující – co nejvíc natáhnout sval při negativce, pomalu nahoru přes hamstringy a dotah hýžděmi. Taková klasika, která šetří spodek zad. Aby toho nebylo málo, tak pak ještě Jodi přidává legpress jednou nohou, při kterém se snaží zlepšit pravé stehno. Je totiž menší, než to levé. A na konec ještě výpady. Podle mě super trénink!

zdroj: youtube.com
  •