Nikol Studnařová: "příště mě uvidíte v bikinách"

Nikol Studnařová: "příště mě uvidíte v bikinách"

Svět fitness je obestřenv mnoha jmény z nich některé jsou lehce vyjímečné. Jedním z těch vyjímečných jmen je i Nikol Studnařová neboli BeautyGloss. Poprvé jsme měli možnost ji registrovat na podzmních kondičních soutěžích  ve figuře, dnes se plně připravuje na svůj vstup na BIKINI scénu. Pro Aktin.cz ji vyzpovídal Honza Kavalír!

Nikol Studnařová: "příště mě uvidíte v bikinách"

Ahoj Nikčo! Jsem rád, že tě můžu vyzpovídat tentokrát i pro Aktin. Představ se prosím čtenářům, kteří tě ještě neznají, ale moc rádi by tě poznali.

Jmenuji se Nikol Studnařová a někteří čtenáři mě možná budou znát jako autorku blogu the-beauty-gloss.blogspot.com, kam pravidelně přispívám svými ultra rozsáhlými články  zejména o cvičení a výživě. Je mi 19 let a posilování se věnuji něco přes 2 roky. Předtím jsem si prošla anorexií, kdy jsem se dostala až na velmi nízkou váhu (39 kg na 165 cm), což většině lidí připadne jako velký paradox - z anorektičky se stala ''kulturistka'' (tak mi říká řada přátel, co se nepohybuje ve fitness světě). Přes sociální sítě se tedy snažím ''radit'' nejen lidem, co chtějí zhubnout, nebo nabrat svaly, ale také dalším ženám, které si třeba momentálně prochází podobným problémem, jaký jsem měla v minulosti já, nebo některou z dalších forem poruch příjmu potravy. Vím, že existuje spousta psychologů a lékařů, kteří se těmto holkám snaží pomoct, ale nechat si poradit od někoho, kdo si prošel tím stejným, je podle mě vždycky nejlepší. 

Co tě přimělo k tomu, že ses rozhodla stát z anorektičky tou "kulturistkou"?

Krátce po mém vyléčení z anorexie jsem na internetu zahlédla fotku nějaké fitnessky a byla jsem úplně okouzlená. Měla svaly, břišáky, namakaný ruce - asi nikdy předtím jsem takovou postavu neviděla. Stejně jako většina ostatních žen jsem si myslela, že posilováním se z ženy stane ihned kulturistka s obrovskými svaly. To, že posilováním lze dosáhnout takové sexy vypracované postavy, jsem vůbec netušila. Svým domácím cvičením, které nemělo žádný řád a skládalo se zejména ze cviků na břicho a dalších cviků s vlastní vahou, jsem nedosahovala téměř žádných výsledků. Pořád jsem vypadala stejně. Pořád jsem neměla břišáky, po kterých jsem v té době tolik toužila. Pořád jsem neměla skoro žádné svaly. Jednoho dne můj táta nadhodil, že mám zkusit jít do posilovny. Po pár dnech váhání jsem se rozhodla, že to fakt zkusím. Měla jsem opravdu strach do posilovny jít, byla jsem tehdy prcek (tím neříkám, že momentálně jsem nějaká obryně!) a bála jsem se, že se mi tam každý vysměje. I když prvních několik měsíců jsem dělala řadu chyb a moje tréninky neměly žádný smysl ani řád, tak jsem si posilovnu hned po prvním vstupu naprosto zamilovala. Hned po prvním tréninku jsem věděla, že to je ono! To je to, co chci dělat! A každým dalším tréninkem se to moje nadšení do posilování zvyšuje, i po těch více než 2 letech se na každý trénink těším jak malé dítě na Vánoce. Nikdy jsem nebyla moc na kolektivní sporty nebo cvičení, to je také nejspíš jeden z důvodů, proč jsem se do posilování tak zamilovala. Hned po vstupu do posilovny naprosto vypnu, nevnímám okolí, nevnímám lidi kolem sebe. Jsem jen já, činky a písničky, co mi řvou do uší. 

Na jakých soutěžích jsi zatím soutěžila a kde tě uvidíme příště?

Zatím jsem se zúčastnila pouze 5 soutěží na konci roku 2013. Jednalo se o kondiční soutěže pro začátečníky, soutěžila jsem v kategorii bodyfitness a k mému velkému překvapení se mi podařilo všech 5 vyhrát. 


Kde mě uvidíte příště? To je popravdě zatím ve hvězdách. Jasné je to, že příště mě uvidíte v jiné kategorii. V bikinách! Tréninku se věnuji poměrně krátkou dobu, nemám zatím dostatek svalové hmoty na to, abych se vyrovnala bodyfitnesskám/závodnicím v kategorii figure na vyšší úrovni. Řada lidí mě od kategorie bikin odrazuje, že na to mám ''až moc svalů''. Abych řekla pravdu, já raději budu příliš osvalená bikina, než příliš malá bodyfitnesska. Navíc já osobně preferuji, když závodnice v bikinách mají svaly. Kritéria této kategorie nejsou přesně definována a žádná ideální ''bikini forma'' zatím neexistuje. Trend se ale podle mě začíná obracet spíše k ''osvalenějším'' bikinám, což je jen a jen dobře. 

