Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 48/2015

Do you even Youtube - 48/2015

Pokračování "Do you even Youtube" je zde, a to i přes díl číslo 100, který jsme pro vás uvedli v minulém týdnu. Ty nejlepší videa ze světa kulturistiky a fitness pro vás přináší Honza Kavalír. 

Do you even Youtube - 48/2015


Raymond Querido má za manželku vůbec první bikini Ms. Olympia! Jedná se o Soniu Gonzales. Wow! Tohle jsem vůbec nečekal. Rodina Queridů je tedy vlastně rodina superhvězd ve světě fitness. No ale proč to píšu. Sonia bude nově trénovat spolu se svým manželem a my to budeme mít možnost sledovat na videu. O Tankstera se jeho fanoušci bát nemusí. Ten bude stále trénovat s Raymondem. Videa však snad díky Sonie budou zase o něco zajímavější. Jaké tedy bylo to poslední video? Jednalo se o silový trénink vršku. Tento trénink má za cíl především navýšit sílu horní poloviny těla a základním cvikem zde je bench press. Tankster bude mít co dělat, aby ho Sonia silově nedohnala. Raymond půjde silově také nahoru. Je po soutěži a konečně bude s kaloriemi v plusu. Je čas pro svalový růst a nové rekordy na základních cvicích. Některé možná zaujme to, že Sonia cvičí jako kluci. Proč? Jak může holka cvičit stejně, jako chlapi? Proč by nemohla? Vždyť tréninkové principy platí pro všechny stejně. Sonia se v posilovně rozhodně nebude flákat na strojích a jezdit nějaké vypalovačky. To je k ničemu. Sonia se bude zlepšovat a to tím, že bude cvičit správně. Po těžkém bench pressu přechází naše tréninková skupina na military press. I tady se pojede na sílu. Sonia si odjela sérii o třech těžkých opakováních s činkou, která vážila asi tak 38kg. To pro striktní tlaky docela jde, ne? Na holku super. Já znám hodně kluků, co tohle nad hlavu nevytlačí. Cvik číslo tři – tlaky hlavou nahoru s jednoručkami. Rozsah opakování 5-8 opakování. Stále tedy celkem silový cvik. Po 3 tlakových cvicích pak pokračujeme pendlay rows. Vynikající cvik pro všechny malé i velké svaly zad. Především však pro široký zádový sval. Sonia poté pokračuje pumpováním zad na stroji a Tankster s Raymondem jedou shyby. Pěkně procítit a kontrolovat každé opakování. A je to rozdíl, když si to zkusíte dynamicky a pak pomalu. A pak už konečně ruce. Jeden cvik na triceps a jeden na biceps. Volba zde nemůže být jiná, než ty nejzákladnější cviky – úzký bench press a bicepsový zdvih s osou. Odstavec dokončím tím, že Sonia vypadá při cvičení bicepsových zdvihů brutálně. Co bych za takové ruce dal. Bomba! Videa se Soniou mě budou zaručeně bavit.

Rob Riches v Do you even Youtube nebyl už docela dlouho. Naposledy to bylo při jeho společném tréninku s legendárním Mikem O’Hearnem. Tentokrát nám Rob ukáže svou ranní rutinu, kterou je intervalový trénink na páse a trénink břišních svalů. Jak to bude vypadat? Půjde o 10 intervalů, kde 30s poběžíte a stejnou dobu budete odpočívat. Není to tedy HIIT. Je to intervalový trénink. 30s naplno totiž nevydrží sprintovat ani ti nejlepší atleti na světě. Po běhání pak přijde na řadu kruhový trénink břišních svalů, kde Rob ve 3 sériích procvičí spodek břišních svalů, vršek břišních svalů a šikmé břišní svaly. Opakování budou někde okolo 20-30. Jaké cviky tedy Rob volí pro kruhový trénink břišních svalů? Prvním cvikem jsou přítahy kolen k hrudníku ve visu. Tady tlačte pupík k páteři. Pohyb musí být striktní. Kvalitní. Žádné švihání. Cvik číslo dva – cable crunch, což je cvik, který v ČR známe jako mohamedy. Zatínat břišní svaly. Silný výdech! Kvalita. A cvik číslo tři, který vás dodělá, je side crunch ve stoje na kladce.  Loket by měl jakoby opisovat oblouk. Robovi to šlape, tak to možná zafunguje i vám. Kdo ví. Zkuste si to a dejte vědět. Pokud tedy chcete břišní svaly cvičit. A nezapomeňte střídat strany u posledního cviku! Nemůžete pořád cvičit jen jednu stranu. Že to nikdo nedělá? No to byste se divili!

Moc zajímavé video se minulý týden objevilo na youtube kanálu Marka Bella (můžete ho znát z dokumentu Bigger Stronger Faster). Noah Ohlsen (dnes již špičkový crossfiťák), Ashley Beaver a Charlie Zamora si zajeli zatrénovat k Markovi do posilovny a vzniklo z toho video, ze kterého si může něco vzít snad každý. Sumo mrtvý tah totiž není variantou mrtvého tahu, která je jen pro liftery. Tento cvik vám může pomoci v tom, že budete mít silnější boky. K čemu jsou vám silnější boky? Můžete je zapojit prakticky u všech cviků. A tím nemyslím jen zvedání železa. Silné boky potřebují také sportovci, kteří sprintují nebo musí při sportu skákat. Právě silné boky se při těchto činnostech projeví tak, že budete skákat výše, dále a běhat rychleji. Není tedy divu, že třeba mrtvý tah s trap-barem (nebo hex-bar) je volbou koučů, kteří se u svých klientů zaměřují na explozivní sílu a dynamiku. Své místo v takových rozpisech pak má jak klasika, tak i sumo mrtvý tah, kde člověk boky zapojit prostě musí. Ve videu nám tedy Mike (Silent Mike) a Mark vysvětlí, jakým způsobem volit postoj u suma. Jak moc dolů chodit s boky, nebo jak moc nahoře je nechávat. A jak hledat to optimální rozpoložení, které bude vhodné právě pro vás. Noah Ohlsen si mezi tím zlepší svůj osobák na mrtvý tah, když potáhne 505 liber (230kg). To jde na to, že jel sumo poprvé, ne? Ashley se dostane tuším k téměř 140kg. A to je na ženu super! Po tazích pak přijdou na řadu dřepy a i tam padají pěkné váhy. Charlie se dostane na 211kg a Noah nezůstane moc pozadu. Po osobáku na mrtvý tah si dává maxko i na dřep. 202kg! Zadkem až na zem. Paráda!

