Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 9/2016

Do you even Youtube - 9/2016

Deváté pokračování "Do you even Youtube" v letošním roce je zde, a s ním i ta nejlepší videa a aktuality ze světa kulturistiky a fitness, které se odehrály v uplynulém týdnu. Co všechno se stalo na poli kulturistiky a fitness? 

Do you even Youtube - 9/2016

Co se stane, když můj oblíbený strongman natočí video spolu s mým oblíbeným youtuberem? To, že máme možnost sledovat video, které je hodně zábavné a zároveň se z něj můžeme něco zajímavého dozvědět. Brian Shaw je v současnosti tím dost možná nejlepším strongmanem. Jeho výsledky by tomu napovídaly. Je to vlastně takový spor mezi ním a Zydrunasem Savickasem. A Furious Pete? Toho všichni dobře znáte, jeho představovat nemusím. Pete a Brian mají společného sponzora, který vymyslel zajímavou věc. Dal tyhle dva dohromady, aby spolu něco natočili. Brian je navíc v přípravě na Arnolda, takže tréninková intenzita je už pěkně vysoko. Vážně bude na co koukat!

Brian má svou posilovnu, ve které musí mít všechno, co potřebuje na přípravu na soutěž. Co to znamená? Potřebuje obrovské atlasovy kameny, brutálně velký yoke, gigantické klády, stovky kg závaží v kotoučích, nepředstavitelně obrovské jednoručky a plno dalších věcí. Velkých věcí. Je toho vážně hodně. Posilovna je vyloženě hardcore. Žádné blbosti, které by nepotřeboval. Vždyť ji má pro sebe! Má ji pro sebe a může si v ní dělat, co si umane. Třeba brutálně těžké mrtvé tahy. Však se podívejte!

A poznámka navíc. Neuvědomil jsem si, že jsem nezmínil Brianovu hmotnost. Furious Pete má na videu asi 110 kg a vedle Briana vypadá jako prcek, co necvičí. Brian totiž váží něco okolo 180 kg! Aktuálně možná i víc. Kdybyste však potkali Peta někde vy, tak vám přijde obrovský.

V dnešním Do you even Youtube se tentokrát dočkáte také Strength Wars! Již druhý letošní díl nám přináší souboj, který byste tipovali asi dlouho. Závodník kategorie men’s physique se utkal s vyznavačem kalisteniky! Pro mě je těžké se tomuhle moc nesmát, ale uvidíme. Třeba mě borci překvapí a sílu mít budou. Joe Lewis se zde utkal s Bertrandem Mbim. Jaké byly disciplíny? 20 opakování se 100 kg na bench press, 20 dřepů se 100 kg a 20 opakování s 50 kg na kliky na bradlech. Hodně lehké na první pohled. Tím spíš když to srovnáme s tím, co zde bývá k vidění normálně. Koho jsem já favorizoval vzhledem k tomu, jak tyto disciplíny vypadaly? Vsadil bych si na "fyzíka". Bench odjede do minuty, dřepy za další dvě minuty a kliky už tak nějak pomaličku dodělá. Kalistenik? Ten bude na benči dvě minuty, 3 minuty pod dřepy a u kliků už nebude mít sílu, aby soupeře dohnal. Byl jsem s tipem mimo nebo jsem se trefil? Na to si musíte pustit video! Já mu však dávám palec dolů. Za mě osobně byl tohle nejhorší díl Strength Wars. Kvalitou je to ale znovu špička ve světě videí se železem.

V Do you even Youtube jsme věrní hned několika fitness seriálům, protože jsou tak dobré, zajímavé a kvalitně zpracované, že si zde být zaslouží. Jedním z těchto seriálů je "My Vision" od Gymsharku. V již pátém pokračování tohoto seriálů si tentokrát představíme 21letého Douga Censor Martina. Borec z New Yorku patří k jedněm z nejmladších a nejnovějších atletů Gymsharku. Čím tuto značku tolik zaujal? Vůbec netuším. Přijde mi jako úplně normální kluk, který není ničím zajímavý. A možná právě proto byl zajímavý pro Gymshark. Hodně mladých kluků se v něm uvidí a namotivuje je to do cvičení. A do nakupování věcí od Gymsharku. Opravdový důvod vám ale nepovím. Určitě to není kvůli tomu, že by uměl běhat. To neumí. A to vůbec! Jeho příběh? Jako mladý kluk nebyl v ničem tak dobrý, jak by býval chtěl. Dal se tedy na hraní počítačových her. Konkrétně Call of Duty. Jaký měl cíl, pro který vše obětoval? Chtěl být nejlepší na světě. A to se mu povedlo. Další část příběhu je zajímavější, i když nemá s fitness také vůbec nic společného. Přes kamaráda se k němu dostalo video rosničky. 21leté slečny, která předpovídala v televizi počasí. Jen stručně: začali si psát, přestože ani jeden neuměl jazyk, kterým mluvil ten druhý. Po pár dnech se vydal Doug za ní do Mexika a získal si ji. Jinak bychom se tu o tom přeci nebavili. A co to má společného s fitness? Asi nic moc, když to srovnáte s tím, jak je fitness prezentováno v současnosti. Kluk prostě cvičí, jí, prezentoval se na sociálních sítích a získal si své fanoušky tím, že pro ně byl zajímavý a oni se mohli vcítit do jeho života. A to je i to, co se může povést vám, pokud to je váš cíl a máte pro něco takového dostatečně silnou motivaci.

