Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 37/2015

Do you even Youtube - 37/2015

Už se mi ani nedaří počítat, kolikrát jsem na našich stránkách uváděl články od Honzy Kavalíra. V tomto roce je to třicátý sedmý kousek, celkově jsme se pak přehoupli na devadesáté pokračování. 

Do you even Youtube - 37/2015


Máte problémy se zapojením zádových svalů? Možná vám pomůže následující video. Joshua Vogel je tréninkovým partnerem profíka Bena Pakulskiho a to znamená, že musí trénovat velmi striktně. To ostatně uvidíte v následujícím videu. Už během prvního cviku, kterým jsou přítahy jednoručky v předklonu, uvidíte techniku, kterou jsem já u nikoho v posilovně nikdy neviděl. Přítahy v předklonu bychom měli podle Bena Pakulskiho provádět co možná nejstriktnější bez rotace trupu. Zajímavým tipem je přenesení váhy na stranu, na které také činku přitahujeme. Pokud taháme činku pravačkou, tak bude váha na pravé noze. Cvik pak začíná v poloze, kdy je široký zádový sval maximálně protažený (jednoduše řečeno – spustit rameno co možná nejvíc dolů před sebe). První fázi cviku pak ucítíte nejvíce ve spodní části širokého zádového svalů a činku pak „přes loket“ tlačíte dozadu k bokům. Druhým cvikem je stahování kladky paralelním úchopem. Zde je znovu cílem maximální protažení svalu, čemuž dopomáhá tlačení loktů dopředu od těla. Cílem zde není přitáhnout nástavec na hrudník, ale maximálně zatnout svaly zad. Takový pohyb tedy bude končit přibližně 10cm nad hrudníkem. Pokud stahujete kladku až k hrudníku, nebo třeba až před břicho, tak zapojíte hodně paže a záda nezatínáte skoro vůbec. A to my nechceme. Trup by měl být po celou dobu v jedné poloze. Zaklánění se ve spodní části zad vede k zapojení vzpřimovačů, což nechceme. Záklon v hrudní části páteře smysl dává. Třetím cvikem je stahování kladky jednoruč. Tohle je vynikající cvik, kterým zapojíte hlavně horní vlákna širokého zádového svalu. Čtvrtým cvikem jsou stahování kladky s oporou hrudníku a to je cvik, který jsem já nikdy nezkoušel. Dokáži si ale představit, že zapojení svalů středu zad je zde hodně silné. Cvik číslo pět – hyperextenze. Zde je cíl jasný – rozvoj spodní části zad. Snad jste si trénink užili. A pokud ne, tak věřím, že jste alespoň zírali na lýtka Bena Pakulskiho. Ta jsou totiž světová!

Chcete vidět pořádný trénink bicepsů? Sice to nebude tak vědecky pojatý trénink, jako ten z předchozího videa, ale líbit by se vám měl. Tím spíše, když jsou dvěma hlavními protagonisty opravdu velké osobnosti fitness. Steve Cook a Rob Riches. Rob na začátku videa mluví o tom, že jsou si oba podobní v tom, že vyznávají estetickou postavu s minimem tuku a důrazem na svalový rozvoj všech partií bez výjimky. Oba v tréninku cvičí také částečně na sílu. Trénink paží je ale dost o pumpování a izolování procvičované partie a vy se díky následujícímu videu máte možnost dozvědět třeba i něco, co jste ještě v tréninku nezkoušeli. První neznámou pro některé z vás bude cvik s anglickým názvem „drag curls“. Jakési bicepsové přítahy na multipressu možná nevypadají na první pohled jako zabiják bicepsů, ale pokud si je vyzkoušíte a dodržíte základní pravidla, tak byste je měli cítit parádně. Základ je tlačit loket dozadu, držet ramena na místě a mačkat biceps k prasknutí u každého opakování. K tomu, abyste bicáky procítili, vám stačí opravdu malá váha. I z tohoto důvodu je to vynikající cvik na začátek tréninku bicepsů – rozcvičíte se s ním a dostanete hodně krve do svalu před tím, než se vrhnete na těžší cviky. Druhý cvik je klasika. Scottovka s eZ činkou. Super cvik na krátkou hlavu bicepsu. Po eZ pak berou naši borci jednoručky a cvičí na scottovce s nimi. Lokty k sobě! A dole do úplného protažení. Další cvik – bicepsové zdvihy na kladce nadhmatem. Vynikající cvik pro brachialis a svaly předloktí. Zde si můžete pohrát s úchopem a vždy ucítíte sval trochu jinak. A nakonec supersérie – izolované bicepsové zdvihy na kladce jednoruč a kladiva s lanem. Pumpa nakonec. Tak jak? Dává vám takový trénink bicepsů smysl? Pokud ano, tak ho vyzkoušejte a dejte vědět, jak vás bavil.