Na závěr pak jedno moudro z hlavy Marka. „Neexistuje výmluva pro to, aby byl někdo slabý. Musíte trénovat, musíte dřít a musíte se zlepšovat. Bez toho to prostě nejde.“ Ať už jste slabí v čemkoliv, tak se v tom můžete zlepšovat. Je jen na vás, jak moc tomu obětujete a jak silná je vaše motivace. Pokud ale silní budete, tak se nikdy nestane, že vám síla nějak ublíží. Naopak. Síla vám vždy ve všem pomůže.

Na youtube kanálu Elitefts Dava Tata se v poslední době objevují dokonalá videa. Někoho z vás ale dost možná urazí. Pro pobavení sem ale musím dát to nejlepší z minulého týdne. Tohle video totiž přesně charakterizuje jak Dava Tata, tak i klasického „gym bro“. O co tady jde? Dave Tate je jedním z nejlepší trenérů, které můžete ve světě silových sportů najít. Dave vymyslel plno tréninkových metod a jeho historky jsou legendárním. Zažil toho opravdu hodně. Kromě toho je však také jedním z nejvíc hardcore lidí, které můžete na youtube potkat. Fitness v roce 2015 ho pořádně štve. Kdybych zde měl Dava citovat, tak budu hodně sprostý, protože Dave si žádné servítky nebere. Nikdy. A to je možná to jediné, co mě na tomhle videu zklamalo. Dave je tady hodný. Sice pořádně pění, ale je tu docela potichu. Pro účely videa je tohle však úplně dokonalé. Někdo se totiž zasměje a ti z vás, kteří se řadí do skupiny „gym bros“, se zase urazí. Chtělo by to ale nějakou reálnou situaci. To byste teprve viděli, jak Dave s tím svým gym bro vymete. Tak už ale zapnout video a dokoukat až do konce. Tohle video je prostě k nezaplacení! Můj kamarád Filip možná natočí v posilovně, kde trénuje, něco podobného. Takovéto situace jsou totiž ve všech posilovnách na denním pořádku. Vytáčí gym bro i vás, nebo jste tím gym bro od vás z posilovny právě vy?

Nakonec jedno parádní tréninkové video, ze kterého si může vzít něco každý, kdo potřebuje zlepšit záda. V hlavních rolích se představí kanadský profík žijící na Floridě, Ben Pakulski, a jeho kamarád Kris Gethin. Kris je jednou z hlavních tváří serveru bodybuilding.com a ve světě fitness jednou z nejpopulárnějších osobností. V současnosti si Kris buduje svůj byznys v Indii, kde trénuje, spolu s Neilem Hillem, bohaté klienty. No a daří se mu. Pojďme ale k videu. Kris má hned na začátku povídání k tomu, jaký tento trénink byl. Já vás tím nebudu nudit. Kris toho řekl strašně moc, ale všechno se to dá shrnout do jedné věty. Pokud se zaměříte opravdu poctivě na kvalitu opakování, tak i s malou zátěží můžete sval procvičit tak, jako nikdy předtím. A to byl přesně případ tohoto tréninku. Zajímavostí je třeba i to, že přestože má Kris svůj tréninkový systém a sám funguje jako špičkový slavný trenér (například i celebrit), tak si začne platit za odebírání novinek na stránkách Bena. Proč? Protože se z toho něco naučí. A tím, že se naučí něco nového, tak může on sám být lepší kulturista i lepší trenér. Trénink popisovat nebudu. To by bylo na obsáhlý článek, ve kterým by muselo být věnováno každému cviku hned několik odstavců. Trénink zádových svalů je věda, a proto má většina lidí zádové svaly jako nejhorší partii. Na videu mi, kromě jeho obrovské edukační hodnoty, přijde nejlepší to, že Ben musí Krise učit cvičit záda jako malého kluka, který je v posilovně poprvé. Je vidět, že jeho principy jsou o dost odlišnější, než to, co zná Kris. A to je dobře. I pro vás to určitě bude nový úhel pohledu. Pokud si poctivě vyzkoušíte to, co vidíte ve videu, tak zažijete v tréninku zad něco dosud nepoznaného.  Pocit, kdy si zkusíte úplně jiný trénink (pro někoho to může být například 3 vteřiny dlouhé podržení každého opakování v kontrakci) podle úplně jiných postupů, a cítíte sval úplně jinak, hlouběji, než kdy před tím. To je vážně něco. Kris zaručeně nic takového, co si musel „vytrpět“ během tréninku pod vedením Bena, nečekal. Co bych já dal za takovou příležitost. Odcvičit si takhle nějakou partii třeba s Jacobem Wilsonem a vědět, kdy sval aktivuji nejvíc. A vidět to třeba i na monitoru. To musí být k zkušenost k nezaplacení.

zdroj: youtube.com
  •