Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 32/2015

Do you even Youtube - 32/2015

Pokračování "Do you even Youtube" je zde i se svým letošním 32. dílem, ve kterém se podíváme na ty nejlepší kousky, které se v posledním týdnu objevily na populárním streamovém serveru. Co nám uniklo? 

Do you even Youtube - 32/2015


Kai Greene je kulturistou, který má ve světě kulturistiky tu vůbec největší podporu fanoušků. Proč tomu tak je? Kai je jiný. Lidé vždy fandí tomu, kdo není považován za favorita. Tím spíš, když je favorit, podle těch stejných lidí, namyšlený člověk. Kai má navíc postavu, kterou hodně lidí považuje za tu vůbec nejlepší v profi kulturistice. Podle někoho to je nejlepší postava od dob Ronnieho. Kai je prostě jedinečný a podpora fanoušků je naprosto zasloužená. Cílem Kaie L. Greena bude i v letošním roce vyhrát sošku Sandowa a stát se tak 14. kulturistou, kterému se podařilo vyhrát soutěž Mr. Olympia. I letos mu bude v cestě stát Phil Heath. Zadarmo mu to ale nedají ani Shawn Rhoden s Dennisem Wolfem, kteří by ho porazili loni v Praze, pokud by Kai neodstoupil. Pokud však Kai poprvé na Olympii předvede životní formu, tak by vyhrát měl, ale je tu vůbec někdo, kdo tomu ještě věří? To nevím. Já tuhle víru v Kaie ztratil už dávno. Fandím mu spíše jako ambasadorovi kulturistiky. V tom je Kai spolu s Flexem Lewisem vůbec nejlepší. Moc vděčný jsem i za poslední video, které přidal na svůj Youtube kanál. Je na vás, jestli si z toho tréninku něco vezmete. Trénink je zaměřený na ramena, zádové svaly a hamstringy. Kai cvičí všechny cviky technikou, která mu dovoluje propojit hlavu se svalem. Každý cvik, každá série každé opakování a každá kontrakce svalu je pro něj důležitá. Já vám nepovím, jestli je to ten správný tréninkový postup. Kai zažil největší pokrok při tréninku, když zvedal nadlidské váhy. Ale také je pravda, že už více svalů nepotřebuje. Ne všude. Jeho cílem by mělo být zapracovat na slabinách (prsní svaly, ramena, trapézy). A o to se asi i snaží. Na videích Kaie Greena mám nejraději to, že nikdo nemá kvalitnější svaly. Separace bicepsů, napruhování prakticky každého svalu… občas to vypadá, jako by prosvítala jednotlivá svalová vlákna. Kai má skvělou postavu. Ale bude letos poprvé nejlepším kulturistou na světě? Uvidíme! A mimochodem – Kai už není s MuscleMeds. Uvidíme ho tedy ještě někdy v červené mikině?