Následující video je rozhovor s Dorianem Yatesem. Mnozí z vás možná viděli první video, které pro London Real natočil Dorian před více jak 2 lety. Video bylo hitem na Youtube! Dorian v něm řešil trénink, stravu, jídelníček, anabolické steroidy a své zkušenosti s dalšími drogami, jako je například DMT. Hlavně jste v něm měli možnost poznat Doriana jako člověka. Video bylo tak populární, že London Real kontaktoval Doriana i letos a poprosil ho o možnost dalšího rozhovoru. Dorian tuto nabídku s radostí přijal, protože i on sám získal díky původnímu rozhovoru tisíce nových fanoušků. Na ulicích ho poznávali lidé, kteří nevědí vůbec nic o kulturistice, ale Doriana poznali z „toho rozhovoru na Youtube“.  V rozhovoru, který uvidíte v následujícím videu, mluví Dorian o několika tématech. Popisuje, jakým způsobem sledoval svůj pokrok. Důležitým nástrojem byl tréninkový deník, který byl velmi detailní. Vysvětluje, jak vznikla jeho přezdívka „Shadow“. Mluví o tom, proč trénoval tak, jak trénoval. Jak asi víte, tak trénink Doriana se hodně liší od pumpovacích tréninků, které vidíte u profíku v současnosti. Dorian trénoval extrémně intenzivně. Někdy mu stačila u cviku jedna série, která byla opravdu intenzivní. Sval byl během jediné série naprosto vyčerpán. Série byla až na limit. Však si můžete video z tréninku Doriana najít na internetu hned teď. Stačí zadat do Youtube „Dorian Yates Blood and Guts“.  Pokud vás osobnost Doriana zajímá, tak si tohle video nesmíte nechat ujít. A já si myslím, že si mnozí z vás poslechnou i původní rozhovor z roku 2013.

