Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 8/2016

Do you even Youtube - 8/2016

Osmé pokračování "Do you even Youtube" je zde a s ním i přehlídka těch nejlepších videí, které jsme měli možnost sledovat v posledním týdnu ve světě fitness a kulturistiky. Co všechno se událo? Přehled pro vás opět připravil Honza Kavalír. 

Do you even Youtube - 8/2016

113. díl Do you even Youtube nejde začít jinak, než nejlepším videem za hodně dlouhou dobu. Na kanálu značky Mutant se objevilo video ze seriálu Mutant on a Mission. Ron Partlow navštívil Dava Tata v jeho EliteFTS. Tuhle posilovnu už všichni moc dobře znáte, ale nás tentokrát čeká trošku detailnější pohled do historie a do míst, které na tréninkových videích moc často neuvidíte. Tohle video si nesmí nechat nikdo, kdo si o sobě myslí, že je fanoušek kulturistiky!

Žádná cedule, žádná recepce a žádné sprchy. Prostě jen skladiště se střechou, které v sobě skrývá jednu z nejlegendárnějších posiloven silových sportů. EliteFTS je místem, kde lidé necvičí. Tady se trénuje! A trénovat zde smí jen ten, kdo si nějakým způsobem zaslouží pozvání od borců z EliteFTS. Sledujete to vybavení? Pokud trénujete jako lifter nebo kulturista, naleznete tu vše, co vás jen napadne. Všechno a mnohem víc. Jsou tu hračky, o kterých jste ještě ani neslyšeli, nebo možná slyšeli jen takové historky, které slýcháváme o jednorožcích. Tohle je sen. Ohebná tyč pro stahování kladky k hrudníku? Jak tohle někoho mohlo napadnout? Wow. I Ron je v šoku. S Davem Tatem vás vždy čeká trénink, při kterém objevíte úplně nové techniky, které vás vezmou tak moc, že o nich budete každému vyprávět. A nejen to. Sami se díky tomu budete snažit hledat nové postupy, které z nudného cviku udělají cvik, který vás baví. Ron si v tréninku nevyzkoušel jen ty cviky, které má v zásobě Dave. Jel i něco podle Johna Meadowse. A to je další génius, který hledá nové úhly a rozsahy pohybu u cviků, které by vám normálně přišly jasné, a nikdy byste se nemuseli ptát: „Jedu to správně?“

Nakonec vám povím ještě jednu věc. Videa mě nemotivují. Nikdy jsem nechápal, že někdo může kouknout na „motivační“ video a cítit se díky němu nabuzený. Tuhle motivaci jsem měl vždy jen z toho, že vidím zlepšení na sobě. Tohle video mě sice nijak nenamotivovalo, ale nabudilo mě vážně hodně. Hned zítra si půjdu dát pull-overy s kettlebellem, při kterých zkusím techniku, kterou se Ron naučil od Dava. To bude pro mé laty peklo! Miluju tahle videa - tohle je lepší než Upíří deníky.

A víte co? U Johna Meadowse ještě chvilku zůstaneme. Tenhle člověk je ve světě kulturistiky opravdovým jednorožcem, a když už mám tu možnost přidat do Do you even Youtube nová dobrá videa s Johnem, tak to udělám. V tomto průmyslu nenajdete moc lidí, kteří vám mohou předat tak cenné informace. U Johna nejde ani tak o znalosti a zkušenosti. Jde o to, jaké má nápady. V jeho hlavě se rodí věci, ze kterých vznikají fitness diamanty. John ale není znám tak dobře, jak by můj krátký popisek napovídal. V Evropě ho určitě moc lidí znát nebude, protože jako profík je stále nový a profi soutěž také nevyhrál. A kolik českých fandů čte americká fóra, hm? Moc ne. Pojďme si ho tedy trošku představit.