Můj vztah ke kategorii men’s physique znáte, pokud občas mrknete na Do you even Youtube. Nemám ji rád. Vadí mi, že je součástí kulturistických soutěžích. Ale chápu, proč tomu tak je a nezbývá mi, než to respektovat. Často si z této kategorie dělám legraci, i když vlastně každý fyzík vypadá lépe, než já. Už to tak je. Abych byl férový, tak sem přidávám i jedno video, ve kterém si z physique legraci dělat nebudu. Naopak. Pokusím se pomoci těm, kteří o soutěžení v této kategorii uvažují. Má pomoc bude spočívat v tom, že se pokusím napsat to, o čem mluví a co demonstruje fitnessák Rob Riches v posledním z jeho videí. Rob Riches říká, že hodnocení physique a kulturistiky se liší. V kulturistice jde o připravenost, plnost svalů, hustotu svalů, proporce a to všechno v povinných pózách. Physique je na tom trošku jinak. Tam jde vlastně jen o 4 čtvrtobraty, které si pak závodníci mohou trochu přizpůsobit k tomu, aby ukázali svou postavu co nejlépe. Nemusíte zde ani zatínat všechny partie. Jde zde čistě o to, aby vaše postava vypadala pro oko rozhodčích co nejvíce esteticky. V mnoha případech budete muset mít například prsní svaly úplně uvolněné a nezatínat je. Zatnutí by vás zúžilo a to rozhodně nechcete. Dá se říct, že čím je závodník ve physique širší, tím lépe pro něj. To samé u ramen. Volně. Nezatínat. Brutální naproužkovaná ramena jsou spíše záležitostí kulturistiky. Ve physique dodávají tělu šířku a tím pádem i lepší v-tvar. Břišní svaly naopak musí být zatnuty téměř vždy. Ale ne na 100%. Je potřeba je ukázat rozhodčím co možná nejlépe tak, aby byly vidět jak šikmé břišní svaly, tak i „buchtičky“, „six-pack“, „kostky“  - přímý sval břišní. Rob zatíná i lýtka, i když se nejspíše nehodnotí. Chce, aby na fotkách nevypadaly malé. To se dá určitě pochopit. Zezadu si budete muset pohrát s tím, co vypadá nejlépe a to bude u každého jiné. Někdo bude muset roztahovat záda co nejvíce do šířky a někdo jiný, kdo má úzký pas a široká ramena, si bude moct dovolit stáhnout lopatky k sobě a ukázat trošku více detailů. Pokud máte silnou stránku, tak ji ukažte! Ukažte charisma. Usmívejte se a dívejte se na rozhodčí. Musí si vás všimnout. Někdy se stane, že vás bude v jedné kategorii třeba 50. Můžou vás přehlédnout. Nedovolte to!

V Do you even Youtube jsme již měli jedno, nebo dvě videa z Project Flex. Pamatujete? Jedná se o posilovnu Flexe Lewise, která vypadá naprosto parádně. A to vybavení! Všechno, co kulturista potřebuje k tomu, aby se připravil na soutěž. Atmosféra v této posilovně, přestože se jedná o soukromou posilovnu, ve které trénuje hlavně Flex, jeho sparing partneři a známí (například Vitor Belfort, MMA fighter, zde měl trénink minulý týden), je skvělá. Takové prostředí přímo vyzařuje motivaci do okolí. V minulém týdnu si zde zatrénoval i mladý profík z kategorie do 212 liber Aaron Clark, který se letos pokusí kvalifikovat na Olympii na poslední soutěži před Olympií. Myslím, že se bude jednat o San Antonio Pro. Aaron by se za normálních okolností kvalifikoval už mnohem dříve, ale po Arnoldu utrpěl zranění předloktí, které ho výrazně omezovalo v tréninku vrchní poloviny těla. Teď už je ale zpátky a u Flexe v posilovně si odcvičil záda. Kdo sleduje tréninky Aarona Clarka, tak ví, že Aaron úplně kašle na váhy a cvičí tak, aby co nejlépe zmačkl procvičovaný sval. Co to znamená? To uvidíte ve videu. Technika je všude stoprocentní. Zmačknout sval, povolit a pomalá negativka. Kontrola nad vším. Zajímavostí je to, že Aaron začal ve většině tréninků cvičit v gigantických supersériích. Jakožto závodník do 212 liber už nemůže nabrat téměř žádné svaly na vršek. Pokud už něco nabírat, tak na stehna. Díky této skutečnosti tedy Aaron trénuje vršek formou gigantických sérií, které mu dovolí vylepšit hustotu svalu, zlepšit detaily, ale přitom nenabrat další kila. Aaron je ve formě při nějakých 103 kilech a těch 7kg, které pak musí dávat dolů, rozhodně nebývá jen voda a tuk. Jak to máte vy? Zařazujete někdy gigantické série? Například v dietě?

