Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 7/2016

Do you even Youtube - 7/2016

Pokračování již velmi tradičního "Do you even Youtube" je zde a s ním i ta nejlepší videa, která se objevila na poli kulturistiky a fitness v posledním týdnu. Co všechno se událo a co otřáslo sociálními sítěmi? 

Do you even Youtube - 6/2016

Dnešní Do you even Youtube začínám videem člověka, kterého sleduji už hodně dlouho. Joe DeFranco je jedním z nejlepších trenérů lidí, kteří jsou atlety. Joe trénuje hráče amerického fotbalu, basketbalisty, MMA fightery a plno dalších sportovců, kteří mají společné to, že musí být silní a rychlí.  Joe se v tréninku drží základů, které fungují, ale zároveň se nebojí zařazovat novinky, které také fungují, ale zároveň jsou již ozkoušené a podpořené nějakou vědou. Já jsem vždy strašně moc rád, když se na jeho youtube kanálů objeví nové video, protože vím, že budu zase o něco chytřejší. Joe v minulém týdnu začal video seriál, který se zaměřuje na jeho nový tréninkový program, který nazval Shock & Awe. Je to 3týdenní trénink, který by vás měl připravit na další trénink, který vás bude dostávat k nějakému konkrétnímu cíli. V tomto tréninku se tedy Joe zaměřuje komplexně na všechno.

V prvním tréninku se Joe zaměřuje na sílu vršku těla. Tento trénink je postavený tak, aby trval něco přes hodinu. Prvním cvikem je bench press, který Joe jede ve 12 sériích po 2 opakování formou tzv. clusterů. Z crossfitu někdo může znát clustery jako EMOM – série začíná vždy se začátkem nové minuty. K čemu tento postup? Tím, že jedete pouze dvě „lehká“ opakování, docílíte toho, že všechna opakování budou technicky co nejlepší a tím pádem hodně dynamická s optimální dráhou pohybu. Jednoduše řečeno - tento postup je skvělý pro silové přírůstky a vylepšení techniky.

Další dva cviky jsou velmi ovlivněny tím, že má Joe z minulosti problémy s páteří. Joe měl na páteři nádor, což je problém, který mělo už více lidí z jeho rodiny. Tím prvním cvikem jsou klasické tlaky s jednoručkami v leže, kde má Joe nohy na lavičce, aby chránil spodek zad. Joe se zde navíc zaměřuje pouze na vršek těla – nohy šetří na den 2. Je proto zbytečné, aby nohy unavoval tlačením do země. Cvik číslo dva – přítahy s oporou hrudníku na nakloněné lavici. Znovu cvik, kde Joe chrání spodek zad. Navíc se zde zaměřuje opravdu jen na vršek zad, protože to je partie, která je nesmírně důležitá pro sílu vršku těla. Vršek zad potřebujete jak pro tahové cviky, tak i pro tlakové cviky jako je bench press nebo military press. Možná se vám to zdá zvláštní, ale je to tak. A co dál? Už jen taková pumpička, kterou si musíte vyzkoušet!

Dallas McCarver je profík, který v současnosti zastupuje ty nováčky, o kterých si lidé myslí, že budou jednou bojovat o titul Mr. Olympia. Mladík, který získal profi kartu v 21 letech, dokázal v loňském roce vyhrát svůj profesionální debut, aby pak předvedl skvělou formu i na Olympii, kde mu těsně uniklo top 10. Mezi debutem a Olympií však nabral dobrých 8kg svalové hmoty a podobný pokrok můžeme očekávat i do letošního roku. Dallas trénink miluje a jeho trenér Matt Jensen mu tak může napsat do rozpisu úplně cokoliv. Dallas to odcvičí. V dnešní době už nevidíte profíky trénovat moc silově. Dallas má jinou mentalitu. V tréninku dělá prostě všechno. V poslední videu, které ho zachycuje při tréninku prsních svalů a tricepsů, dokonce odjel bench press s 225kg, kde zvládl 5 opakování a z toho jen 2 s dopomocí. 184kg pak zvedl 11krát! Dallas si sám uvědomuje, že cvičí tvrdě. Jeho tréninky jsou podle něj šílený a pokaždé, když zvládne nějaký rekord, tak je vlastně i překvapený. Dallas roste, Dallas sílí a v letošním roce s ním musí každý počítat. Já si troufám říct, že top 10 na Olympii je jistota a kdo ví, co ještě. Dallas v budoucnu samozřejmě plánuje točit videa a dokumentovat tak svou přípravu jak pro nás, tak i pro své sponzory. Pokud budou ta videa dobrá, jako tohle, tak za mě vážně palec nahoru. Těžký trénink, při kterém se i něco naučíme? Paráda.

