Základní suplementace pro hubnutí

Základní suplementace pro hubnutí

Hubnutí je jedním ze základních pochodů v naší fitness "branži". Co by ale bylo hubnutí bez pořádné podpory nejen kvalitní výživy, ale i suplementů. Přeci jen, pokud můžeme najít legální pomoc, budeme ji rádi využívat. Jaké jsou tedy základní suplementy pro hubnutí? 

Základní suplementace pro hubnutí

V následujícím přehledu jse mse vám pokusil vybrat a posat ty suplementy a hlavně látky, které považuji za obecně nejfunkčnější a nejvýhodnější pro optimalizaci hubnutí a snižování hmotnosti. Přeci jen se musíte spolehnout nejen na výživu, které je samozřejmě základem a nutností pro možnost nízkého energetického příjmu. Musíte ale také myslet na svoje svaly, které si žádají živiny pro ochranu a růst. Co tedy zvolit? 

Nejlepší suplementy pro hubnutí

Protein (syrovátkový) – Pokud se snažíte zhubnout, automaticky se musíte pohybvoat v energetickém deficitu. Tento deficit si klade vysoké nároky na ochranu svalové hmoty. Vy jistě víte, že svaly samotné se vám jen tak neudrží. Proto musíte dbát na to, abyste měli ve stravě dostatek kvalitních bílkovin, ale také těch, které jsou velmi rychle dostupné. Právě toto splňují syrovátkové proteiny. V dietě mají svoje místo, a to hlavně z důvodu zabránění katabolismu a opravy svalové hmoty. Využívejte tento rychlý zdroj bílkovin ihned po tréninku, ale i jako svačinu. Volte variantu s nízkým podílem mléčného cukru a tuku – syrovátkové izoláty.

Protein (noční) – Noční lačnění pro vás znamená opravdu kritický bod vašeho stravovacího plánu. Ve své stravě musíte tedy počítat s tím, že tělo v této době musí být velmi vhodně zásobováno dostatkem aminokyselin a bílkovin obecně. Použijte tedy pomalu stravitelný protein, který vám toto zajistí. V tomto případě se jedná zejména o kaseinový přípravek v podobě micelárního kaseinu nebo hydrolyzovaný kasein.

BCAA – Větvené aminokyseliny jsou základem každé úspěšné diety. Jak jsem již říkal u proteinů, svoji svalovou hmotu musíte chránit. To byste měli považovat za prvotní cíl vašeho dietního snažení. Větvené aminokyseliny BCAA jsou při sportovním výkonu třetím nejvyužívanějším energetickým zdrojem. Vaše tělo si tak tyto aminokyseliny nemusí brát z vašich vlastních svalů. Používejte ideálně BCAA v sypké podobě, nebo jako kapsle.

Synefrin – Tento extrakt z kůry hořkého pomerančovníku je základní funkční látkou všech moderních spalovačů tuku, a to hlavně díky své thermogenní funkci. Podporuje spalování tuku díky zvyšování teploty tělesného jádra. Ve fázi spalování tuku je tedy velmi efektivní.

Kofein – Pro nás je spíše znám jako stimulant, který napomůže zkvalitnění a zintenzivnění výkonu. Je však také vhodným prostředkem pro akceleraci spalování tuku. Podporuje vychytávání mastných kyselin z krevního řečiště a v kombinaci se synefrinem je velmi efektivním spalovačem tuku.

Glutamin – Tato aminokyselina je v našem organismu velmi hojně zastoupená a stejně hojně se také rozpadá během sportovního výkonu. Je nutné ji tedy dodávat exogenně. V dietním režimu o to více. Pokud se snažíte o snížení tukové hmoty, jsou vaše svaly neustále podrobovány rozkladu na energii. Pro oddálení tohoto efektu je nutné použít glutamin, a to ideálně v potréninkové době a před spaním.

Vitamíny a minerální látky – Vaše tělo strádá, toho jste si doufám vědomi. O to více klade nároky na to, aby mu nechyběl žádný z makroprvků. I v dietě byste měli dbát na to, abyste měli dostatek vitamínů a minerálních látek nejen v jídelníčku, ale i v suplementační podobě. Jejich potřeba totiž roste.

Kloubní výživa – Dieta na vás klade opravdu vysoké nároky, a to nejen na svalový aparát, ale také na ten kloubní. Okolí kloubu, které bylo vyztuženo tukem, se nyní oslabuje, proto je nutné dbát na to, abyste vazivo i kloubní plochu posílili příjmem glukosaminu, chondroitinu, MSM, želatinou nebo dalšími kloubními přípravky.

  •