Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 27/2015

Do you even Youtube - 27/2015

Pokračování článku "Do you even Youtube", ve kterém najdete ta nejlepší videa ze světa kulturistiky a fitness, které se v posledním týdnu objevila na populárním streamovém serveru. 

Do you even Youtube - 27/2015


Jak často máte možnost vidět tréninkové video s Philem Heathem? A teď se neptám na tragická tříminutová videa. Ptám se na trénink. S komentářem kulturisty. To je to, co baví mě. Odpověď je dvakrát maximálně. Spíše jednou. Tak tomu alespoň bylo v minulosti každý rok.  Od letošního roku to ale bude lepší. V příštích dílech Do you even Youtube pochopíte proč. Já si pamatuji trénink, který absolvoval Phil loni s Marcem Loblinerem a dnes máte možnost sledovat Philův trénink ramen v posilovně, na kterou je zvyklý. K tomuto tréninku nemusím asi moc psát. Spíše jen zmíním několik málo věcí, o kterých Phil mluví. Jedním takovým bodem je názor Phila na to, že co funguje, to se nemění. A já s tím souhlasím. Pokud jste Mr. Olympia a zlepšujete se, tak není důvod kompletně nic měnit. Jasně, musíte pořád objevovat nové věci, stále se učíte něco nového, ale kompletně měnit trénink? To vážně ne. Ronnie celý svůj život trénoval stejně. Výsledek – nejlepší kulturista v historii. Elitní genetika? Jasně. Ale tu má každý, koho vidíte na Olympii. Jak vidíte na videu, tak Phil jezdí často upažování jednou rukou a po odcvičení série začíná tou druhou. Je tomu tak kvůli tomu, že z toho cítí boční delty líp. Ale u zadních delt, které cvičí upažováním v předklonu, cvičí obě paže naráz. Je to přirozenější pohyb. No každopádně otázka na vás. Philovi je 35 let. Má 4 sošky Sandowa. A klidně může dalších 6 let soutěžit, a pokud se něco nestane s jeho středem těla, tak může vypadat při nejhorším stále stejně. Má na to vyhrát 10 Olympií? Nebo tu je někdo, kdo ho může porazit? Odpověď Kai Greene neberu. Kai to nedává psychicky. Má z Phila strach a nikdy ho neporazí. Ale co Wolf? Rhoden? Nebo to bude Justin Compton? Mým favoritem je Big Ramy, ale jen tehdy, pokud změní trenéra. Pod Farahem to nebude. Kdybych si měl vsadit, tak na těch 10 sošek Philovi věřit budu.

Codyho Montgomeryho z předchozích dílů už znáte. Trojnásobný národní šampión mezi náctiletými bude tento rok skákat poprvé do dospělých. Měl by se představit v těžké kategorii na NPC USA championships, kde bude bojovat o profi kartu. Cody spojil pro letošní sezónu síly s koučem Chrisem Acetem a co spolu zatím dokázali? Cody začínal přípravu 12 týdnů před soutěží při váze 230liber (104kg) a nyní, 3 týdny, respektive 26 dnů, před soutěží má stále tu samou hmotnost, ale forma je mnohem lepší. Je už prakticky soutěžní. Dolů půjdou už jen tak 3-4kg. Takový je plán. Toto video zachycuje Codyho při jeho dni s vysokými sacharidy. Chris Aceto v takovém případě dává klientům za úkol jíst před tréninkem muffiny. Ať tam je ten cukr a dobře to napumpují. Nejvíc se to hodí před trénink nejslabší partie, nebo té největší. U Codyho to je před tréninkem nohou. Předkopávání, horizontální hammer-strength legpress s bandy, těžké dřepy do 185kg, výpady v chůzi, zakopávání vsedě a předklony na hackenu. To je trénink stehen v přípravě na největší závod kariéry. A Cody dřel, to bylo vidět. Za odměnu má pak Cody po tréninku sushi. Tak dobrou chuť a těšíme se na další video.

Radomil Vašík je objevem loňské sezóny v silovém trojboji federace IPF. Tento 21letý junior trhá jak rekordy své, tak i ty národní. Radkovi se dokonce podařilo vybojovat účast na ME a poté i na MS ve Finsku, kde se mu sice nevedlo podle jeho představ, ale i přesto si závody moc užil. Dokonce měl tu možnost setkat se s Laynem Nortonem, což je vzor jak pro něj, tak i pro mě. Radomil čerpá hodně informací právě od Layna a lidí kolem něj, dnes ale budete mít možnost naučit se vy něco nového od něj. Rozcvička pro dřep, mrtvý tah a bench press je naprostým základem před každým tréninkem, který tyto cviky obsahuje. Nejen, že je potřeba pro provedení technicky správného opakování, ale také je to důležitá prevence zranění. Bez správné rozcvičky se nedostanete tam, kam byste se normálně dostali. Správná rozcvička vás může silově posunout možná i o 10% výš. Užijte si instruktážní video od Radka. Radek mluví česky, takže vám vše vysvětlí tak, že tomu budete rozumět. A já budu doufat, že si někdy takovou rozcvičku třeba před dřepy zkusíte. Funguje to.

