Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 46/2015

Do you even Youtube - 46/2015

Pokračování "Do you even Youtube" od Honzy Kavalíra je zde a sním i ta nejlepší videa, které se objevila na populárním streamovém serveru Youtube v posledním týdnu. Co všechno se událo? 

Do you even Youtube - 46/2015


Jak vypadalo zákulisí soutěže Phoenix Europa v letošním roce z pohledu Joseho Raymonda? Na to se můžete podívat v následujícím videu! Soutěž, která se uskutečnila ve vyprahlé arizonské poušti, byla u kulturistů jak o 212ce, tak i o open kategorii. V té se pak spolu utkali mimo jiné i Milan Šádek a Jose Raymond. Pro Milana to byl soutěžní debut v open a Jose si to chtěl vyzkoušet. Také si chtěl zazávodit se svým dobrým kamarádem Dusty Hanshawem. Video začíná v klidu zákulisí, kde oba cukrují, zatímco jsou na prknech borci z 212ky. Jose nás pak učí, jak namazat marmeládu na rýžový chlebík. Všechno má svůj postup. Po cukrování pak přichází řada na lehčí napumpování, které vydrží i na prkna. Na videu budeme mít možnost vidět i další borce. Mezi nimi nechybí ani nesmírně tvrdý Lukáš Osladil, který už v rozcvičovně vypadal skvěle! Lukáš si to pak rozdal s Josem o vítězství a vyšel z něj jako vítěz. Jose byl samozřejmě zklamaný. Druhé místo je pro něj prohrou. Ale bral ho. Jose se v Phoenixu prezentoval formou, která byla vlastně vrcholná. Za tím, co předvedl ve Vegas, v Korei a pak i v Praze, forma vůbec nezaostávala. Jose zde byl dokonce vůbec nejlehčí za poslední roky. Jeho hmotnost se pohybovala někde okolo 93kg. Na záběrech z pódia pak máme možnost vidět i Milana Šádka, který se mezi profíky ani tentokrát neztrácel. Milan možná nemá nejširší ramena, ale on to vlastně ani není problém, když na soutěži není nikdo, vedle koho by vypadal malý. I zde ze záběrů je pak snad všem jasné, že vítězství na této soutěži si Lukáš Osladil vážně zasloužil. Detaily rozhodly!

Trénink Phila Heatha, který nebude úplně nudný? Zkusíme ten z následujícího videa. Ale nevím, nevím. Phil zde má cvičit paže a lidé, se kterými jsem mluvil, si video chválili. Phil zde prý nevypadá jako blázen a nekřičí. Nejlepší věc na tomhle videu však bude jednoduše to, že uvidíme trénovat Phila ve formě, která je stále hodně dobrá. Navíc si odtrénuje svou nejlepší partii! První cvik – scottovka. Phil zde nejede moc opakování, ale soustředí se na kvalitu. Snaží se váhu kontrolovat jak při fázi koncentické, kde sval zatíná, tak i při fázi ekcentrické, kde se sval natahuje. Tento cvik je spíše taková rozcvička. To druhý cvik, to je hlavní mačkací cvik a ten bude bolet pěkně uvnitř svalu. Izolovaný bicepsový zdvih jednoručky v předklonu. Cvik číslo tři – kladiva. Phil zde odcvičí nejdříve pravačku a poté pokračuje levačkou. Tím, že cvičí všechny opakování najednou, zajistí to, že se sval maximálně napumpuje. Sval nemá čas odpočívat. Trénink pak pokračuje tricepsem. Cvik číslo jedna – lano. Phil se zde snaží opravdu odtlačovat oba konce lana hodně od sebe, zcela zatínat triceps a vytáčet malíčky ven. Cvik na triceps číslo dva je známý všem z nás. Kliky na bradlech. Ale na stroji. Z vlastní zkušenosti vím, že dobře postavený stroj, který simuluje kliky na bradlech, může být opravdu účinný pro triceps. Krásně se při něm dá triceps odizolovat a aktivovat. Člověk pak zbytečně necvičí prsa a ramena. Poslední cvik – tricepsové extenze na stroji. Cvik, který je spíše pumpovací. Já mu nikdy na chuť nepřišel. Philovi ale bere slušně. Tak jak? Líbí se vám Philův trénink, nebo jste spíše fanoušky tréninku, který nám ukázal v Do you even Youtube asi měsíc zpátky Matt Ogus? Já mám jasno. Trénink Phila bych v životě necvičil. Moje ruce by se při něm snad i zmenšily.

V předchozím odstavci máme aktuálního Mr. Olympia. A v tomto je jeden další Mr. Olympia. Tentokrát ten naturální. A kdo že to je? No přeci Eddy Ung. Právě Eddymu se v uplynulém týdnu podařilo získat tento velmi cenný titul. Ve videu budeme mít možnost nahlédnout na Eddyho oblíbená jídla před soutěží a hlavně na jeho trénink stehen. Poslední trénink stehen před soutěží znamená jedno jediné. Forma už je brutální. Není co dohánět. Co tam je, to tam taky zůstane. Nemá smysl vymýšlet hlouposti. Už to jen dojet do konce a dělat věci co nejchytřeji, aby forma vypadala na prknech bezchybně. Legpress, výpony nebo předkopávání. Všechny tyto cviky pod dobrým světlem a v životní formě. To je jasné, že to na videu vypadá parádně. Eddy bude mít na tuto přípravu ty nejlepší vzpomínky. Forma se mu podařila opravdu šílená. Vršek mu trošku spadnul oproti začátku přípravy, ale od příprav minulých zaznamenal velký pokrok. Především dolní polovinu těla zlepšil značně. Nejhorší věcí na celé posilovně bylo něco, co by vás asi nenapadlo. Schodiště. Na to se Eddy po tréninku stehen vážně netěšil. No nedá se nic dělat. Výzvy jsou od toho, aby se do nich šlo. Eddy to přežil a mohl si tak dopřát potréninková jídla. Jak se vám líbil Eddyho trénink? Že to nebyla vypalovačka, jakou byste v přípravě čekali? No možná kvůli tomu je z Eddyho naturální Mr. Olympia.