Pokud by se měl John představit sám, tak první věc, kterou vám o sobě řekne, bude ta, že je rodinný typ. John má dva syny, se kterými celoročně hrává americký fotbal, chodí s nimi na různé akce a tráví s nimi tolik času, kolik jen může. To samé pak dělá i pro svou manželku. S tou tedy fotbal nehraje, ale času s ní tráví hodně. Rodinu dokonce bere na akce, jako je Arnold Classic a podobně. John kulturistikou žije. Je to jeden z největších fanoušků kulturistiky (a komiksů) vůbec. O tom svědčí i fakt, že jakožto závodník kategorie do 212 liber (96,4 kg) má off-season hmotnost asi 225 liber (102 kg). Ale to není ten pravý rozdíl, který na vás má zapůsobit. John je totiž v soutěžní formě už při 100 kg a ten zbytek do 96,4 kg musí dávat drasticky dolů. A tím drasticky myslím saunu. Je to peklo, ale John tu váhovku vždy naváží. A v objemovce pak stejně chodí s formou, kterou by mu mohlo závidět 90% amatérských kulturistů. Proužky na hýždích, separované hamstringy, lícní kosti venku a tenká kůže úplně všude. John tento sport vážně miluje.

Mountain Dog Lifestyle je seriál, který bude na stránkách Muscular Development pokračovat i nadále, takže se o Johnovi dozvíte mnohem víc. Přijde samozřejmě i na jeho tréninkovou filozofii, která je nesmírně zajímavá.

A ještě jedno video s Johnem Meadowsem, ve kterém tentokrát hrají stejně zásadní roli i Dave Tate, Ken Jackson a Fouad Abiad. 4 borci, kteří mají ve světě kulturistiky opravdu dobrou reputaci a nikdo si o nich netroufne říct cokoliv negativního. V tomto videu nás čeká chytrý trénink prsních svalů.

Tihle borci necvičí trénink, který vypadá tak, že máte 4 cviky (bench press hlavou nahoru, tlaky s jednoručkami na rovné lavici, rozpažky hlavou nahoru a pec-deck) a ty provádíte ve 4 sériích po 10 - 12 opakováních a tempo nehraje roli. Ne. Takhle ne. Cviky jsou uzpůsobeny tomu, z čeho daný jedinec poroste. To, jestli máte dlouhé končetiny nebo široká ramena, zde hraje roli. A tempo každého opakování je tím možná nejdůležitějším faktorem tohoto tréninku. Stopka u každého opakování v dolní pozici? Peklo! Izometrická kontrakce a různé výdrže dělají z obyčejného cviku úplně nový cvik, který přinese nejbrutálnější napumpování, jaké si dokážete představit. Teď si ale nic nepředstavujte. Posaďte se a zapněte si video. Podle mě si jej užijete!

Ještě maličkost na závěr. Na konci videa máte možnost vidět, jak správně cvičit zadní delty. Já jsem v ČR ještě nikdy nikoho neviděl cvičit zadní delty správně. Možná to je také tím, že je nikdo necvičí, kdo ví. Každopádně po zhlédnutí videa už víte, jak na to. Když jsem tenhle samý komentář napsal na jedno americké fórum, tak mi odpověděl kamarád Jaye Cutlera a souhlasil semnou. Ani v Las Vegas nikdo neumí cvičit zadní delty.

Na youtube kanálu crossfitu se před začátkem Open objevilo další parádní video, které si zaslouží být v Do you even Youtube. Jedná se o jeden z tréninků Noaha Ohlsena, ve kterém si odjel WODko 21-15-9 s mrtvými tahy, výpady s kettlebelly ve vzpažení a angličáky přes olympijskou osu. Jednalo se tedy o WODko, při kterém dostává zabrat hodně spodek zad, boky a stehna. Mrtvoly jsou pouze se 102 kg, takže hračka vlastně pro každého, kdo už nějakou dobu cvičí. Pro elitního crossfiťáka opravdu lehké. Největší peklo zde jsou rozhodně angličáky. Lehký cvik s vlastní vahou, ale tolik to neutíká. Najde se tu vůbec někdo, kdo má angličáky rád? Takový člověk musí žít v jiném světě, než já. Mně se tento trénink líbí, protože dělá mrtvé tahy trošku náročnější, než by byly normálně. Zároveň to je WODko, které se dá odjet non-stop od začátku až do konce bez toho, abyste museli někde odpočívat. Na konci tréninku pro podpoření spalování tuku ideál i pro lidi, kteří zrovna nedělají crossfit. Samozřejmě zde platí pravidlo, že do opakování mrtvých tahů bez techniky nechodit. Tolik opakování může jet opravdu jen někdo, kdo si při tom neoddělá spodek zad. Noah jel tedy sám a jeho pes Maximus se jen díval. Mrtvoly totiž cvičit zatím nemůže.

  •