Johnni Shreve je kanadský amatérský kulturista, který se letos bude pokoušet vybojovat profi kartu na kanadském národním šampionátu. Jonathan se aktuálně nachází v USA, kde si v tréninku pro tento videolog zatrénoval s profíkem kategorie do 212liber Aaronem Clarkem, který řešil problémy s předloktím, ale už by mělo být vše v pořádku. Aaron by se tak chtěl pokusit kvalifikovat na Olympii. Snad bude mít dost času na přípravu a stihne ještě nějakou soutěži. To Jonathan soutěž stihnout musí. A konkurenci bude mít v Kanadě obrovskou, však uvidíte, určitě se o této soutěži v dalších dílech zmíním. Borci cvičí lýtka a záda a už od začátku je vidět, že má Jonathan celkem dobrou formu. Tuk tam ještě je, bude muset dřít, aby to vyrýsoval, ale dá se to. I Aaron Clark je ve formě, ale takovou má on po celý rok. On tuk nenabere. Jeho metabolismus šlape tak parádně, že může jíst 4 tisíce kilokalorií denně a tuk nahoru nepůjde. Trénink je celkem intenzivní. Jedou se supersérie. Stahování kladky nataženýma rukama v kombinaci se shyby je docela brutální. Natlačíte krev do latů a pak až jdete na shyby? Au. To protažení tam musí hodně bolet. Dalším cvikem spíše na vršek zad jsou přítahy jednoruček v předklonu, ale i ty jsou v supersérii s jiným cvikem. Jde o přítahy eZ v předklonu a to je super cvik na spodek latů. A to jako trénink zad stačí. Dvě supersérie, vyšší objem, krátké pauzy. Spolu s lýtky sotva 35 minut. Bylo toho dost. Oba se i brutálně potí při takovém tréninku. Však si zkuste supersérie v tom počasí, které je právě teď v České republice. Na Floridě tak mají skoro pořád. Jasně, trénink to asi nebude pro každého, ale je to celkem zajímavý náhled do přípravy někoho, kdo je dva týdny před soutěží. Juan Morel bude v takové situaci v posilovně 4 hodiny denně. Roman Fritz to samé. Johnni? Stačí mu 30 minut.

Jako poslední video přidávám video Zdeňka Vopřady z přípravy na Masters Nationals. Zdeňka všichni znáte díky rozhovoru, který jsem s ním udělal právě pro Aktin. A když ho znáte, tak ho musíte i milovat. Je to dříč a představuje to, co je považováno za hardcore. Tvrdé split tréninky, často i za hranici selhání. Kuřecí, zelenina, vločky, protein a rýže. Tvrdý přístup ke všemu. To je i ten důvod, proč zajímá Zdeněk mě. Mě se líbí jeho tréninky mnohem více, než třeba trénink Jonathana. Oba jsou intenzivní, u obou musíte dřít, to je jasné. Oba trénují tvrdě. Nikdy bych si nedovolil tvrdit, že obr Jonathan cvičí jak pumpička. Ale to, co v posilovně předvádí Zdeněk, to je bomba. Jeho tréninková videa jsou tak vlastně videi motivačními. Takže za to moc díky, Zdendo! Zrovna tento trénink zádových svalů, to je dost možná nejtěžší trénink, který má v rozpisu za celý týden. U žádné jiné partie vás tolik nebude bolet zatnutí svalů, jako u zad. Paže a lýtka jsou moc malá, takže bude ta kontrakce sice intenzivní, ale nesebere vám dech. Nohy? Tam to je většinou tak, že je buď cvik strašně těžký a nezatnete u něj tolik sval, nebo to je cvik lehký a vy máte možnost brutálně zatínat kvadricepsy, nebo hamstringy k prasknutí. U zad ale platí to, že bolí všechno, pokud je správná technika. Já si při sledování videa dokonce myslel, že sleduji Doriana Yatese při tréninku s jeho sparingem Leroyem Davisem. Striktní technika s důrazem na zatínání svalu. I s dopomocí. Prostě tak daleko, jak sval pustí. Supr trénink. A hodně štěstí Zdendo! Věřím, že to letos vyjde. Věřím, že tě rozhodčí letos nepřehlédnou.

zdroj: youtube.com
  •