I ženy patří do posilovny

I ženy patří do posilovny

Před nedávnem se nám mohlo zdát, že ženy a fitness nejdou k sobě. Dnes je tomu již zcela jinak. V každém fitku najdete mnoho žen, které mnohokrát cvičí daleko tvrději, než muži. Patří tedy ženy do posilovny? 

I dívky patří do posilovny

Zdá se vám, že je název trochu zavádějící a že ženy do posilovny nepatří? Není tomu tak, dnes se již doba trochu posunula, stejně jako zájem mladých lidí o sportovní aktivitu. Tak jak se rozšiřuje nabídka různých pohybových aktivit, tak se rozšiřuje i jejich využití. Dívky dnes do posilovny neodmyslitelně patří a nejinak tomu bude, jak doufám, i v budoucnu. Zájem mladých o zdravý životní styl stále narůstá, v kontrastu s předchozími zkušenostmi se nejedná o žádnou dramatickou změnu, ale už i malá niance dává tušit, že bychom se v budoucnu mohli dočkat ještě většího fitness boomu než nyní.

Pokud se podíváme na trénink dívek v posilovně, stará pravda nás učí, že muži a ženy by se neměli v tréninku v posilovně nijak odlišovat. Není tomu tak, žena není muž ani v posilovně, a na to bychom měli myslet u každého tréninků. Není to jen odlišnou stavbou kostry, ale hlavně rapidně odlišnou schopností regenerace aktuálních fyzických sil, i sil psychických. Pokud budeme ženu v posilovně zatěžovat jako muže, tak se nám doslova rozpadne pod rukama, dříve či později. Ženy by měli dbát na správnou techniku provedení cviku. Na cvičení s vahami, které dosahují maximálně 80 % jejich aktuálního maxima pro jedno opakování a velmi opatrně by měli volit i splitování tréninku. Tedy rozdělení svalových partií. Osobně bych se držel raději i té varianty, že základem jejich tréninku bude fullbody systém případně rozdělení na AB. Stejně tak by se měly vyvarovat zaměření na jednu svalovou partii. Ano, vím, že vaše hýždě a stehna potřebují hodně zpracovat, nicméně myslete i na to, že pokud máte velkou pánev, tak širší ramena jejich velikost trochu zakryjí, naopak svalnatý střed těla odtáhne trochu pozornosti od velkých boků. Sledujte jednoduše svoje tělo komplexně a stejně komplexně na něm pracujte.

Ač každým dnem sleduji více a více dívek, které se téměř každý den dřou ve fitku s těžkými vahami, vězte, že existují i jiné aktivity, které budou udržovat vaši postavu v té nejlepší kondici a občas vám možná dají daleko více, než samotné zvedání těžkých vah. To může mít pro mnoho žen tak dalekosáhlé důsledky, že by z nových rozměrů svého těla mohly být poměrně nejisté a bohužel se jej budou velmi těžko zbavovat.

Samozřejmě i přes tento gendrově založený zvyk jsem rád, že dívky navštěvují fitness centra stále více a více, a stejně tak častěji je vidíme i v posilovně. Nicméně se podívejme trochu jinam než do klasické posilovny.  A sice na aktivity, které dívky spíše využívají a na které se zaměřuje jejich pozornost při čtení rozpisu a nabídky služeb fitness centra.

Jaká cvičení můžete využít ve fitness centru:

  • Cvičení na BOSU
  • Závěsný systém TRX
  • Walking – chodící pásy
  • Pilates
  • Power yoga
  • Boot camp
  • Zumba
  • Funkční trénink
  • Cvičení na velkých míčích – fitball
  • Cvičení s malými míči – overball
  • Balanční pomůcky
  • Aquahit
  • Fitbox
  • Flowin a další …

Jak můžete vidět, jedná se opravdu o nepřeberné množství tzv. „sálových aktivit“, které vás čekají při návštěvě fitness centra. Na závěr si jen dovolím poznámku k výběru „fitka“. Cena za jednu lekci by měla být až druhým aspektem výběru. Nejprve se podívejte na kvalitu daného fitness centra a jejich instruktorů. Toto kritérium je prvořadé. Vždy byste se měli dívat na to, jestli vám dokážou ve fitness centru dobře poradit a zda se zde cítíte dobře. Nebojte se tréninku ve fitness centru. Samotné cvičení je pouze na vás. 

  •