5 tipů jak podpořit funkčnost spalovače tuku

5 tipů jak podpořit funkčnost spalovače tuku

Berete spalovač tuku, nicméně se vám zdá, že jeho účinek není takový, jaký byste očekávali, nebo není nedej bože žádný. Může se to bezesporu stát. Lidské tělo je přeci jen opravdu zvláštní stroj, který reaguje na mnohé podněty. Udělejte jej efektivnější. 

5 tipů jak podpořit váš spalovač tuku

Přiznám se vám, osobně využívám spalovače tuku ve své dietě velmi často. Ne snad, že by mi spalování tuku nešlo nebo nefungovalo. To nikoliv. Chci být ale efektivnější, a chci, aby moje práce na těle měla maximální výsledky. Proč se trápit s dietou 4 týdny bez spalovače tuku, když můžu dosáhnout stejného výsledku se spalovačem za tři týdny. I já tedy velmi často sahám do kategorie "fat burners". Nebudu ale zřejmě sám, komu se po čase zdá, že produkt, který jsem zvolil, již není tak účinný, jako v prvních fázích užívání, nebo dokonce nefunguje vůbec. V tomto bodě se nechytejte za hlavu, ale hledejte řešení. Ono totiž existuje, nabídneme si hned pět bodů, které nám napomůžou se zefektivněním spalování tuku za pomoci fatburnerů. 

1 / Zvolte správně svůj spalovač

Volba spalovače tuku je tím prvním a hlavním, na co byste se ve své snaze o spalování tuku měli dívat. Existují v podstatě dvě kategorie spalovačů, na které se můžete zaměřit. A to na lipotropní spalovače a thermogenní. Dá se říct, že lipotropní budou lépe pracovat u lidí, kteří se považují za začátečníky, a kteří mají v přirozené stravě více tuku, se kterým bude právě lipotropní spalovač tuku pracovat. Předpokládá se také, že budete zařazovat dostatečně mnoho pohybu a kardio aktivit, které podpoří spalování tuku a právě využití těchto látek. Zde se jedná zejména o karnitin, CLA a HCA. Druhá kategorie je již specifičtější. Není přímo vázaná na fyzický výkon, nicméně ten je velmi vhodným doplňkem, neboť pracuje velmi často nejen thermogenně (tedy se zvýšením teploty tělesného jádra s využitím tukové složky), ale také stimulačně. A po pravdě, na co stimulovat svůj organismus, když budete sedět na zadku. Thermogenní spalovače jsou vhodné pro zkušenější dietáře. Jedná se o kayenský pepř, kapsaicin, synefrin, kofein, skořice nebo zázvor. 

2 / Cyklujte spalovače

Pokud jste se již rozhodli, co do své diety využijete. Bude vhodné, abyste čas od času svůj spalovač nahradili. Zkuste tedy cyklování suplementů. Jak je vám jasné, tak se vaše tělo dlouhodobě adaptuje. Stejně jako se například vaše tělo adaptuje na vysokohorské prostředí zvýšení množství hemoglobinu, tak se i vaše tělesné tkáně adaptují na přísun účinné látky. Vy máte v tomto případě dvě možnosti, co můžete udělat. Buď účinnou látku navýšíte, a tím opět přinesete množství, na které bude muset váš organismus reagovat. A nebo zcela změníte strategii a přivedete do organismu látku, která je v daném množství pro něj zcela nová. V tomto případě začínejte tedy na nízkých dávkováních a opět postupujte nahoru až na pro sebe únosnou mez, nebo maximální doporučenou dávku. Ale pozor, navyšujte až v době, kdy suplement opět přestal fungovat. Pokud vše vztáhnu na časové období, tak byte u jednoho suplementu měli zůstat maximálně 6 týdnů. 

3 / Načasujte si příjem spalovače

V načasování příjmu spalovače tuku je klíč. Vždy se u vybraného suplementu informujte, kdy je nejvýhodnější doba, na jeho příjem. Budete brát lipotropní spalovač? Je výhodné ho přijmout buď ráno se snídaní nbeo chvilenku před ní, nebo 50 min. před výkonem tak, abyste jej stačili dostatečně zpracovat. Budete brát thermogenní přípravek? Plně vám postačí půl hodinka před výkonem na to, aby se dokázal dostat přes trávící stěnu a začít pracovat přesně tam, kde má. Nekombinujte jej s mléčnými produkty, ale naopak k němu můžete využít například kofein nebo si dát šálek dobré kávy. Myslete ale také na celkový objem kofeinu, který do svého těla dostanete. Víte, že budete suplementovat kapsle? Přičtěte si 5-10 minut k času na natrávení želatinové kapsle. Budete naopak konzumovat spalovač ve formě gelu? Pět minut si můžete směle odebrat. Víte, že budete konzumovat spalovač společně s jednoduchým cukrem? To nedělejte, raději jedno nebo druhé. Hrozil by vám rychlý pád do hypoglykemie a navíc, spalovač by díky vysoké hladině inzulinu optimálně nefungoval nebo byste jeho účinek vůbec nepoznali. 

4 / Dostatek tekutin

Voda je prostředím pro všechny děje v organismu. Stejně tak to probíhá i s hubnutím a spalováním tuku, a to i přes to, že tukové buňky jsou hydrofobní. Pamatujte na to, že váš spalovač tuku se musí plně rozpustit a tekutina s ním přijatá napomůže jeho natrávení a transportu přes trávící ústrojí až do krve nebo ke tkáním, kde je hlavní působnost spalovače tuku. Hydratujte svůj organismus celý den, a to alespoň v množství 3-4 litry tekutin denně. 

5 / Nepoužívejte spalovač na večer

Spalování tuku není pouze procesem, ke kterému dochází během fyzického výkonu. Myslete i na to, že tuk spalujete v podstatě po celý den, a to v určité vyrovnané hladině. Spánek je jedním z hlavních období, kdy dokážete využívat tuk jako zdroj energie. Jakékoliv nabourání, hatí i výsledek právě spánku. Nepoužívejte tedy spalovač tuku na noc. Mohl by vám nabourat váš spánek a regeneraci. Nespalovali byste tuk dostatečně a v plné míře tak, jak byste chtěli. Poslední užití spalovače tuku je vhodné 6 hodin před ulehnutím do postele. 

Spalovače tuku jsou vhodným pomocníkem ve vaší redukční dietě, nebojte se jejich použití. Nicméně vždy myslete na to, že byste mohli tyto spalovače využít ještě o kousek lépe. Usměrněte tedy jejich působení. 

Mgr. Jan Caha

Mgr. Jan Caha

27 let / 187 cm / 110 kg

Vzdělání:
Fakulta sportovních studií MU, Brno
 
Ostatní vzdělání a praxe
PORADCE VÝŽIVY (8 let praxe)

Fitness trenér
VÝŽIVA ve sportu (titul Bc.)
rekondiční a regenerační masér
12 let praxe v oblasti fitness, kulturistiky a doplňků stravy

aktivní naturální kulturista INBA Czech (absolutní vítěz MMČR 2013, 2. na MS 2013, vítěz Natural Universe, Mistr ČR juniorů)

 
 
  • šéfredaktor magazínu Aktin.cz
  • externí redaktor MUSCLE&FITNESS
  • reprezentační poradce, vedoucí trenérsko-metodické komise a komise mládeže ČSNS o.s.
  • přednášková činnost - Nutris, Vitaland, ČSNS o.s., Fitness Institut 
  • majitel Fitness Institut s.r.o.
 
Zájmy a sporty
kulturistika, sport obecně, zdravý životní styl, výživa a suplementace
 
  •