Ve světě fitness a kulturistiky jsou lidé, o kterých málokdo řekne něco špatného. Mike O’Hearn je jedním z nich. Tato živoucí legenda našeho sportu je na titulních stránkách časopisů, dost možná, vůbec nejčastěji. Pokud vím, tak se to už blíží číslu 600. Sedminásobný model roku, čtyřnásobný naturální Mr. Universe, úspěšný trojbojař, hráč amerického fotbalu, herec, televizní celebrita a plno dalších titulů, které o něm ví každý, kdo ho sleduje tak dlouho, jako já. Mike je prostě úspěšný člověk. Jeho tréninky jsou oblíbené i u fanoušků. To poslední, které jsme měli možnost vidět v Do you even Youtube, byl jeho trénink ramen s Robem Richesem, který si zkusilo hned několik mých kamarádů a nemohli si jej vychválit. Tak pojďme na další trénink. Bude se cvičit hrudník. Také bude co zkoušet?

Celý trénink se odehrává v jedné z nejlepších posiloven v Texasu. Destination Dallas je posilovnou, ve které trénují například Steve Kuclo, Amanda Latona, občas Cody Montgomery a také Johnnie Jackson. Posilovna má jen to nejlepší vybavení a toho v tréninku zneužil i Mike! Prvním cvikem ve většině tréninků Mika bývá bench press hlavou nahoru a tak tomu je i v tréninku pro naše video. Mike postupně rampuje váhy a snaží se dostat na své maximum pro určitý počet opakování. Mike se dostal na 3 opakování se 405 librami, což odpovídá asi 184kg. Cvik číslo dva – tlaky hlavou nahoru s jednoručkami. Tentokrát Mike nedotlačil až 10. opakování s 170 librovými jednoručkami. Jak Mike vybírá počty opakování? Nevybírá. Dělá všechno. Jedno opakování, osm opakování a klidně i třicet opakování. Všechno má v tréninku význam, pokud víte, jak to zařadit. Cvik číslo tři – tlaky v leže na stroji. Hodně zajímavý způsob provedení každého opakování. Zde zabírá spíše vnější část prsních svalů. A jak upozorňuje Mike – ramena tlačit dozadu, nebo je zde budete zapojovat místo toho, aby si to oddřel vršek hrudníku, který chce asi většina z nás. Předposledním cvikem jsou pak variace rozpažování. Mike volí techniku, kde je malíček dole a činka je vlastně v úrovni ramen. Člověk zde však musí umět zapojovat prsní svaly. Právě ty chce cvičit! A nakonec pull-over. Už jen tak na dojetí.

Jak se vám líbí takovýto old school trénink bez nesmyslných strojů? Jste fanoušky takového tréninku?

Stacia-Al Mahoe. Tohle jméno si zapamatuji. Nejen, že je tato 19letá slečna moc hezká, ona je také moc dobrým sportovcem. Proč si to myslím? Právě kvůli následujícímu videu. Stacia-Al pochází z hawaiiského ostrovu Oahu (moc krásný ostrov, který jsem také zatím nenavštívil) a v současnosti dělá kromě crossfitu také vzpírání a částečně i trojboj. Po asi 4 měsících crossfitu jí její trenér dovolil, aby se vrhla i na těžké váhy. Proč po 4 měsících? Protože zvedat těžké váhy, tím spíš, když je to pro víc opakování, může podle trenéra jen ten, kdo má dobrou kondici. Stacia-Al je vážně talent. Asi měsíc poté, co se vrhla i na ty těžší činky, se jí podařilo překonat jak státní (Hawaii), tak i americké rekordy ve vzpírání. Stacia-Al prostě drží rekordy snad ve všem. Při svých asi 43kg trhne asi 65kg, dřepne 103kg, na bench press zvládne vytlačit asi 75kg a potáhne 150kg na mrtvý tah. Wow! Wow! A ještě jednou wow! A aby toho nebylo dost, tak si počítá i ty rekordy, které má v posilovně. 114kg dřep a 100kg bench press bez stopky. Já nevím, co tohle dělá s vámi, ale já na Staciu-Al zírám s otevřenou pusou. Strašně moc jí přeju, aby měla krásný život a měla při tom čas na silové sporty, protože má potenciál, který je snad až někde ve hvězdách. Ještě o ní hodně uslyšíme!

No nakonec doplním ještě její výkony ze dvou soutěží v silovém trojboji, které si odzávodila pěkně za sebou: 110kg + 70kg + 157kg a 105kg + 72kg + 150kg.Wow!

zdroj: youtube.com
  •