Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 42/2015

Do you even Youtube - 42/2015

Opět po týdnu se hlásíme s pravidelnou rubrikou "Do you even Youtube", která mapuje ta nejlepší videa ze světa kulturistiky a fitness, která proběhal sociálními sítěmi právě v posledním týdnu. Co všechno se událo? 

Do you even Youtube - 42/2015


Tak tohle video se hodně povedlo! Jedná se o společný trénink opravdu velkých jmen. Tím prvním je Steve Cook. Pro mě jeden z mála physique závodníků, jehož postava se mi líbí. Podle mého názoru je tam vůbec nejlepší! Druhým sportovcem je kulturista z Austrálie. Všichni ho moc dobře znáte. Calum von Moger. Ten teď žije v USA a pravidelně trénuje v Mecce všech posiloven – Gold’s gym Venice. Snad tento trénink nebude nuda! Borci pojedou ramena. Oba jsou navíc ve formě!

První cvik – tlaky v sedě na multipressu. Základní cvik hned na začátek. Opak toho, co v současné době dává většina kulturistů, kteří jsou spíše v „pokročilejším“ kulturistickém věku a mají už plno zranění, která se týkají také ramenního kloubu. Oba si naloží! Na každé straně mají dva kotouče. Druhý cvik? Ten dost možná nejdůležitější cvik na ramena. Upažování. V našem případě jde o supersérii s izolovaným cvikem na přední delty s eZetou. Další supersérie je zaměřena na zadní delty. Zapažování s kotoučem a upažování na zadní delty na stroji. Hodně opakování, maličké pauzy a delší pauza na pokec až po odcvičení obou cviků. Poté už se zaměříme více na trapézy. Upažování na stroji s cheatingem a krčení ramen s osou za tělem. To je také oblíbený cvik na trapézy pro Kaie Greena. Nakonec pak ještě vězeňské kliky. Že nevíte, o co jde? Tak se podívejte na video! Tady Steve Caluma teda pěkně zničil. Takový klidný trénink a nakonec si to Steve u Caluma pokazí. Po tomhle tréninku na jídlo určitě nešli. Caluma by musel někdo krmit. Au.

Moc pěkné video z tréninku dřepů nahrál v minulém týdnů na svůj Youtube kanál jeden z mých oblíbených Youtuberů a tvář Gymsharku Matt Ogus. Matt je znám tím, že má vyšperkovanou techniku u všech cviků. Vychází z toho, že se poctivě a pravidelně protahuje jak doma, tak i před a po tréninku. A zrovna u dřepů jeho techniku uvidíte hodně dobře. Jsou to dřepy, které se hodně podobají těm vzpěračským. Nohy blízko u sebe a dřep je nahoru a dolů. Žádné tlačení zadku dozadu a velký předklon. Ruce pěkně pod činkou – nesměřují dozadu. Rozcvičovací série jsou opravdu jen o tom, aby si Matt zvykl na hmotnost činky a aktivoval centrální nervovou soustavu. Žádné unavující série o 20 opakováních.  Během rozcvičovacích sérií si pohrává s tempem a zařazuje například i stopky dole pod paralelem. Hlavní pracovní sérií dne bylo skoro 170kg pro 10 opakování. Vlastně i docela lehce. Rozhodně to nebylo na krev. Cílem je pak samozřejmě přidávat v každém tréninku. V dalších sériích pak Matt hmotnost činky snižuje, ale drží opakování vysoko. Cílem zde je hypertrofie stehen, ale já myslím, že do konce roku znovu začne nějakou silovou rutinu, kde by se měl dostat k dřepům s 250kg. Dalším cvikem, který má v tréninku Matt, jsou rumunské mrtvé tahy. Ty kombinuje s dřepy hodně často. Už to bude tak dva roky, co je vídám v jeho tréninku v den, kdy jede dřepy. Jak to máte vy? Jaké cviky jsou absolutním základem ve vašem tréninku stehen?

