BOSU pro váš trénink

BOSU pro váš trénink

Balanční pomůcky se již téměř naplno začlenily do fitness problematiky a problematiky kvalitního tréninku. Není divu, sportovci se velmi často snaží zatěžovat svoje tělo komplexně a stejně tak přistupují i ke svému tréninku. Zařaďte tedy BOSU do svého tréninku. 

BOSU pro váš trénink

Název fitness cvičení bosu pochází z anglického slovního spojení „both sides up“, v češtině přeloženo jako „obě strany nahoru.“ Název celého cvičení udala specifická a originální pomůcka Bosu Balance Trainer, ve tvaru polokoule. Tak je cvičení rozmanité a zábavné, neboť její nafouklou a plochou část střídáte podle zrovna prováděných balančních cvičení. Polokoule o průměru 63,5 cm a nafouknutá do výšky 22cm má na obou bočních stranách rukojeti sloužící k otáčení a nošení.  Poprvé byla tato bosu pomůcka představena již v roce 1999 určitým skupinám profesionálů a olympijským týmům. Díky úspěchu, který sklidila jako unikátní stabilizační a balanční tréninkové zařízení, se vydává do světa a vytváří nový fitness styl.

Bosu Balance Trainer se dříve užíval pro rehabilitační účely. Má mnohou úrovní a kombinací cviků, takže si bosu oblíbí uživatel každého věku, tělesné úrovně a pohlaví. I když je na většině hodin převaha žen, s bosu se konečně začínají aerobní fitness hodiny trochu lámat, neboť si ho díky choreografickým cvičením, zaměřeným na sílu i vytrvalost zamilovali i muži. 

7 "Zet": Proč si vybrat bosu?

  • Získání rovnováhy
  • Získání sebedůvěry
  • Zábavné cvičení určené pro každého
  • Zvýšení stability, síly, vytrvalosti
  • Zlepšení celkového držení těla
  • Zapojuje se jak povrchové svalstvo, tak to hluboce uložené (střed těla) = kompletní zpevnění svalstva
  • Zpevnění šlach a vazů

Zjednodušeně se dá říci, že jakékoli cvičení, které provádíte na zemi, můžete provádět na Bosu Balance Trainer, který zaručí větší efektivnost vašeho výkonu. Pomáhá totiž rychleji, bezpečněji a kompletněji dosáhnout rovnováhy celého těla, než jakékoli jiné tréninkové zařízení. Přitom se toto zvýšení odolnosti celého těla neděje s velikou dřinou např. při bosu je základním cvikem stát oběma nohama na nafouklé polokouli. Dá se na ni skákat, dělat sedy-lehy, kliky či skákat přeš švihadlo. Může také sloužit jako minitrampolínka, stupínek na step aerobik a dají se na ní provádět stejné cviky jako na fitballu. Určitě však nepředpokládejte, že se u bosu nezapotíte. I když cviky vypadají jednoduše, začátečník je může považovat za velmi náročné.

Bosu je zaměřeno na stabilitu, sílu a vytrvalost a s tím samozřejmě nezbytně souvisí i pracování na svalech celého těla. V tom je bosu obzvlášť velký přeborník, neboť na rozdíl od jiných cvičení, kde se zapojuje pouze povrchové svalstvo, bosu do cvičení zapojuje i svaly hluboce uložené, které bývají mnohdy ochablé např. core – střed těla. Jelikož se bosu cvičí na měkkém povrchu, je navíc cvičením šetrným vůči kloubům.

Bosu bylo vyrobeno ve spolupráci se sportovními profesionály, ale také lékaři, a proto slouží k odstranění mnoha špatných návyků při posilování, usiluje o správné držení těla a nepřetěžování tělesného systému. Je zaměřen na čtyři hlavní partie, které jsou také pilíři správného držení a fungování těla:

  • Příčný sval břišní
  • Svaly podél páteře
  • Pánevní dno
  • bránice

Bosu je možné pořídit si i domů, pořizovací cena Bosu Balance Trainer se pohybuje okolo dvou až čtyř tisíc, ale instruktoři doporučují cvičení ve fitnesscentrech, kde je jednak více místa, jednak spojení s dalšími lidmi motivuje k lepším výkonům. Na hodinu ve sportcentru ani nepotřebujete žádné speciální pomůcky, stačí pohodlné oblečení a obuv, ručník a láhev vody. Nemusíte se bát, že ve svém městě bosu nenajdete, jeho oblíbenost vede k jeho četnému výskytu, a proto ho jistě najdete blízko svého bydliště.

  •