Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 4/2016

Do you even Youtube - 4/2016

Další pokračování "Do you even Youtube" je zde a s ním i ta nejlepší videa, která jsme měli možnost v kulturistice a fitness v posledním týdnu vidět a sledovat. Co všechno se událo a co se stalo v tomto týdnu? 

Do you even Youtube - 4/2016

Nevím, jak vy, ale já tréninky zadečku stále považuji za poněkud netradiční. 6 let zpátky, když jsem začínal cvičit, zadek necvičil skoro nikdo. Možná někdy nějaký kulturista zmínil, že na hýžďové svaly cvičí 1-2 cviky kvůli tomu, že to prý pomůže s vyrýsováním této partie. To bylo tak vše. Kategorie bikini fitness tohle všechno změnila. Všechny holky teď trénují zadeček minimálně jednou týdně. Některé mají pro hýždě dokonce dva tréninky. No a najdou se i takové, které je pumpují každý den. To ale není všechno. I kulturisti kvůli tomu přidali 1-2 cviky týdně pro hýžďové svaly. To malé procento lidí, kteří se tehdy věnovali tréninku hýžďových svalů, je teď tím malým procentem, které hýždě netrénuje. A samozřejmě k tomu vznikl i byznys. Legíny, implantáty, nové cviky a pomůcky, díky kterým vypadají zadečky větší. Nebudu psát, že vypadají lépe, protože to často pravda není a navíc je to velmi relativní pojem. Já jsem ze zadku Sue Lasmar hotový, ale kamarádovi Filipovi přijde už moc velký. Má radši menší zadky. V následujícím videu vás čeká trénink zadečku fitness páru, který je v současnosti tím vůbec nejpopulárnějším fitness párem na Youtube. Christian Guzman musel pro jednou cvičit trénink, který vedla jeho přítelkyně Nikki Blackketter. Tak si to užijte a ještě dnes vyzkoušejte. Můžete pak dát vědět, jak vás to bavilo.

Ben Smith a Katrin Davidsdottir jsou v přípravě na 2016 Crossfit Games! Nová sezóna je tady už oficiálně. Pro většinu crossfiťáků ale začíná na vícekrát. Většina se vrhá do další přípravy hned po skončení Crossfit Games, protože rok je pro pokrok docela dlouhá doba. Dřít se musí neustále, i když chytře. Takovým druhým začátkem je období, ve kterém se nacházíme aktuálně. Za chvilku začínají Crossfit Open. To je 5 týdnů, ve kterých sportovci musí udělat co nejlepší výsledek v předepsaném WODku, který pak nahrají na internet a porovnají se s celým světem. Letos by prý mělo soutěžit půl milionu lidí! Třetím bodem v přípravě jsou regionálky. Nejlepší závodníci z regionu / kontinentu bojují o kvalifikaci na Crossfit Games a dá se říct, že každý rok je zde nějaké překvapení. Velké jméno zažije propadák a úplný nováček naopak získá postup i přes to, že mu nikdo nevěří. A v létě to jsou pak ty slavné Crossfit Games. Mistrovství v Crossfitu. V níže přiloženém videu máte možnost zjistit, jak aktuálně vypadá příprava Bena a Katrin. Dvou nejvíce fit crossfiťáků na světě. Kromě super výkonů, nových osobních rekordů a hodně krve, potu a únavy, je to hlavně a především legrace. Všichni si to užívají a to je hlavní. Sport je přeci to, co je baví na světě ze všeho nejvíc. Dřepy na objem (hodně nazvedaných kg za trénink, týden nebo tréninkový cyklus) jsou však peklo a ty nebaví nikoho. Zpříjemnit si je člověk může snad jen tím, že je bude cvičit doma v garáži. Posilovna v garáži, to je sen!

