Jak na kulatější ramena

Jak na kulatější ramena

Kulatá ramena byla vždy tím, co utvářelo postavu kulturisty a co bylo tím, co z něj dělá "vůdce smečky" mezi běžnými lidmi. Od pradávna nosili úspěšní muži výstuhy ramen na své zbroji, aby vypadali větší a zastrašili svoje nepřátele. Vy dnes už můžete nosit svoji vlastní zbroj. 

Jak na kulatější ramena

Ramena jsou svalovou partií, která se stará o celkový vzhled postavy, zejména pak u soutěžních sportovců a kulturistů. Trojúhelníky ramena - pas a pas - stehna tvoří základ postavy. Musíte pracovat na tom, abyste měli mezi jednotlivými partiemi rovnováhu a pochopili, jakým způsobem rozvoj jedné partie ovlivňuje tu druhou. Zůstanu ještě chvíli u trojúhelníků, než se vrhnu na samotná ramena. Rozvoj rameních svalů vede opticky k zúžení pasu, ale tak stejně k optickému zúžení stehenních svalů. Dbejte tedy na to, abyste dostatečně procvičovali i vaše stehna a pracovali na jejich plném rozvoji.

Kulatý tvar ramen mají z čelního pohledu na starosti střední partie deltového svalu. Podívejme se lehce do anatomie. Musculus deltoideus má tři hlavy - zadní, střední a přední hlavu. Všechny pracují v tom smyslu, že odtlačují zátěž od těla nebo stabilizují ramení kloub. Abychom zatížili a přetížili střední partii deltového svalu. Musíme provádět pohyb podobný upažování, ramenní kloub jde do abdukce. Samozřejmostí je i přetížení ramenních svalů komplexním zatížením, což nám velmi dobře splní tlaky na ramena. V seznamu cviků, které uvádíme níže, se můžete podívat na ty, které se vyloženě zaměřují na rozvoj střední hlavy deltového svalu a stejně tak cviky, které zatěžují deltový sval komplexně.

U boční hlavy deltového svalu platí jedna hlavní zásada - cvičte korektně. Můžete sice that ohromnou zátěž, nicméně tím hlavním, co by vás mělo v tréninku zajímat, je fakt, jestli je daná svalová partie zatížená cíleně a zda veškerou práci nepřebírají okolní hlavy deltového svalu. 

Cviky na deltový sval (komplexní):

  • tlaky na ramena s VČ
  • tlaky na ramena s JČ
  • tlaky na ramena na stroji
  • Arnoldovy tlaky
  • rotace okolo hlavy s kotoučem
  • kliky hlavou dolů

Cviky na boční hlavu deltového svalu:

  • upažování s JČ
  • upažování na kladce
  • upažování na stroji
  • přítahy kladky k bradě
  • Přítahy VČ nebo JČ k bradě

Pokud se tedy chcete opravdu zaměřit na střední partie deltového svalu. Využijte techniky předvyčerpání, nejprve byste měli zatížit střední detl upažování s lehkou jednoručkou, poté využijte jeden z komplexních cviků. abyste zatížili celý deltový sval. Dalším cvikem opět zatižte střední hlavu a vše dokončete cvikem na zadní hlavu deltového svalu, která je také velmi často zaostávající partií.

Trénink ramen

Cvik
Série
Opakování
Upažování na kladce (jednoruč, bez pauzy)  3 15
Tlaky s velkou činkou 4 6-10
Upažování v sedě s JČ 3 10
Upažování v předklonu 3 10

Zkuste tento trénink začlenit do svého tréninkového plánu dvakrát do týdne a uvidíte, že výsledky na sebe nenechají dlouho čekat a vy se budete moci opět posunout v rozvoji ramen dále. 

  •