Trénink s profíky - Michal Velkov & Filip Trojovský

Trénink s profíky - Michal Velkov & Filip Trojovský

Pokračování seriálu "na tréninku s profíky" na sebe nenechalo dlouho čekat, a již nyní je zde další díl. Dnes se náš šéfredaktor Jenda Caha podíval na trénink s jedněmi z nejlepších českých crossfiterů. Trénink s Michalem Velkovem a Filipem Trojovským. 

Na tréninku s profíky - Michal Velkov & Filip Trojovský

Jenda Caha o tréninku: Na trénink crossfitu jsem se velmi těšil. Již jsem v počátcích crossfitu v Brně absolvoval jednu lekci s Michalem Velkovem, po které mě bolel člověk snad celý týden, a tak jsem se těšil, že moje tělo opět zažije novou verzi tréninkové rutiny. Michal a Filip jsou v tréninku nerozlučná dvojka, a tak byla volba jasná. Jedno prosincové odpoledne jsme se sešli v CrossFit Destiny, kde jsme absolvovali společný trénink. 

Už jsem absolvoval trénink s Denisou Procházkou, možná víte, že to bylo to nejbrutálnější, co jsem kdy na tréninku zažil. Byl jsem tedy připraven i na těžké crossfitové tréninky. I tak jsem měl ale respekt, a proto mě velmi potěšilo, že chlapci připravili přeci jen silovější verzi tréninku, než tu náročnější "dýchací". 

Na pořadu dne  bylo rozcvičení, tedy tři kola po dvaceti sekundách na veslovacím trenažéru, výdrží v přednosu na zemi a přeskoky přes švihadlo. Následovala série dynamického strečinku a individuální rozcvička. Popravdě, už po této desetiminutovce jsem byl hezky zpocený a zahřátý, takže jsem se těšil, co bude dál. Neustále slyším o Clean&Jerk. No není divu, je to jedna z hlavních crossfitových i vzpěračských disciplín. Navíc jsem ji všeho všudy dělal jednou nebo dvakrát, a to jistě ne při zkoušení maxima. No dnes však bylo na pořadu dne maximum. Nejprve zkouška techniky na malé váze, trocha edukace, která stejně moje čistě silové a kulturisticky pomalé provedení moc neodstranila. No a pak už hezky po deseti kilogramech nahoru a nahoru. Moje maximum bylo na 110 kg, kluci se pohybovali nad 140 kg. Právě tady jsem poznal, že je ještě na čem pracovat. 

K čemu maxima vedla? Byla výstupem pro WOD zvaný King Kong. Že tady už vůbec nevíte, o co se jedná? No není divu, taky jsem to nikdy neslyšel, a tak vězte, že se jedná o kombinaci mrtvého tahu. V našem případě s 200 kg. Dvě opakování MuscleUp na kruzích a v mém případě na hrazdě. Tři opakování přemístění se 100-130 kg a čtyři opakování kliků ve stojce (omlouvám se crossfiťákům, ale název už si nepamatuji). To vše co nejrychleji ve třech kolech. Můj čas byl okolo 4 minut. Kluci se dostávali k hranici tří minut. No a bylo po tréninku. Pro mě velmi tvrdém, bolestivém a plném překonávání. Přiznám se, že se mi toto sportovní odvětví začíná velmi líbit.
 

Michal Velkov, Filip Trojovský a Jan Caha - trénink

 

 

zdroj: youtube.com
  •