Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 43/2015

Do you even Youtube - 43/2015

Do you even Youtube je zpět a s ním i přehled těch nejlepších videí, které se objevily ve světě kulturistiky a fitness v posledním týdnu. Jako již tradičně vám tento přehled přináší Honza Kavalír. 

Do you even Youtube - 43/2015


První video v 96. díle Do you even Youtube je o novém Mr. Victoria. To je titul, který získal v letošním roce kulturista z naturálních federací Eddy Ung. Přípravu tohoto australského kulturisty s vynikajícími pažemi jsme tentokrát v Do you even Youtube sledovali celkem pravidelně. Jeho tréninkové vlogy z přípravy se tu objevily asi třikrát.  Následující vlog nám ukáže všechno důležité okolo soutěže. Není to tedy jen o jídlech a o tréninku, ale také o pečlivé přípravě na soutěž samotnou. Zde samozřejmě nesmí chybět kromě plavek také soutěžní barvy. Bez barvy by kulturista těžko uspěl. Já si dokonce myslím, že pokud barvu nemáte, tak vám rozhodčí seberou nějaké body a dají další závodníky před vás.  Hodně zajímavé je sledovat to, jak energický je Eddy před soutěží. Normálně jsou kulturisti jako před smrtí. Vůbec nemluví, hlavu mají někde jinde, tělo je neposlouchá. Proč tomu tak je? Podle mě je důvodem nesmyslná superkompenzace, která prostě nefunguje tak, jak by si asi kulturisti představovali. Největším problémem je asi to, že kulturisti úplně vyřadí vodu. K tomu asi nemá smysl cokoliv říkat. Pokud si opravdu někdo myslí, že se takhle dělá forma, navíc u naturálních kulturistů, tak hodně štěstí. Hlavně pak nebrečte, že jste měli nejlepší formu týden před soutěží a den po soutěži. Proč asi, že? Zpátky k Eddymu. Ten má za sebou registraci, nános barvy a může napumpovat svaly tak, jak uzná za vhodné. Pak už nástup na prkna. Z videa můžete vidět, že má Eddy úžasnou formu a víte, co se říká? Připravenost vyhrává soutěže. No Eddy vyhrál. Tady nebylo o čem. Soupeře drtil formou, prezentací, detaily i svalovým rozvojem. Je to prostě sakra dobrý kulturista. Co následovalo po soutěži? Lehčí docukrování. Jak jinak. Řada ale přišla na bílkovinová jídla. Ta křidýlka vypadala fakt parádně!   

Když už Kai Greene vypustí na internet aktuální tréninkové video, tak je jedno jasné. To video naleznete další pondělí v Do you even Youtube. Kai má novou značku a její propagaci rozjel naplno. Součástí tohoto tlačení vlastní značky samozřejmě musí být tréninková videa. To je přeci to, po čem část fanoušků touží ze všeho nejvíc. Jaké je tedy následující video Kaie? Je to jeho kruhový trénink? Lehčí pumpovačka? Nebo další trénink jedné partie, který Kaiovi zabral tři hodiny? Následující trénink je Kaiův kardio trénink na vršek. Co to znamená? Kai Greene v minulosti dělával i tři hodiny kardia denně. A to ho vůbec nebavilo. Vymyslel proto jiný způsob, díky kterému místo kardia radši trénuje s činkami. Je to méně náročný trénink, během kterého necvičí ani s 50% hmotnosti činky, kterou by si vzal při normálním tréninku, ale jede zde hodně opakování, často v supersériích, a pauzy jsou minimální. Kai během takového tréninku drží tepovou frekvenci vysoko třeba dvě hodiny a nahrazuje tak kardio. Člověk s jeho svalovými objemy tak spálí mnohem více kalorií a může si dovolit hodně jíst. Další důvod, proč takto Kai trénuje, je to, že zvyšuje připravenost svalů. Co to znamená? Podle Kaie vede takto časté procvičování svalových partií k tomu, že je pak sval kvalitnější. Kulturista pak má lepší separaci svalů, svaly jsou hlubší a napruhovanější. Funguje to opravdu nějak takhle? Kdo ví. Kai si to ale myslí. Respektive uvádí to jako důvod pro zařazení takových tréninků. Jak se vám tedy líbilo tohle video? Je tohle to, co vás baví sledovat, nebo jste fanoušky tvrdších tréninků?

