Vladimír Pečeňa: "nič nenechávám náhode"

Vladimír Pečeňa: "nič nenechávám náhode"

Jméno Vladimír Pečeňa je nejen ve slovenské, ale české naturální kulturistice pojmem, a to i přes to, že tento mladík se pohybuje prozatím pouze v juniorské kategorii. Tu dokáže na každých závodech opanovat a svoji kvalitou převyšuje soupeře více jak o level. Pro Aktin.cz Vladimíra Pečeňu vyzpovídal Kuba Kalus. 

Vladimír Pečeňa: "nič nenechávám náhode"

Ahoj Vlado, v první řadě ti chci poděkovat za poskytnutí tvého času za účelem tohoto rozhovoru, a dále ti pogratulovat k tvému úspěchu na ME v Itálii. Zkus se prosím těm čtenářům, kteří tě neznají, představit, a případně se s nimi podělit o to, jakých úspěchů se ti prozatím podařilo dosáhnout.

Zdravím Aktin.cz  a ďakujem za gratulácie ! Volám sa Vladimír Pečeňa, budem mať 22 rokov a bývam v Bratislave. Od svojich 18 rokov sa súťažne venujem kulturistike vo asociácii SANK (INBA). Za 3 roky som ako junior absolvoval spolu 15 súťaží. Dá sa povedať, že v kategórii junior som dosiahol všetko, čo sa dalo, od Majstra Slovenska, Českej a Maďarskej republiky, majstra Európy až po titul Majstra Sveta.

Jak dlouho jsi start na nedávno proběhlém Mistrovství Evropy plánoval? Byl to cíl vytyčený už třeba rok dopředu, nebo tvé soutěžní plány vznikaly v závislosti na formě?

Nič nenechávam na náhodu. Prípravu začínam skôr, aby som nemusel byť v zbytočnom strese a robiť na záver prípravy nejaké extrémnosti. V 2014 na majstrovstvách Európy v Karlových Varoch sa mi po prvý krát podarilo získať titul Majstra Európy. Získať takýto titul je ťažké, ale ďalší rok ho obhájiť,  je ešte ťažšie.


Jak často se ty sám musíš vypořádat s nařčením ze zneužívání zakázaných látek, a jak na taková obvinění reaguješ?

Posledné dva roky sa s tým stretávam pomerne často. Dozvedám sa aj to, že si ľudia o mne rozprávajú rôzne reči ohľadom používania zakázaných látok. Nereagujem na to, ignorujem to. Moje svedomie je čisté. Podstatne viac je fanúšikov, ktorí mi veria a ja urobím všetko pre to, aby som ich nesklamal. Navyše som športovec, ktorý je monitorovaný antidopingovým výborom WADA v programe Adams. V roku 2015 som bol niekoľko krát aj mimosúťažne testovaný s negatívnym nálezom.


Přesuňme se k příjemnějším dotazům. V kolika letech tě posilování oslovilo, a případně kdo tě k němu přivedl? Věnoval ses dříve závodně i jiným sportům?

Ako dieťa som sa venoval rôznym športom ako je hokej, futbal, karate. Ako 15 ročný chalan som bol v škole veľmi malý a chudučký . Preto som sa rozhodol , že s tým niečo urobím a začnem cvičiť. Tajne som chodieval do školskej posilňovne po vyučovaní, aby o tom nikto nevedel a nebol som na smiech. Na začiatku to bola veľmi ťažká cesta dosiahnuť nejaký výsledok. Bojoval som , bol som trpezlivý a stálo to za to !


Užíváš si nyní volnějšího režimu po závodech i se všemi dříve zakázanými pochoutkami, nebo stále pokračuješ v přísné dietě, a snažíš se formu udržet co nejdéle?

Ako prísnu diétu by som to zrovna nenazval ,ale kalórie si strážim stále. Forma síce nie je úplne súťažná, ale nie je ani na hanbu. Stále sa snažím jesť zdravo a dostatočne na to, aby som kvalitne zregeneroval telo po náročných tréningoch.

Využiváš ve své přípravě "klasickou" vysokofrekvenční stravu, nebo některý z nových postupů ve výživě?

Už vyše 3 rokov využívam štýl intermittent fasting ( Prerušovaný pôst) .Tento systém zahŕňa fasting a silový tréning tak, aby dochádzalo k redukovaniu tuku a zároveň naberaniu svalovej hmoty. To je vykonané prepínaním medzi fasting (pôstom) a feeding (jedením) periódou. Jeden z najväčších benefitov je zvyšovanie rastového hormónu počas fasting fázy .Výhod je ale oveľa viac ako napr. zlepšenie látkovej výmeny a zlepšenie celkového zdravia a výkonu. Táto téma je na dlhšie a chcelo by sa jej venovať oveľa viacej ako v jednom odseku v rozhovore. Každopádne ak by niekto z čitateľov mál záujem dozvedieť sa niečo viac, môžete mi napísať na môj FB profil. Rád odpoviem J

Jakými činnostmi v dietě zaháníš myšlenky na to, že nemáš dostatek jídla, a jsi unavený ze všech těch tréninků a diety?

Rád si pozriem dobrý film, zahrám si nejakú počítačovú hru alebo sa stretávam s priateľmi.

Máš svou oblíbenou hudbu, kterou posloucháš ať už v době před tréninkem, nebo při tréninku samotném?

Už je to nejaký ten rôčik, čo keď si balím doma veci na tréning,  zarábam si predtréningovku a k tomu si pustím pieseň Radioactive od Imagine Dragons. Tento song ma vie vždy skvele naladiť na tréning. Počas tréningu to je väčšinou oldschool rap ako napr. N.W.A , Wu Tang clan , Big Pun, ale niekedy aj Rock alebo metal.

Je nějáká partie, které se v tréninku věnuješ nejraději, případně cvik, který máš nejvíce rád? A naopak je určitá partie, kterou trénuješ spíše z povinnosti, a její trénink si ne zcela užíváš?

Mŕtve ťahy, drepy, bench press. Tá najúčinnejšia trojica cvikov, ktorá zaručene bude vždy fungovať. Milujem dvíhanie ťažkých váh! Veľmi rád cvičím chrbát a nohy. Brucho cvičím len z povinnosti a to 1-2 mesiace pred súťažou . Ale ako ja hovorím: „ Ak chceš mať dobré a silné brušné svaly, rob hlboké drepy a mŕtve ťahy J. „


Chtěl bys na závěr touto cestou poděkovat svým blízkým, či sponzorům za pomoc v přípravě?

Chcem sa hlavne poďakovať mojej rodine, priateľom, fanúšikom a firme KOMPAVA a PRO TAN Slovakia.


Tímto ti ještě jednou moc děkuju za rozhovor, a přeju hodně štěstí v tvé další sportovní kariéře.

Autor článku: Jakub Kalus

Vladimír Pečeňa

 

zdroj: youtube.com
  •