Podpořte svoji imunitu

Podpořte svoji imunitu

Imunita a její kvalita je jedním z nejdůležitějších činitelů vašeho úspěchu při tréninku ve chladném zimním nebo podzimním počasí. Jak ji můžete podpořit, aby pracovala co nejlépe a vy jste nebyli nemocní. 

Podpořte svoji imunitu

Možná znáte staré známé pravidlo, že nejlepší podporou pro vaši imunitu je aminokyselina glutamin. My se však dnes podíváme na potraviny trochu jiného typu. A sice na potraviny, které se objevují běžně ve vašem jídelníčku, a které můžete využít v jakoukoliv denní dobu jako přísadu do pokrmů nebo jako svačinku. 

Česnek a cibule

Přiznám se, že toto není zrovna moje oblíbená zelenina, kterou bych si do jídelníčku přidával každý den. Nicméně je to velmi účinná zelenina v boji proti ochoření. Tyto kulaté cibuloviny nejsou jistě tím nejlepším, co byste si dali před vášnivou nocí, nicméně již od dob našich prababiček jsou česnek a cibule vyzdvihovány, jako jedny z nejlepších antivirových potravin, které můžeme do svého jídelníčku zařadit. V nedávné dvojitě zaslepené studii publikované v žurnálu Advances in Therapy bylo zjištěno, že zkoumaná skupina, která konzumovala denně česnek, byla méně náchylná k nachlazení než skupina, která česnek nepoužívala. Bylo také zjištěno, že pokud již nachlazení získali, celková doba se nemoci se zkrátila. Tou zázračnou látkou, která v česneku skvěle působí, je Allicin. U něho byl potvrzen právě pozitivní vliv imunitu. 

Česnek a cibule dodávají specifickou chuť vašim pokrmům. Přidejte si je do své ranní omelety. Pokud již cítíte nemoc, měli byste denně sníst 2 stroužky česneku, které vám podpoří imunitu. Pokud se bojíte zápachu, zkuste jej neutralizovat konzumací jablka společně s omeletou s obsahem česneku. 
 

Citrusové ovoce

Jak je již všem známo, citrusové ovoce je jedním z velmi dobrých pomocníků v boji proti nachlazení a chřipce.  Citrusové plody jako pomeranče, grepy, citrony nebo pomelo obsahují velké množství vitamínu C, který je vhodným imunitním pomocníkem. Využijte je. Dle studie, která byla provedena čínskými vědci a byla publikována v European Journal of Clinical Nutrition působí příjem vitamínu C jako prevence před onemocněním. A to v pětileté periodě, kdy byla zvýšený příjem sledován, znamenala suplementace 500 mg vitamínu C denně o 50 % nižší riziko chřipky. 

Zapracujte citrusové ovoce do svého jídelníčku. Ráno se snídaní konzumujte grepy, ke svačině si dejte pomeranč a před spaním využijte kousek pomela. Uvidíte, že se vám váš imunitní systém odvděčí. 
 

Zázvor

Zázvor obsahuje látky zvané seskviterpeny, ty mají unikátní schopnost uvolňovat náš ucpaný nos a potlačovat kašel. Ve studii na College of Medicine v Kaohsiung Medical University, vědci zjistili, že užívání čerstvého zázvoru inhibuje připevnění rhinovirům do buněk, a také podporuje sekreci antivirových chemických látek na pomoc v boji proti virům nacházejících se v sliznici.
 
Chcete-li uchovat zázvor čerstvý, uložte jej v uzavíratelném sáčku, a to zcela bez vzduchu. Vždy odstraňte slupku pouze z té části, kterou budete ten daný den používat. Pro podporu imunitních funkcí doporučujeme využít minimálně jednu lžičku čerstvého zázvoru denně. 
 
Tyto vzácné potraviny jsou ideálním řešením pro dny, kdy váš již sužuje ochoření nebo se již objevuje chřipka a nachlazení. 
  •