PJ Braun a jeho žena Celeste se v předminulém týdnu rozhodli, že budou pravidelně dokumentovat dění v zákulisí svých společností a dění v jejich osobním životě. Jedná se tedy jak o postupy ve výrobě supplementů, jednání s klienty, řešení různých zákulisních problémů, tak i návštěvy různých přátel, nebo současných i bývalých klientů. V osobním v životě pak nechává PJ svého asistenta Alexe natáčet vlastně všechno, co je publikovatelné. Hlavním bodem tohoto videa nemůže být nic jiného, než návštěva Jasona Genovy ve skladišti. Jasona dokonce Blackstone Labs chvilku sponzorovali, ale Jason začal dělat věci, po kterých neexistovala jiná možnost, než ukončení spolupráce. To Jasonovi ale vůbec nevadí. On za PJem chodí stále a cílem jeho návštěv je jediné – odnést si ze skladu tolik doplňků stravy, kolik se mu jen vejde do náruče. No a takovéto návštěvy dělá tak dvakrát do měsíce. PJovi to nevadí, je to pro něj takové oživení celého dne. Však uvidíte, jak si to užil. Největší legraci měli všichni z Jasonova účesu. PJovi přišel dokonce lehce strašidelný. Nejlepší koment měl ale Aaron Singerman.  Aaron jakožto pyšný Žid rozpoznal kvality Jasonova účesu a nazval jej „Jew-fro“. Jew-fro je židovský bratr klasického afra.  Dalším bodem videa bylo hledání beta-testerů pro nové produkty, které PJ a jeho lidé vyvíjí. Jedním z nich je testosteron booster, který by měl být revoluční. V druhé půlce videa budete mít možnost vidět pobíhat po skladišti pány v tričkách, kteří na sobě mají slovíčko DynamiK. Jedná se o společnosti Kaie Greena, která tak trošku, nebo spíše hodně, spolupracuje s PJem a Aaronem. Oni jsou totiž, oficiálně, konzultanti. Neoficiálně? No já nic říkat nebudu, některým to možná dojde. Mikinu má na sobě ale i PJ.

Následující video je hodně originální. Bude se totiž jednat o souboj powerbuildera (kombinace kulturisty a trojbojaře) s kalistenikem. Powerbuilder Koray Yalcin je extrémně vážný sportovec, který nebere nic jiného, než výhru a dominanci. Jeho soupeř, kalistenik Matthias Kegelmann, vypadá hodně v pohodě. Kdo ze souboje vyjde jako šampion? To uvidíme! Tak jdeme na to!

Soutěž je vlastně jednoduchá – co nejrychleji zvládnout 20 opakování s 120kg na mrtvý tah, 20 opakování s 24kg na shyby a 15 opakování s 50kg na silové přemístění s dřepem. Mrtvý tah je bez odrážení – pěkně z mrtva. Shyby? Pěkně z visu a propnutých paží v loktech. Bradou nad hrazdu. Mrtvoly zvládl rychleji powerbuilder, ale shyby byly dominantou kalistenika. I když já od něj tedy čekal mnohem přesvědčivější výkon. Matthias sice smazal náskok Koraye velmi rychle, ale náskok si neudělal téměř žádný. A to se mu stalo osudným. Jeho relativně slabá spodní polovina těla se nemohla soupeři vyrovnat při squat cleanech, které pro něj evidentně byly velkou neznámou. Vítězem se tedy stal Koray! Gratulace. Je vidět, že dřepy na jedné noze vám silný spodek těla nevybudují. Doufám tedy, že každý kalistenik začne od zítřka s novým tréninkovým protokolem, ve kterém si vezme své dva nejtěžší kamarády na ramena a bude dřepovat s nimi. Pozor! Nedřepujte do selhání. Trénink do selhání výrazně zvyšuje nároky na regeneraci a nevyrostete po něm tak, jako kdybyste končili posledním opakováním, které zvládnete sami.

Asi už víte, že nesnáším tréninky paží. Někdy je ale na internetu video, které se sdílet dá, protože v sobě má něco nového, nebo něco, z čeho si třeba někdo vezme něco užitečného. A následující video je přesně takový případ. Matt Ogus přidal na Youtube video, ve kterém nám ukáže svůj aktuální trénink paží a přidá zajímavé tipy, které se vám třeba budou hodit. Paže byly v minulosti velkou slabinou Oguse. Musel s tím hodně bojovat. Míval dobrá záda, ramena a stehna, ale paže ne a ne růst. Co změnil? Vlastně úplně všechno. Jasně, největší změnou byla asi technika. Ta je teď striktní. A tím myslím ukázková. Jako z učebnice. Žádný cheating. Pouze pohyb, při kterém pracuje jen procvičovaná partie. Velmi důležitou změnou však byl důraz na čas pod činkou (time under tension). Matt provádí cviky tak, jak mu jsou příjemné. A to často znamená 3s negativku, vteřinovou stopku, nebo vteřinovou pauzu v kontrakci. Jedna taková série pak může mít klidně i minutu (většinou ale asi 40 vteřin) a to je pro svalovou hypertrofii vážně něco, co zabírá. Ale tento postup nevolí Matt u každého cviku. Někdy má nejradši takové série, kdy prostě vezme nástavec u kladky do ruky a technicky provede 12 opakování bez toho, aby nějak zbytečně prodlužoval negativku. Jaké principy tedy Matt dodržuje u tréninku paží? Trénuje tak, jak si myslí, že je to nejlepší. Volí jednu techniku pro určitý cvik, drží se stejného tempa a každý týden se snaží, aby odcvičil trénink lépe, než týden zpátky. Co to znamená? Přidat hmotnost na čince. Kontrolovat lépe činku v průběhu pohybu. Zatnout sval silněji. Během týdne tedy odcvičí Matt určitý objem v pracovních sériích a další týden se snaží něco přidat. Pokud takhle přidává týden za týdnem, tak nemůže mít trénink jiný výsledek, než nárůst síly. A nárůst síly mívá něco společného i s tím, jak je sval velký. Silnější sval většinou vyroste. Zkuste to. Zkuste se 50 týdnů zlepšovat. Klidně pomalu. Ono se to za těch 50 týdnů naskládá pěkně za sebe. To všechno ale zkuste při využití jedné techniky. Neměňte techniku každý třetí týden.

zdroj: youtube.com
  •