Velká pětka suplementů pro nabírání

Velká pětka suplementů pro nabírání

Suplementace v období nabírání je velmi často spojena s přehnanou snahou, upnout všechnu pozornost právě k ní. Co všechno byste ale měli suplementovat a co je tím hlavním pro vaše pokroky v oblasti budování svalové hmoty? Podívejte se společně s námi na velkou suplementační pětku, která by neměla při vaší snaze o nabírání chybět. 

Velká pětka suplementů pro nabírání

1 / Proteinový nápoj

Protein (syrovátkový) – proteinový přípravek je základem suplementace každého silového sportovce. Bez stavebních látek, které naleznete v proteinovém přípravku, se váš organismus neobejde, a to hned z několika důvodů. Tím prvním je, že kvalitní proteinový přípravek dodává stavební látky, které je vaše tělo schopno využít k novotvorbě svalové hmoty, ale i podpoře nárůstu síly. Dalším a zcela podstatným důvodem je také to, že všechny důležité funkční látky v našem těle mají povahu bílkovinnou. Příjem proteinů je tak potřebný i pro dostatečnou produkci hormonů a enzymů.

Výběr proteinového přípravku není ve snaze o nabrání svalové hmoty zcela složitý. Měli byste vybírat z kvalitních syrovátkových proteinů s obsahem bílkovin do 80 %. Vždy se v tomto případě bude jednat o syrovátkový koncentrát nebo izolát. Syrovátková bílkovina má navíc tu výhodu, že je rychle stravitelná. Tento protein je tedy ideálním potréninkovým prostředkem pro budování svalové hmoty a nastartování její regenerace.

Protein (kaseinový/noční) – noční hladovění pro vás znamená velmi kritickou dobu ve vašem denním plánu. Ne nadarmo se tedy v noci rozhoduje o tom, jestli porostete nebo nikoliv a kolik svalové hmoty dokážete nabudovat. V tomto případě byste se měli zaměřit na produkty, které na sobě nesou název kasein. Tak, abyste zajistili dostatečnou stravitelnost proteinu a jeho dokonalé využití, vybírejte kase v podobě micelárního kaseinu nebo jako hydrolyzovaný kasein.

Protein (vícesložkový) – i tento proteinový přípravek může mít ve vašem suplementačním plánu svoje nezastupitelné místo. Je ideálním prostředkem pro doplnění živin v době, kdy zrovna nemáte po ruce kvalitní jídlo, které by splňovalo vaše anabolické potřeby. Tento přípravek obsahuje „rychlé“ i „pomalé“ bílkoviny, ty tedy uvolňují aminokyseliny do krevního řečiště pozvolna. Odbourávání svalů a nové budování tak na sebe nenechá dlouze čekat.

2 / Gainer

Gainer (jednoduché cukry) – celá snaha o nabírání je pouze o energii. I když budete mít ve svém jídelníčku dostatek kvalitních proteinů, v případě, že vám bude chybět energie, nejste schopni novou svalovinu vybudovat. Vašešmu tělu musíte zajistit dostatečný přívod energie, a to nejen v době okolo tréninku. Zde leží hlavní úloha na úpravě jídelníčku, nicméně vy sami si můžete velmi výhodně dopomoci. Asi víte, že během tréninku vydáváte energii. Proto ji musíte také doplnit a zároveň vyprovokovat jeden z nejanaboličtějších hormonů, hormon inzulin. Právě ten je zodpovědný za „přecpání“ buňky stavebními látkami a dostatečným přívodem aminokyselin.

Právě k tomuto účelu slouží tzv. „rychlé“ gainery, tedy sacharido-proteinové přípravky s obsahem jednoduchých cukrů s rychlou vstřebatelností. Vybírejte ty, které obsahují převahu dextrózy, ale zároveň porci maltodextrinu a okolo 10 % fruktózy.

Gainer (komplexní sacharidy) – pokud již disponujete vyšším množstvím svalové hmoty, již pro vás bude poměrně obtížné zajistit dostatek energie příjmem pevné stravy. Právě v této době nastupují komplexní gainery, které obsahují pomalu stravitelné komplexní sacharidy. Ty vás zasytí na poměrně dlouhou dobu a nezpůsobí nechtěný skokový nárůst hladiny inzulínu. Vybírejte ty, které v sobě obsahují velké zastoupení maltodextrózy a palatinózu. 

Doplňky stravy

3 / Kreatin

Kreatin - tato látka tělu vlastní je od pradávna tím nejzákladnějším suplementem pro nárůst svalové hmoty a síly. V posilově využíváte zejména energii ve formě ATP, tu je nutno regenerovat a právě k tomuto účelu je kreatin v těle využit. Nejen, že tak máte větší sílu a prodlužuje se vaše pracovní série. Ale máte i možnost navýšit objem svalové buňky, a to poměrně znatelně.

Pro vaše účely plně postačí klasický kreatin monohydrát v kvalitě Creapure. Jedná se o certifikovanou čistotu kreatinu, vy tedy máte jistotu, že se opravdu do svého těla dostáváte to, co chcete. Vitamíny a minerální látky – každý silový sportovec (a sportovec obecně), klade na svoje tělo extrémní nároky, a to jak na regeneraci, tak i nervový systém, endokrinní systém i systém trávící. Vaše tělo tedy musí být v kompletní pořádku a bez zřejmých nedostatků. Doplnění vitamínů a minerálních látek není sice na vašem těle v krátkodobém horizontu příliš vidět, nicméně ten dlouhodobý zdravotní efekt, je zcela nepopiratelný.

4 / BCAA 

Větvené aminokyseliny BCAA – větvené aminokyseliny BCAA jsou povětšinou považovány spíše za doplněk stravy, který je použitelný do dietního režimu. Nicméně i při snaze o budování svalové hmoty se nám tyto aminokyseliny hodí. Větvené aminokyseliny BCAA podporují anabolické procesy v organismu a zároveň působí antikatabolicky. Ba co více, do objemové diety se hodí více ty produkty, které obsahují vyšší dávku leucinu tj. minimálně v poměru 4:1:1.

5 / Glutamin

Glutamin – Tato aminokyselina je velmi intenzivně zpracovávána při sportovní výkonu. Během něj e může ztratit až okolo 20 g této aminokyseliny, která je poté syntetizována z jiných tělesných bílkovin. Toto vede k rozpadu svalové hmoty. Sice vám nedostatek energie zřejmě nehrozí, i tak byste se měli snažit zamezovat katabolismu maximálně. Podpoříte navíc obranyschopnost vašeho organismu a produkci růstového hormonu. 

  •