Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 29/2015

Do you even Youtube - 29/2015

Pokračování "Do you even Youtube" od Honzy Kavalíra dnes přichází trochu se zpozděním, nicméně ani tak vás o něj neochudíme a vy se opět můžete těšit na ty nejlepší videa ze světa kulturistiky a fitness, které v posledním týdnu brázdily sociální sítě na Youtube. 

Do you even Youtube - 29/2015


Mezi má nejoblíbenější videa ze světa fitness patří tréninky, při kterých spolu trénují dva náhodně vybraní sportovci. A to je také příklad toho posledního videa, které zveřejnil Mike O’Hearn. Mike si zatrénoval spolu s fitness superstar Sergi Constancem, který přestoupil do NPC a prý už i stihl vybojovat profi kartu, což vám já nepotvrdím, protože men’s physique nesleduji a je mi to vlastně i jedno. Hlavní je, že se tento kulturista rozhodl jít do té největší federace a změří síly s těmi nejlepšími a dost možná změní i trend toho, co můžeme vídat v IFBB my v současnosti. Předimenzovaná ramena plná syntholu a podobných odpadů v kombinaci s obrovskými pažemi a středem těla, na kterém není vidět pořádný six-pack – to je podle mě to, co je v dnešní IFBB mezi physiky. A proto tuto kategorii vyloženě nesnáším. Plus ta věc s kraťasy. Právě Sergi tohle může změnit. Má podle mě mnohem estetičtější postavu než úplně každý, kdo kdy v IFBB vyhrál jakoukoliv profi soutěž mezi physique. Pojďme ale k videu. Jedná se o trénink prsních svalů s jedním z nejsilnějších lidí, které naleznete na Youtube. Mike O’Hearn miluje tréninky. Miluje zvedání těžkých vah a miluje tréninky, které bolí. I přes to si však střihne trénink s fitnessákem, který je týden před soutěží, což znamená, že v sobě nemá tolik vody, klouby mohou pobolívat a tělo není tak silné, jako při 12% tuku. Vy tak můžete ve videu vidět, že Mike cvičí svůj těžký trénink, který se mu tolik osvědčil a Sergi si jede svůj těžký, ale spíše pumpovací trénink, kde nehrotí váhy na úkor technicky. Všechno je to o cvičení svalů, nikoliv ega. Během sledování videa si můžete poslechnout dojmy Sergiho. Mluví o tom, jaké je to trénovat s Mikem, který je pro něj velkým vzorem. Sergi je vděčný za to, kam se dostal, ale také ví, že je to teprve začátek.

CrossFit Games 2015 by měly začít pro kategorie jednotlivců už tuto středu a pro nás to znamená, že Crossfit v Do you even Youtube nesmíme vynechat tento, ani příští týden. Sportovní událost roku, takové mistrovství světa, ale s originálnějším názvem, čeká na ty vůbec nejlepší atlety na světě. Letošní rok bude trošku jiný. Velká jména jako Rich Froning a Jason Khalipa vyměnila soutěž jednotlivců za týmy. Pro soutěž týmů je to hodně super. Bude je sledovat mnohem více lidí! Dost možná bude ta sledovanost úplně stejná, jako pro jednotlivce. Rich je přeci jen největší jméno tohoto sportu. Jejich týmy patří mezi ty nejlepší, takže se máte na co těšit! Mezi jednotlivci bude korunován nový šampión. Nadvláda Riche Froninga bude pokračovat nadvládou někoho dalšího. Bude to Matt Fraser? Noah Ohlsen? Scott Panchick? Nebo překvapí superstar Dan Bailey? Uvidíme! Bude to zábava. Sledovat tento sport je totiž obrovská zábava i pro někoho, kdo se mu nevěnuje aktivně. Já jsem dobrým příkladem. Jediný WOD, který bych si kdy zkusil, je 30 přemístění s výrazem. Všechno ostatní je pro mě úplně mimo. Moje cíle jsou jiné. I tak ale chápu tento sport a sledovat lidi, kteří jsou mnohem více fit, než já, je do jisté míry inspirující.

Matt Fraser udělal něco zajímavého v přípravě na tuto soutěž. Na několik dní byl u Riche Froninga a trénoval spolu s jeho týmem. Je to zajímavý tah. Proč ne, že? Zajímalo ho, jestli má Rich v přípravě nějaké tajemství, ze kterého by i on mohl ukrojit něco pro sebe. Co zjistil? Je to bez tajemství. Musíte dřít, musíte oddalovat bolest, co to jen jde, musíte mít vůli a jíst hodně humrů.

Scott Panchik nemá na rozdíl od většiny soupeřů plán, který je sepsaný týdny dopředu. Vše plánuje podle toho, jak regeneruje. Je to ze dne na den.

Noah Ohlsen v přípravě na závody zase doslova sní o lahůdkovém hot-dogu. Nevím, co víc k tomu říct.

Dan Bailey má pak novou přezdívku. „Daddy“. Taťka. Budete fandit taťkovi?