Nikol Studnařová

Podle čeho se budeš rozhodovat, jestli si zasoutěžíš už na podzim, nebo to necháš až na jaro?

Momentálně se snažím shodit přebytečný tuk a napravit ''škody'', které jsem na sobě napáchala minulý rok. Stejně jako řada dalších začátečníků jsem i já udělala tu chybu, že jsem po soutěži ihned brutálně navýšila příjem a přešla do ''objemu''. V té době jsem nad sebou neměla žádný ''dozor'', nikdo mě neupozornil, že musím kalorie POSTUPNĚ navyšovat, a ne skočit z diety do objemu ze dne na den. Díky tomu u mě došlo k tomu, že jsem se pomalu, ale jistě, proměnila z vyrýsované fitnessky do zatučněného ''michellinka'', u kterého by ten slavný six-pack pod vrstvou tuku nenašla ani FBI. Za rok jsem na sebe tedy nabalila nějakých 15 kg a je jasné, že naprostá většina z toho byl tuk. Nabrat tak velké množství svalové hmoty je pro naturála a holku v tak krátké časové době prostě nemožné.
Ale nejlepší je se poučit ze svých vlastních chyb. Už vím, že drastické metody jak v rýsování, tak v objemu, opravdu nevedou k nejlepším výsledkům. Po ukončení současného rýsování tedy zhodnotím, jestli budu soutěžit už na podzim, nebo až příští rok. Pokud zjistím, že pod tou ''izolační tukovou vrstvou'' nemám moc svalové hmoty, začnu pomalu navyšovat příjem a budu se snažit do nějaké soutěže ''dorůst'' (postupně nabírat svalovou hmotu, ale díky promyšlenému jídelníčku, tréninku a suplementaci udržovat nízké procento tělesného tuku - tedy už žádná ''objemovka''). Pokud se mi bude forma po konci rýsování líbit, možná zkusím nějakou soutěž letos na podzim.

V dnešní době popularity sportovců na sociálních sítích už ani není nutnost, aby fitnesska soutěžila. Populární je i bez toho. Proč chceš soutěžit ty?

Soutěžit chci zejména proto, že jsem si naprosto zamilovala tu úžasnou atmosféru, která na těchto soutěžích panuje. Všude okolo lidi, kteří mají stejné zájmy, jako mám já - tedy posilování. To se jen tak nevidí! Většinou jsem já ta ''divná'', co mezi normálními lidmi má krabičku s vlastním jídlem a mluví například o tom, že ten den na tréninku zvedla 160 kg na hip thrustech a ostatní vůbec neví, o čem mluvím!

Dalším důvodem je i to, že si užívám celkovou přípravu na soutěž. Líčení a úprava vlasů - to je pro mě úplný nezvyk. Normálně se téměř nelíčím, většinu času jsem od hlavy k patě zaprášená od křídy na cvičení a úprava mého ''účesu'' mi trvá tak 30 sekund. Proto si pak užiju to, že aspoň na pár hodin během soutěže opravdu vypadám jako upravená slečna.

Vím o tobě, že se moc ráda vzděláváš. Čteš. Řekni mi, jakou zajímavou věc ses naučila v poslední době a od koho?

Podle mě je vždy možné učit se nové věci od ostatních, co mají více zkušeností, než mám já. Řada lidí si to nechce připustit a myslí si, že jsou nejchytřejší, že všechno dělají správně, že už všechno ví a že se od ostatních už nic nového naučit nemůžou. Což samozřejmě není pravda.
Problém v dnešní době je však ten, že na internetu je až moc informací a v lidech akorát často vyvolávají zmatek. Jeden zdroj tvrdí to, další tvrdí přesný opak. Lidi pak ''skáčou'' z jednoho tréninkového programu během pár dnů na druhý, z přerušovaného půstu na IIFYM, jeden den dělají kardio, pak si přečtou, že kardio jim ''spálí všechny svaly'', tak s kardiem ze dne na den přestanou. Důležité je používat svou hlavu a vědět, od koho ty informace čerpat, a jakým zdrojům se naopak vyhnout. 
Co jsem se v poslední době naučila? Páni, napadá mě tolik různých odpovědí, že je těžké vybrat jen jednu z nich! Myslím, že jedna z těch nejzajímavějších jsou výhody nízkosacharidové snídaně, což jsem se ''naučila'' od Johna Meadowse a Bena Pakulskiho. Jak podle jedné studie, tak podle mých zkušeností a zkušeností mnoha dalších lidí, je kombinace bílkovin, tuků a zeleniny na snídani vůbec nejlepší volbou, pokud vám jde o úpravu tělesné kompozice. Po vzoru Bena Pakulskiho jsem také zkusila přejít na kombinaci bílkovin, tuků a zeleniny i v jídle před tréninkem, a rozhodně u toho už zůstanu. Mám díky tomu při tréninku větší ''drive'', větší soustředěnost a více energie. Když jsem dřív dávala před tréninkem sacharidy, jako to dělá většina lidí, často se mi stávalo, že mě toto jídlo akorát uspávalo, což rozhodně není to, co chcete, když se zrovna chystáte na intenzivní trénink!

Nikol Studnařová

Již nyní se těšte na pokračování rozhovoru, kde budeme pokračovat právě tréninkem!

  •