Následující video by neměl sledovat nikdo, kdo má zpomalený metabolismus. Dost možná by totiž záviděl a možná i nesnášel kulturistu, jehož se video týká. Cody Montgomery je opravdové monstrum. Tenhle 21 letý kulturista má brutálně rychlý metabolismus a může do sebe cpát šíleně věci, ale tuku z toho moc nenabere. Tahle skutečnost má své výhody i nevýhody. Období redukce tuku není tak náročné. Pořád může hodně jíst. Dojídací dny jsou časté. Nabírat svaly je ale docela těžké. Musí se jíst hodně a to může být někdy problém. Tím spíš, když člověk nemá čas jíst třeba kvůli tomu, že hodně cestuje. To ale zatím Codyho problém není, takže pro příští rok můžeme čekat znovu obrovské zlepšení. Tím spíš, když má Cody za sebou opravdu špičkového poradce přes výživu a suplementaci – Chrise Aceta. Předtréninkové jídlo v objemové přípravě Codyho je nějaké klasické jídlo ke kterému navíc dává borůvkovou housku a marmeládou a nějaké další sladkosti. Za den pak Cody tlačí až 1000g sacharidů ve dnech, kdy má mít hodně sacharidů. Trénink, který tentokrát Cody pojede, bude zaměřený na ruce. Bicepsy a tricepsy. Jak můžete vidět z prvních záběrů, tak je Cody stále ve formě. Není tučný, nedrží hodně vody. Tvrdost je na objemovou přípravu celkem brutální. Sice to není tak vyrýsované, jako objemovka Romana Fritze, ale to je dobře. Romanovi to moc neprospívá a svaly mu moc nabírat nejdou v poslední době. Codymu to ale šlape. Z toho, co slyším od lidí, kteří se pohybují okolo Codyho, tak to vypadá, že by měl mít příští rok asi o 5-7kg víc, než letos. To by znamenalo, že by se jeho soutěžní váha mohla pohybovat někde pod hranicí 107kg a to už vypadá sakra dobře. Budu se těšit! Pokud se ptáte, kde má Cody absolvovat svůj profi debut, tak to zatím neví ani sám Cody. Já si myslím, že to bude buď New York Pro, nebo některé ze soutěží po Olympii, která se uskuteční v USA. Možná Phoenix Europa, což je tradičně soutěž, kde nejsou žádná velká jména. Mám ale maličko strach, že to může být už na Arnoldu. Cody tam moc chce soutěžit, ale není to na něj ještě brzy?

Další video je dlouhé jako nějaký americký seriál. Téměř 52 minut z tréninku zad Kaie Greena a Marca Loblinera. Trénink je vlastně o obrovském objemu práce. Jak můžete vidět, Kai je velkým fanouškem kladek. Když býval mladší, tak bylo 90% jeho tréninku složeno pouze z tréninku s volnými váhami. V současnosti už ale musí postavu zdokonalovat. Budovat další svaly nepotřebuje. Tím spíš, když by to dost možná znamenalo větší rozdíly mezi jeho silnými partiemi a těmi slabšími. Popisovat většinu cviků smysl nemá. Tento trénink zad je prostě brutální útok na všechny zádové svaly, který je vedený ve více frontách. Respektive – ze všech úhlů. Hodně zajímavou části je pasáž kolem 19. minuty, kde Marca hodně zaujala technika, kterou Kai využívá u krčení ramen. Ptá se tedy Kaie, jak se tento cvik jmenuje. Kai říká, že tento cvik nazývá „Haneys“, podle Lee Haneyho. Cvik vysvětluje tím, že když kulturista na soutěži pózuje zádové pózy, tak je tento pohyb součástí přípravy u některých póz. To dává smysl, že? Marcovi rozhodně ano. Zajímavostí je určitě i to, že celý trénink je prakticky bez pauz. Hodně cviků je prováděno formou supersérií. Intenzita (hmotnost na čince) sice není vysoká, ale vzhledem k brutálnímu pracovnímu objemu a délce pauz mezi cviky je trénink opravdu náročný. Pokud bychom měli tento trénink srovnat s tím, jaký Kai absolvoval s Ramym, tak je to úplně něco jiného. Tady se dokonce jely i mrtvé tahy! Já myslím, že vás tenhle trénink bude hodně bavit. Podle mého názoru je to to nejlepší s Kaiem, co jsme mohli vidět za posledních 6 let. Jako vůbec nejlepší video s Kaiem považuji Overkill z roku 2009. A na konec ještě něco o stavu Marca Loblinera. Marc trénoval asi 10 dní po tomto videu znovu záda při společném tréninku s Raymondem Queridem a i po těch 10 dnech stále cítil záda z tréninku s Kaiem. Takovou svalovku prý v životě neměl. Prý to byla ta opravdu nejvíce nepříjemná svalovka, jakou může kulturista mít. Všechny svaly úplně napadrť. Takže – nezkoušejte tohle jinak, než pod dohledem profesionála!

A teď budou následovat dvě videa ze společného tréninku dvou opravdu velkých ikon fitness průmyslu. Tou první je Mike O’Hearn, kterého asi neumím představovat. Herec, televizní superstar, muž z titulních stránek fitness časopisů a opravdu dobrý člověk. Tou druhou osobností je Rob Riches. Fitness superstar se stal díky internetu. Jeho videa viděly miliony lidí. Já když jsem viděl Roba na živo, tak jsem neměl možnost si s ním ani podat ruku. Čekala na něj dvouhodinová fronta lidí! To bylo bez šance. V ČR možná tolik znám není, ale v anglicky mluvících zemích ho zná každý fanoušek fitness.

Pojďme ale k videím. Výsledkem kolaborace těchto dvou borců jsou dvě videa, která dokumentují společný trénink deltových svalů. Ve videu uvidíte nejen hodně sérií u každého cviku ale také vysvětlení techniky od obou borců. Oba jí mají trochu jinou. A pro jejich cíle správnou. Ramena tentokrát dostanou zabrat ze všech úhlů a výběr cviků vás možná i překvapí. Vsadím se, že jste plno cviků ani nezkoušeli. Možná už třeba ten první, že? Užijte si videa. Není důvod toho víc psát, když pře sebou máte 35 minut ve dvou videích. Tyhle dvě videa prostě musíte vidět!

a

  •