Vánoční pečení s přísadami bez výčitek

Vánoční pečení s přísadami bez výčitek

Do cukroví a vánočních pochutin nemusíte přidávat jen a pouze složky, které jsou pro vás naprosto nezdravé, a které budou jen a pouze kazit vaši linii. Mnoho z nich má svoje využití i z pohledu zdravé a správné výživy. Podívejme se společně na ně. 

Vánoční pečení s přísadami bez výčitek

Jak tak pozoruji, tak se v poslední době rozmohlo ve fitness velmi propracované kuchtění a vyváření. Ty tam jsou doby, kdy jsme se do nekonečna cpali rýží a kuřecím masem, jedli vaječné bílky bez ničeho, nebo si "pochutnávali" na tresce na vodě. Dnes je v módě fitness vaření a stejně tak v této době - fitness pečení. Vy však nemusíte zůstávat v těch starých zaběhlých kolejích, kdy se snažíte využívat cukr, máslo a mouku. Využíváte i mnoho dalších dochucovadel nebo přísad, které mají svůj velmi zajímavý vliv na vaše tělo. 

Skořice

Skořice není jen skvělým dochucovadlem vašich perníčků nebo kaší. Je také velmi funkční potravinou, která by neměla na vašem svátečním stole chybět. Již malá dávka skořice dokáže napomoci sekreci žaludečních šťáv a pomáhá odvodu kyseliny močové z organismu (produkt metabolismu bílkovin). Má také velmi silné antibakteriální účinky. Ženy pravděpodobně nejvíce ocení schopnost skořice působit thermogenně. Zvyšovat tedy teplotu tělesného jádra, která ideálně pochází právě z vyšší schopnosti spalovat tělesný tuk. 

Kokos 

Díky vysokému množství kyseliny laurové se tato potravina zařadila k jedněm z velmi moderních zdrojů tuků a preventivním potravinám v boji proti civilizačním onemocněním, nebo při snaze o zvýšení výkonu. Právě prekurzor monolaurinu je jedním z nejlepších pro boj s bakteriemi. To využijeme v chladném počasí, díky vyšší funkčnosti našeho imunitního systému. Ba co více, můžeme kokos brát jako zdroj velmi výhodných antioxidantů. Jak jsme si již řekli, obsahuje poměrně vysoké množství nasycených mastných kyselin, které nutně ve své stravě také potřebujete. Část z nich je ve formě MCT mastných kyselin, metabolizuje se tedy na energii a ochraňuje váš svalový glykogen před brzkým vyčerpáním. Napomáhá také snižování hladiny nepříznivě působícího LDL cholesterolu. 

Zázvor

Zázvor není pouze chutným kořením, je také velmi výhodnou potravinou pro svoje působení na zdraví a prevenci mnoha zdravotních neduhů. Zázvor má antibakteriální a protizánětlivé účinky. To je i ten hlavní důvod, proč jej využívat zejména při podezření na nachlazení nebo na rodící se chřiku. Právě zázvor by mohl minimálně zmírnit příznatky této nemoci nebo je zcela omezit. Zázvor také velmi efektivně pomáhá při žaludečních, cestovních a těhotenských nevolnostech. Podporuje peristaltiku a produkci trávících šťáv. Pokud tedy trpíte právě na nevolnosti, tak je to pro vás ideální řešení. Pokud se již bávíme o trávícím ústrojí, tak tento kořen může snižovat cholesterol a podporuje karidovaskulární systém optimalizací krevního tlaku.

Abychom nebyly ale pouze a jen u efektů na zdraví. Mám tu pro vás jeden fitness benefit, a to poměrně podstatný. Zázvor podporuje termogenezi v organismu. To má na svědomí látka zvaná GINGEROL, která působí podobně jako kapsaicin v pálivých čili papričkách. Pokud tedy chcete snížit množství vaší tukové hmoty, je pro vás zázvor tím podstatným a využitelným. Využijte jej ihned ráno po produbuzení a napomůže zvýšení teploty tělesného jádra za pomoci a využití tuků jako zdroje energie.

Muškátový oříšek 

Muškátový ořech zřejmě nebudete konzumovat pravidelně, nicméně i tak byste jej ve své stravě mohli mít. Je doporučovaný při kataraktech střev, oslabení nervového systému, revmatismu. Podporuje produkci žaludečních šťáv, což je jistě efekt, kterého při Vánocích využijete a napomáhá proti nadýmání. Má lehké sedativní účinky.

 

Stévie

Abyste nutně nemuseli sladit cukrem nebo fruktózou, našli naši milí potravináři sladidlo stévie. Ta je výhodné z hlediska využití jako náhražky cukru. Napomáhá tedy snižovat objem zkonzumované energie, napomáhá v boji proti nadváze a obezitě, ale také napomáhá proti nadýmání. 

Vidíte, že i při vánočním pečení můžete myslet na svoji linii, a stejně tak na to, abyste byli neustále ve formě a fit. 

  •