Big Ramy. Kulturista, kterého dnes zná už asi každý, ale jeho jméno by správně napsalo možná tak 5% fanoušků. O tomhle člověkovi toho víme docela dost, přesto ale skoro nic. A z toho, co víme, tak většině nevěříme. Ramy že necvičí ještě ani 6 let? Po takové době je největším kulturistou světa? To se zdá velmi nepravděpodobné. Ale je tomu tak. Tvrdí to alespoň každý z jeho okolí. Neskutečné! 160kg v kvalitě, kterou někteří kulturisté nemají ani při poloviční hmotnosti. Já jsem moc rád, že se někdo takový objevil. Ramy dodává kulturistice faktor překvapení. Co když? Kdyby přišel na Olympii letos na prach vysekaný, tak nejsem jediný, kdo ho bude favorizovat na první místo. Ale to jsou jen kdyby. Ve skutečnosti to je tak, že byl Ramy vždy tak 5kg z formy.  Třeba to ale letos vyjde na Olympii. Třeba. Já tomu ale nevěřím. Jeho trenér George Farah ve mně nebudí důvěru a stejný názor má hodně lidí, se kterými jsem se o Ramyho šancích pod tímto koučem bavil. Uvidíme. Těším se. Vy se nyní můžete podívat na tréninkové video Ramyho, které je doposud nejdelší, jaké kdy natočil. Jedná se o trénink lýtek a prsních svalů a Ramy se rozhodně nešetří. 50kg na rozpažky hlavou nahoru? 185kg na bench press pro 8 lehkých opakování? Hračka. Ramy je monstrum a taky to tak vypadá, když cvičí. Ty váhy, které zvedá s takovou lehkostí, to je vážně něco. Je to o dost působivější, než nějaký hardcore trénink Branche Warrena. Tedy tak to alespoň vnímám já. Tohle je o genetice. A Ramy má dost možná nejlepší genetiku pro svalový růst, jakou jsme kdy mohli vidět v profi kulturistice. Může si dovolit cvičit celkem lehce, pumpovat, nechodit blízko k selhání a tím riskovat zranění. Roste mu to prakticky ze všeho. Já se moc těším na to, kam se Ramy dostane. Může mít 150kg v soutěžní formě? Troufáte si někdo říct ne? Já říkám ano, může. Pro Ramyho totiž neplatí limity, jaké my známe. Tady jde o něco úplně nového.

Pamatujete, jak jsem vám říkal, že Antoine bude točit video seriál o tom, kde bude mluvit o svých problémech, které měl s drogami a životem na diskotékách? Ten seriál začal minulý týden a my se na první část musíme podívat spolu.

Video začíná delším monologem, kdy Antoine mluví o tom, že pokud máte v životě nějakou překážku, úskalí, tak je jen na vás, co s tím uděláte. Pokud chcete jít dál, pokračovat ve své cestě, tak se jí musíte postavit a překonat ji. Abyste překážku překonali, tak musíte být silnější. Stejně tak, jako v posilovně. Abyste něco zvedli, tak musíte být silnější. Musíte najít způsob, jak být silnější. Pokud máte problém, musíte s ním jí do války a zničit ho. Není jiná možnost. Život musí jít dál, musí se rozvíjet. Antoina všichni známe. Dost možná není nikdo z profi kulturistů, kdo by na videích ukazoval tolik energie a rozdával ji také svým fanouškům. Jak ale asi všichni víte, tak pokud máme něčeho hodně na jednu stranu, tak toho máme stejně tak moc i na stranu druhou. Pokud máme hodně pozitivní energie, tak máme potenciál mít hodně energie negativní. První video bohužel nejde moc do hloubky problému, který měl v loňském roce Antoine. Já budu doufat, že o tom bude část druhá. Uvidíme.  Antoine však zmínil dva důvody, díky kterým se mohl vrátit zpátky na cestu kulturistiky. První důvod – kulturistika je tím, co pro něj znamená vůbec nejvíc. Nemůže bez ní žít a tohle spojení je tak silné, že bude trvat navždy. Druhá věc – jeden jeho kamarád zemřel. Antoine si uvědomil, že za špatná rozhodnutí se platí a někdy se může stát, že člověk zaplatí cenu nejvyšší – svůj život. On tak skončit nechce. Tak snad! Snad je zpátky! Snad už vydrží. Antoina máme všichni rádi a kulturistika bez něj by byla zase o něco nudnější.

A jedna věc na závěr. Napumpování je lék! Tak pumpujte! Pokud máte problém, tak jděte do posilovny. Ta nikdy nezklame.

zdroj: youtube.com
  •