Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 33/2015

Do you even Youtube - 33/2015

Pokračování "Do you even Youtube" od Honzy Kavalíra, ve kterém se opět věnuje těm nejlepším videím ze světa kulturistiky a fitness. Co všechno se událo a co se stalo ve světě fitness? 

Do you even Youtube - 33/2015


Kdo pravidelně sleduje Do you even Youtube, tak ví, že nemám moc v lásce tréninky profesionálů. Důvod? Naprosté většině cvičenců v posilovnách jsou k ničemu.  Sestava cviků často nedává vůbec smysl a trénink je vlastně jen o tom, co kulturistu baví. Na tom není nic špatného, každý by měl dělat to, co ho baví. Ale trénink musí být sestaven chytře. Kulturisté potřebují budovat svaly a to, pokud možno, takovým způsobem, že žádný sval nebude zaostávat. Svalový rozvoj musí být na vysoké úrovni a měl by být komplexní. Trapézy nebudou větší, jak široký zádový sval. Vršek prsních svalů nebude výrazně zaostávat za spodkem prsou. A tak dále. V poslední době hodně sleduji 24 letého Dallase McCarvera, který letos vyhrál hned první soutěž, které se mezi profíky zúčastnil. Co to pro něj znamenalo? Začít přípravu na největší soutěž, jakou máme v kulturistice. Mr. Olympia. Během měsíce po soutěži dokázal Dallas nabrat asi 12kg bez toho, aby se nějak výrazně zhoršila kvalita. Na fotkách, které jsem viděl v minulém týdnu, je vidět rozdíl 9kg. A lepší forma je na fotce, kde má Dallas o těch 9kg víc. Dallas úplně překopal svůj jídelníček i trénink a ať si myslíte o supplementaci mezi profíky cokoliv, tak tento pokrok je především díky tréninku. Pojďme tedy na ten trénink. Jedná se o podle mě moc zajímavě zvolený trénink zádových svalů s obrovským objemem pracovních sérií. Je to kombinace tréninků Johna Meadowse a Doriana Yatese. Však uvidíte. Trénink rozhodně není pro začátečníky, tak na to pozor.

Trénink začíná klasickým bench pressem. Zde si Dallas pohrává s tempem jednotlivých opakování. Důraz je čistě jen na prsní svaly. Všechno je zde pod vedením trenéra Matta Jensena. Podle mě jednoho z vůbec nejlepších trenérů současnosti. Mimochodem – zkuste někdy 3s negativku u bench pressu a stopku dole. I tohle jedno opakování ucítíte parádně. Ucítíte to v prsních svalech. Po benči následuje supersérie kliků na bradlech a kliků s možností hlubokého protažení prsních svalů. Tato technika slouží k tomu, že prsní svaly jak předunavíte, tak i neskutečně naplníte krví. A toho se pak využije u tlaků na stroji hammer strength, kde i malá váha stačí k tomu, aby prsní svaly pracovaly tak, jak kulturista vyžaduje. Podobně funguje i další sekvence cviků. Důraz na protažení u rozpažek a těžší cvik v podobě tlaků s jednoručkami jako stimul pro růst. Tady asi všichni vidíte, že objem v tomto tréninku je naprosto brutální a to rozhodně ještě nejsme u konce. Dallas pak pokračuje ještě tlaky na multipressu, protisměrkami a kliky na bradlech. A každý z těchto cviků jede tak, aby cvičil prsa. Za mě super trénink profíka! Profíka, který dře v přípravě na Olympii víc, než každý z jeho soupeřů.

Delray Misfits jsou zpátky v Do you even Youtube! Je to tak. Tenhle seriál videí mě nepřestává bavit a já si jen přeji, aby se objevil v ČR někdo, kdo natočí to stejné u něj v posilovně. Někdo z malého průvanu se tu nenajde, hm? Snad jednou. Pojďme ale k videu. Je toho tam vážně hodně.

Začněme tím, že Big Richard je zpátky. Richard bojoval s rakovinou a tento souboj vyhrál. Je vidět, že ho to stálo opravdu hodně. Ztratil svaly, ano, pravda. Ale to není zdaleka ten největší problém. Opticky zestárnul alespoň o 30 let. Ze začátku se s tím musel dlouho srovnávat, než se vůbec odhodlal vyjít do společnosti. Bylo to pro něj moc těžké, ale je zpátky. Je to znovu ten dobrý starý Richard, který si dělá srandu z každého, koho vidí ve svém okolí. Chudák Jason. Ten si s ním užije. Pojďme k Jasonovi. Ten měl v době natáčení videa 6 týdnů do soutěže. Ano, čtete správně. Jason je v přípravě na soutěž v kulturistice a už to má za pár. Bude ve formě? No možná ve své životní. Asi vyleze vršek břišních svalů, ale aktuálně má přibližně 23% tuku. Pokud bude mít na soutěži 15% tuku, tak to bude úspěch. Jason si sice myslí, že bude vypadat dobře, ale zároveň ví, že má rezervy. Kvůli tomu si také naplánoval soutěž v listopadu, kde by chtěl mít 5% tuku. Já myslím, že na 12% tuku by se poprvé v životě dostat mohl. Hodně štěstí Jasone! Ve videu pak samozřejmě naleznete i další Misfits – Brad, Big Lenny, Andrew. Je to jedna velká sranda. A největší sranda bylo asi dívat se na Lennyho, když jede kliky na bradlech bez trička. Kamarád to nazval „pohupy“ na bradlech.