Baileyovci jsou zpátky?! Chyběli vám? Mě ano, protože jejich videa považuji za to nejlepší ve světě fitness. Sice nepatřím mezi nějaké věrné fanoušky Dany Linn Bailey (její postava se mi vyloženě nelíbí) a Rob Bailey taky není mým velkým oblíbencem, protože písničky neposlouchám, ale jejich videa jsou tou nejreálnější ukázkou života fitness osobností, jakou můžeme na Youtube vidět. Nikdo netočí taková videa. A nikdo nemá tak zábavný a pestrý život. Plno kulturistů jen vaří, jí a spí. Dokonce ani pracovat nemusí. Stačí, že občas na své sociální sítě přidají nějakou tu fotku s logem sponzora. Myslíte, že to není pravda? Myslet si to můžete. Baileyovci žijí. Baileyovci žijí tak moc, že toho mají sami někdy už dost. Posledních několik týdnů toho měli v životě tolik, že ani videa netočili. Neměli na to náladu. Ale už jsou zpátky. Nové projekty se hýbou dopředu a my můžeme sledovat život Baileyovců téměř v reálném čase, protože jejich videa obvykle dokumentují den v jejich životě, který se stal 24 hodin před nahráním videa na Youtube. Aktuálně Baileyovci cestují. Jsou na FlagNorFail Advanture Tour po USA. Navštěvují kamenné prodejny s doplňky stravy a ty nejlepší posilovny, které najdou v okolí jejich trasy. A v posilovně dělají to, co je baví ze všeho nejvíc. Cvičí. Cvičí tvrdě. V následujícím videu máte možnost sledovat Danu při tréninku zad. Jak vidíte podle formy DLB, tak v přípravě na Olympii není. Upřímně řečeno – co by z toho měla? Nevyhraje a poslední týdny přípravy si neužívá. Pro její popularitu a byznys je mnohem lepší, když se bude plně věnovat propagaci své značky a bude 3 dny na stánku, které ji bude každý její fanoušek moci najít na Expu v rámci Olympie. Její trénink zad se mi strašně líbil z toho důvodu, že kolem ní byly desítky lidí a ona si vyloženě užívala, že mohla trénovat před nimi. Když byla pauza mezi sériemi, tak pro fandy pózovala a když byl čas jít na další sérii, tak se usadila, úplně změnila svůj výraz a šla na to. Nedokážu si představit, že by něco takového dělal profi kulturista. A to rozhodně ne kvůli tomu, že by cvičil víc tvrdě, než Dana. Podle mého názoru v přípravě na Olympii trénuje tak tvrdě, jako Dana, možná jen pár profíků. Obdivuju Baileyovce, že dokáží takhle drtit trénink za tréninkem i na cestách. A že toho před sebou ještě mají. Jedou totiž až do Vegas. Na Olympii!

Hodně zoufale jsem tento týden prohledával Youtube, abych našel video jakéhokoliv kulturisty, který se připravuje na Youtube a video za to stálo. Našel jsem Joseho Raymonda, který jel ruce – trénink mě nebavil. Viděl jsem tréninky Korejce Kyung Won Kanga, které by zase zaručeně nebavily vás. 4 minutové video bikini fitnessky, která je na videu polonahá a záběry jsou tam vlastně jen na její zadek, se do dnešního Do you even Youtube také nějak moc nehodilo. Nakonec jsem hledat přestal, naladil jsem kanál Raymonda Querida a pustil si video, o kterém jsem dopředu věděl, že se do Do you even Youtube bude hodit. Následující video vám možná dá něco, za co mi za x let poděkujete. Tréninkový deník používal, jak už víte, nejen Dorian Yates, ale také tisíce další naprosto špičkových sportovců. Já bych vám z hlavy mohl vyjmenovat hned několik desítek jmen a z oblasti fitness mě napadá „tak z fleku“ asi 10 jmen lidí, které většina z vás zná. Tréninkový deník může být vaším dovoleným prostředkem, který využijete pro svůj pokrok. Nejde jen o to, že máte někde napsáno, co jste zvedli před týdnem, před rokem, nebo 5 let zpátky. Jde o to, že se můžete zpětně podívat na to, co fungovalo lépe a co třeba nepřineslo vůbec žádný pokrok, nebo vedlo ke zranění. Tréninkový deník smysl má. A v následujícím videu vám právě Raymond doporučí tréninkový deník, který může každý z vás mít v mobilu. Jedná se o aplikaci RepCount, kterou vymyslel švédský ajťák Simon Persson. Tahle aplikace je přesně tím, co Raymond nemohl dlouhé měsíce najít. Kromě povídání o aplikaci se samozřejmě dočkáte i tréninku. Pojedou se tahové cviky. Tak se připoutejte a video si užijte. Raymond vypadá šíleně! Na Expu v rámci Olympie chce vypadat vážně dobře a jak vidno, tak se mu to podaří. A nakonec ještě gratulace Simonovi k novému rekordu na mrtvole!

zdroj: youtube.com
  •