Jak při 77kg vypadat na 92kg? Mějte dobrou genetiku, pořádně vyrýsujte, naučte se pózovat, pózujte pod dobrým „half-natty“ světlem a věřte si. Matt Ogus tohle všechno splňuje a v jeho nejnovějším videu si zapózoval jak pro sebe, tak i pro své fanoušky na Youtube. Musí se přeci pochlubit tím, že je 12 týdnů před soutěží vyrýsovanější, než někteří profíci z IFBB, které nebudu jmenovat. Hepšík, Saša z Ruska, hepšík. Při pohledu na Matta je jasné, že mu dieta šlape parádně. Pokud ho sledujete pravidelně, tak můžete na každém videu vidět docela výrazné pokroky v redukci tuku. Už je ale maličko znát i úbytek svalové hmoty. V dietě většinou jako první odchází nejhorší partie a to u Matta rozhodně platí. Ruce se zmenšují (a Matt o tom mluví ve videu). Ono to ale zas tak nevadí. Matt má své silné stránky, kterými to kompenzuje. Když si pak představím, že před sebou má Matt dalších 12 týdnů k tomu, aby vypadal úplně šíleně, tak se moc těším. No a jeho nejlepší pózy? Za mě tedy triceps z boku, hrudník z boku a břicho-stehna. Tam to už teď leze parádně.

Ještě se vrátíme k Christianovi a Nikki. Oba si totiž zacvičili na Campuse u TheOnlineCoache Raymonda Querida. Na programu byly mrtvoly, záda a bicepsy, tak se podíváme, co z toho nakonec vzniklo. Trénink rozhodně nebyl nudný a pumpovací. To bych ho sem ani nepřidával. Měl smysl, nebyly to žádné vypalovačky a snaha přetrénovat se. Mrtvoly se jely silově, ale dynamicky. Žádná pomalá opakování, která vás rozsekají na týden dopředu. U shybů bylo krásně vidět, kdo je na co zvyklý. Raymond uznává pouze plný rozsah pohybu a to u všech cviků. Christian měl rozsah pohybu trošku kratší a jeho kameraman to šidil vážně hodně. A tím šidil myslím procvičování svalu pod neustálým napětím, speciální a velmi pokročilý tréninkový postup, jasné všem, že? U dalšího cviku, kterým byly přítahy na stroji v sedě, bylo zase jasně vidět, že stroje nejsou dobrou tréninkovou pomůckou pro všechny. Dráha je předem určená a někdo díky tomu vůbec neprocvičí svaly správně. U cvičení zad ramena dolů! Takhle tam budeš drtit jen trapézy a bude tě z toho bolet krk. Ale biceps se tím napumpuje, to je pravda. Biceps jde vždy všem nejlépe. Raymond si dokonce musel sundat tričko, protože mu forma hraje po celý rok. A forma se ukazuje, když je, že? A čím video končí? No hádejte. Čím obvykle končívají tréninková videa? Pózovačka, správně. Christian se náhodou docela držel na to, že je to závodník kategorie men’s physique.

Poslední video bude maličko souviset s tím, co jste viděli v tréninku zad v předchozím videu. Zádové svaly vám optimálně neporostou, dokud se nenaučíte „stahovat ramena dolů“ u vlastně všech cviků. Nebudu jmenovat, ale můžete to vidět hodně u dnešních kulturistů, kteří vůbec netuší, nebo dlouhá léta netušili, jak správně cvičit záda. V horším případě jsou pak jejich záda všechno trapézy a v tom lepším případě mají k trapézům i nějaké ty vzpřimovače. Nebudu vám tu popisovat svaly člověka a jejich funkce, ale povím vám, že následující video vám může hodně pomoct s technikou bench pressu, tlaků nad hlavou, shybů a obecně s procvičením všech svalů zad, na které se potřebujete zaměřit. Vyzkoušejte a pochopíte. Přidávám však varování. Pokud odjedete tuto rutinu celou, tak vás bude střed zad bolet další 2-3 dny. A jako tomu je u všeho, tak i zde platí, že kvalita každého opakování je to nejdůležitější. Vážně, zkuste si to.

zdroj: youtube.com
  •