I instruktážní videa mají místo v Do you even Youtube a návod na mrtvé tahy se hodí naprosté většině z nás, protože já tedy v posilovnách nevidím dobré tahy skoro nikdy. A ty moje tahy, to je největší tragédie. Zadek nahoru, střed zad kulatý, nulová práce středu těla a ty dotahy. No je to bída. Nebo bída. Je to něco hrozného. Pomoci se nám všem, kteří jsme naprosto tragičtí, pokusí elitní americký powerlifter Bryce Lewis, který natočil následující video ve spolupráci s Markem Bellem. Jedná se o trénink Bryce spolu s Jesse Burdickem and Silent Mikem. Oba s Markem úzce spolupracují na projektu „Supertraining“. Mark je mimochodem bratr tvůrce dokumentu Bigger, Stronger, Faster. V současnosti má svůj byznys, jehož produktem je mimo jiné „sling-shot“, což je pomůcka pro bench press. Je to takový ten gumový popruh, která si navlečete na paže a to vám pomůže k silnější spodní fázi bench pressu. Trochu to simuluje využití benčových dresů.

Pokud chcete zlepšit mrtvé tahy, tak musíte mrtvé tahy cvičit. Přes to vlak nejede. Žádné mrtvoly v částečném rozsahu pohybu vám techniku nesrovnají. Napraví slabinu, ale pro správnou techniku tahů je potřeba provádět tahy. Nejlépe 2-3x týdně a v každý trénink zvolit trochu jinou intenzitu. To znamená, že někdy to chce jít těžce, 1-3 opakování a jindy intenzitu snížit a pohybovat se třeba mezi 4 – 7 opakováními na sérii. Všechno bude záležet na rozpisu tréninku, cílech a stupni trénovanosti daného jedince. Jak vidíte od začátku, tak Bryce drží u všech opakování naprosto striktní formu. Každé opakování vypadá stejně, jako to předchozí. Rychlost. Srovnání se k čince. Dráha činky. Aktivace hamstringů, zatnout široký sval zádový, aby se nekulatila záda a tahat to přes nohy a od kolen přes boky. Vypadá to lehce, ale my víme, že tak lehké to opravdu není. Všichni tři borci zde šli hodně těžce. Váha v nejtěžší sérii se pohybovala okolo 300kg. Co říkáte na Brycovu techniku u velkých vah? Okoukali jste něco? Viděli jste, kde děláte chybu vy? Já tam vidím chybu v nedostatečném zatínání latů. U sumo tahů široký zádový sval zatnu, a proto je ta technika úplně jiná, než u klasiky, kde ty křídla zatnout nedokážu. Zkusím na tom zítra zapracovat.

Poznáte Tonyho Dohertyho? Tony je jedním z vůbec nejvlivnějších lidí v kulturistice. Tento člověk v podstatě vybudoval kulturistiku v Austrálii. V současnosti je Tony majitelem řetězce posiloven Doherty’s Gym a jedná se také o promotéra australského Arnolda, který měl letos svůj první ročník. V letech předchozích se tato soutěž jmenovala Australia Pro a mezi předchozí vítěze patří takové legendy, jako je Branch Warren, Dexter Jackson nebo Chris Cormier.  Dokonce i Jaro Horváth zde soutěžil a vybojoval, tuším, medailové umístění. Kulturistika v Austrálii je na vzestupu a může za to především Tony. Tony se lidem snaží dávat to, o co stojí. V loňském roce Tony začal plánovat svůj kulturistický podcast, ze kterého však nic není. Nebyl čas. Letos však zahájil projekt s názvem Pro Talk with Tony Doherty. Ve vůbec první epizodě této show, kde je cílem co nejvíce vyzpovídat profesionálního kulturistu, měl Tony za hosta aktuálního Mr. Olympia, Phila Heatha. O čem se bavili? Tonyho zajímalo, co se aktuálně děje v životě Phila. Jak probíhá jeho příprava na letošní Olympii. Rozdíl mezi sebevědomím a namyšleností, za což ho fanoušci často kritizují. Rivalita mezi Philem a Jayem. A samozřejmě mezi Philem a Kaiem. Philův nápad o tom, že během své poslední sezóny mezi profíky by rád odsoutěžil hned několik soutěží po celém světě, aby ho mohl vidět každý fanoušek kulturistiky. Řada přišla i na auta. To byla hodně zajímavá část rozhovoru. A mnoho dalších témat. Užijte si rozhovor!

Zajímavé video se objevilo minulý týden na Youtube kanálu CTho Fletchera. Ano, CT je ten řvoun, kterého já moc v lásce nemám. Jeho videa jsou show, která rozhodně není pro všechny. Ale i zde si myslím, že jsem v menšině. Většině z vás se tahle sranda líbí a já to chápu. Video lehce uvedu, ale k jeho obsahu mě toho moc nenapadá. Jedná se o trénink tricepsů, ve kterém nás čeká i závěrečný maraton na bench pressu. Kdo bude cvičit? Cvičí CT Fletcher spolu s MMA celebritou. Hostem je Tyron Woodley, jeden z vůbec nejlepších MMA fighterů v kategorii do 170 liber. Tyron se aktuálně připravuje na zápas, ze kterého vzejde budoucí soupeř držitele titulu. Hardcore, tedy asi, trénink tricepsů se skládá z 10 sérií po 10 opakováních na stahování kladky a brutálních sérií na úzký bench press. A na konec to nejlepší. Maraton. Na čince je nějaká váha a cílem je odjet série s postupným navyšováním opakování. Začíná se na 1 opakování a končí se na 20. Celkem tedy 20 sérií a 210 opakování. Co říkáte na takový trénink vy? Nebo spíš, jak se vám líbí takové video?

zdroj: youtube.com  

https://www.youtube.com/watch?v=uPHRaY1p2QE

  •