Regan Grimes dosáhl minulý víkend velkého úspěchu, když se na národním šampionátu prosadil mezi juniory na druhé místo (podle mnohých měl vyhrát) a mezi dospělými skončil třetí. Po soutěži pak čekal Regana i jeho přítelkyni „cheat day“, tedy den, kdy může sníst, co si jen umane.  První zastávka? The Burger's Priest. Místo, kde si dáte ty nejlepší Burgry. A na videu to vypadá přesně tak! Vypadají skvěle. Regana jídla po soutěži parádně naplnila. Na soutěži se musel vejít do 100kg kategorie a po soutěži vypadá tak na 107kg. A to ani nedrží vodu. Plné, suché svaly a obrovská plastičnost. Tenhle kulturista bude podle mého názoru vyhrávat profi soutěže. Je hodně podobný Antoine Vaillantovi, ale nemá slabiny. Spolu s Chrisem Acetem to bude sakra nebezpečný tým pro všechny soupeře. Má za sebou navíc skvělou přítelkyni, která sama cvičí a soutěží. A baví ji to! Je docela sranda, když pózujete, ona vás při tom natáčí a řekne vám „hrudník z boku“ a „zatni tam ty břišáky“. Dobře si vybral! Na další zastávce si Regan vyzvedl nějaké ty sladkosti. Koláčky. Koláčky musí být! Burákové máslo, banán a slanina. To je kombinace, která dělá Hunka Hunka burgery těmi nej Burgery v Ontariu. A přesně tam se vydává i náš pár. A já musím říct, že wow! Do těch burgrů jsem se zamiloval na první pohled. Vidím to tak, že mě čeká tento týden den s obrovským množstvím sacharidů a k tomu si koupím 800g hovězího, se kterého si udělám vlastní burgry. Jinak to nepůjde. Bych snad i o burgrech snil v posilovně při výpadech.

Další video vybírám z toho důvodu, že mi přijde nesmírně hloupé. Vyberete celkem náhodně 9 cviků na záda, nějak je naskládáte za sebe a odcvičíte je vlastně tak, jak vás napadne. Shazované série, gigantické série, s cheatingem, nebo striktně.  Nikdy jsem takové tréninky nechápal, nikdy jsem takto necvičil a asi je to důvod, proč jsem tak malý. Pojďme se tedy na ten trénink podívat a vy mi pak řekněte, jestli takto cvičíte, nebo vám to také přijde úplně hloupé. První cvik – přítahy v předklonu, pyramida nahoru. Postupně ubírat opakování s přidanou váhou na čince. Po posledním stupni pyramidy následuje shazovaná série. Další cvik, který mě tedy ještě smysl dává, jsou těžké shyby s přidanou zátěží, abyste nezvládli víc, než 8-12 opakování. Třetí cvik – přítahy v předklonu. 3 série striktních a 3 série swingových. Takže vlastně dva cviky. Další cvik – stahování kladky podhmatem. Tady by byl každý strašně unavený, ale Abel jede dál jako stroj. Pokračujeme. Přítahy spodní kladky vsedě. Striktně. To ale není konec. Leháme břichem na lavičku a jedeme přítahy v předklonu. 3 série pro 12 opakováních a na konec shazovaná série spolu s protažením latů na 30 sekund po každé sérii. Na konci pak záda oddělat gigantickou supersérií. Stahování kladky nadhmatem na široko, stahování kladky nataženýma rukama a přítahy lana ve stoje. Pumpovat, pumpovat a pumpovat. Vyzkoušejte to, prý to šlape.  Jen by mě zajímalo, jestli Abel opravdu takto cvičí, nebo to bylo jen pro video.

Předchozí trénink zad pak můžete srovnat s tréninkem Jodi Boam v přípravě na profi debut. Jodi má ráda supersérie a těch se dočkáte i zde. Trénink jediné partie pak podle mě netrvá ani 40 minut. První cvik – přítahy spodní kladky s důrazem na spodní laty. Takže nezaklánět! Lehký předklon. Ramena dolů. Lokty tlačit dolů za sebe. Vidíte, jak při negativce Jodi protahuje pouze široký zádový sval? Bomba! Po odcvičení série pak rychle skočit pod horní kladku a odjet stahování kladky nadhmatem v supersérii. Znovu striktně. Žádné zaklánění. Cvičíme široký zádový sval, nikoliv vršek zad. Tato kombinace cviků vám napumpuje záda k prasknutí. Troufám si říct, že v předchozím videu se takový pocit dostaví tak po 30 minutách. Třetí cvik už je na střed a vršek zad. Přítahy osy ve tvaru T. Čtvrtý cvik pak bude přímo brutální, protože v sobě záda mají tolik krve, že ucítíte každé svalové vlákno. Dotahy. Vynikající cvik jak na vzpřimovače, tak i na vršek zad – hlavně trapézy. Někdo se u tohoto cviku snaží zapojit více široký sval zádový, čímž sice nezvládne takovou váhu, ale cvik má i tak smysl. Je to úplně jiná svalová kontrakce, než všude jinde. Dotahy jede Jodi v supersérii se stahováním kladky podhmatem. Tady už spíše pumpuje. Stahování podhmatem je parádní cvik na záda, který vás ale strašně unaví. Pokud to odcvičíte správně, tak po posledním opakování bude hodně bolet i předpažení. Podle mě je to pro rozvoj zad lepší cvik, než stahování kladky nadhmatem, kde více pracují předloktí a ramena.

zdroj: youtube.com
  •