Youtuber Nathan Figueroa, kterého můžete znát z videa, které bylo v Do you even Youtube minulý týden, přidal na svůj youtube kanál video, které zaujme především fanoušky youtube celebrity Jasona Genovy. Nathan si udělal s Jasonem menší road trip, když si společně zajeli do restaurace na burger challenge. Pro Jasona byl tento burger zajímavý hlavně z toho důvodu, že může být zadarmo. Jako v jiných výzvách i zde platilo, že pokud sní člověk burger celý v časovém limitu, tak jej má zadarmo. Pokud jej však celý sníst nedokáže, tak se prodraží. Jak si Jason s touto těžkou zkouškou poradil? Jason byl při příchodu do posilovny nabuzený a napumpovaný. Na výzvu byl mentálně připraven úplně nejvíc, jak to jen šlo. Burger byl na první pohled docela malý, okolo něj však ležela možná stovka hranolek, které moc chutně nevypadaly. Jason si rozhodně věřil. S prvními sousty neměl Jason vůbec žádný problém, dokonce mi přišlo, že při jezení burgru vypadá jako Furious Pete. Vrhl se na to vážně rychle a zběsile. No a šlo mu to. Jason to do sebe házel jako by nic nepožil už několik dní. Normálně do Do you even Youtube nepíšu, jak nějaká soutěž dopadla, ale zde to napsat prostě musím. Jason výzvu zvládl, úspěšně ji dokončil a vyhrál! Gratulace!

Videa Matta Oguse dostávají u mě ve zprávách ty vůbec největší ohlasy. Všem se jeho videa líbí a já tedy využívám situace a přidávám jeho další video. Tentokrát je hlavním bodem videa tlakový trénink vršku těla, kde Matt odcvičí prsní svaly, ramena a tricepsy. Mimo tréninku videolog zachycuje plno dalších novinek ze života Matta Oguse, které někoho budou zajímat více a někoho dalšího zase o něco méně. Zajímavostí je určitě to, že si Matt zamiloval kardio. Nejde zde o to, jak to kardio jezdí. To vůbec ne. Matta baví kardio kvůli jednomu prostému důvodu. Čte si při něm. Čte si při něm knížky a má tak možnost vypnout a něco se naučit. A navíc spálit nějaký ten tuk. To se vždycky hodí. Tuku není nikdy dost málo! Další zajímavostí je to, že si Matt pohrává s načasováním jednotlivých jídel. Dá se říct, že hledá to, co mu vyhovuje pocitově nejlíp. Zároveň však monitoruje vliv načasování jednotlivých jídel na tělesnou kompozici. Mě z celého videa nejvíce bral moment, kdy Mattovi u tlaků s jednoručkami úplně vypovědělo rameno. On pak bez mrknutí oka odnesl činky do stojanu, otočil se a pravil: „Lidi, viděli jste to? Moje pravá ruka úplně vypnula. Bylo to dost divný….Wuh! Ale zároveň taky vzrušující!“ Poté strčil ruce do kapes a odešel. To bylo dokonalý! Já myslím, že tohle video se vám bude líbit!

Video Matta Oguse bylo jako vždy poměrně dlouhé a mělo hodně povídání. Nuda to sice není nikdy, ale proč teď nevypnout u další motivačky. Já sice motivačky moc rád nemám, protože semnou tento typ videí opravdu nic nedělá. Mám přeci jen asi trošku jiné cíle a „fitness vzory“, než většina lidí, co si Do you even Youtube přečte, a například Branch Warren je pro mě osobně, co do tréninkového stylu, naprosto nepřekonatelná demotivace. Jeho tréninky jsou něco tak hloupého, že to nemá mezi profíky obdoby. Ale vám se to líbí, tak proč ne, že? Následující video mi zaslal kamarád Filip, který video sleduje pravidelně před spaním s přítelkyní Veronikou. Snad se vám bude líbit tak, jako se líbí i jim. Zarytým fanouškům kulturistiky.

  •