V druhém pokračování dokumentárního seriálu o Johnu Meadowsovi se zaměříme na jeho tréninkovou filozofii. John cvičí jinak než všichni ostatní. Protokol, který předepisuje 4 série o 10 opakováních, v jeho životě neexistuje. Takový protokol totiž neříká vůbec nic o tom, jak má opakování a série vypadat a John tohle vůbec neuznává. Každý pohyb, který v tréninku udělá, má nějaký svůj smysl a cíl. Johnova filozofie je vlastně jednoduchá. Hledá to, co funguje lépe. Naučí se takovou techniku využívat a začne ji aplikovat na sobě a na svých klientech. Je něco optimální? Určitě. John ale ví, že něco takového nenajde. Pokud ale něco dělá, tak to musí být co nejblíže k tomu, o čem si myslí, že je optimální. Musí se posouvat někam dál. Za zmínku zde stojí něco, co se ani tak netýká jeho tréninku. Johna opravdu štvala jedna věc, kterou viděl vlastně všude. Proteinové tyčinky. Lidé si jimi nahrazují jídla, i když to vlastně není jídlo. Je to tyčinka, ze které se člověk nenají, ona nezasytí a nemá v sobě to, co cvičící člověk, opravdu potřebuje. John ve spolupráci s jednou společností vytvořil tyčinku, kterou nazval „Best Bar Ever“. Není to proteinová tyčinka. Je to tyčinka z jídla. Je to tyčinka, která je podle Johna mnohem lepší, než všechno, co si můžete koupit všude jinde. Prakticky se jedná o skutečnou potravinu. Tuhle tyčinku nemůžete mít někde na stole měsíce a měsíce. Ne. Tyčinka musí do lednice, jinak by se zkazila. Je to totiž opravdové jídlo. A i trénink Johna je opravdový. Je zaměřený na pokrok. Zlepšení. Posun někam dál. A to není vůbec jednoduché. Čím víc je kulturista blíže k vrcholu, tím vyspělejší jeho tělo je. Je proto velmi těžké nalézt v tréninku něco, z čeho se bude sportovec zlepšovat. Sportovec se pak musí naučit jak nové tréninkové postupy, tak i nové cviky. A u těch nových cviků pak musí maximálně aktivovat partii, kterou potřebuje zlepšit. Johnovy postupy vám s tímto pomohou. Kdo viděl jeho tréninkové protokoly, které píše pro své klienty, bývá v šoku. Něco takového vám běžný trenér nenapíše. Nebo dnes už i běžný online kouč. Jejich tréninky totiž bývají ještě hloupější. Protokoly od Johna se často liší, protože jsou dělány pro úplně jiné lidi nebo za jiným cílem. Jedno mají ale společné. Jsou udělány tak, aby se člověk nezranil, pokud bude mít dobrou techniku. Zraněný člověk se totiž nemůže zlepšovat, pokud už je na nějaké úrovni. Zranění vás nikam neposune.

Poslední dnešní video? Tento týden byl našlapaný a mezi možnostmi jsem měl další video Johna Meadowse, ukrajinský souboj ve stylu Strength Wars, Ogusova videa, Guzmanova videa, videa top amatéra Regana Grimese, který bude na Arnoldovi bojovat o profi kartu, videa Flexe Lewise, něco z crossfitu, naučná videa k mobilitě boků a ramen a dokonce i něco od Kaie Greena. Všechna tato videa byla skvělá, zajímavá a kvalitně udělaná. Jedna věc mi ale oproti následujícímu videu trošku vadila - nebyla příliš originální. A já si originality moc cením. Kdybych každý týden viděl třeba jen 10 videí, tak mi to asi moc vadit nebude. Já těch videí sleduji trošku víc a originalita se opravdu cení. Proč tedy tohle šílené video od Dava Tata? Měl jsem tu připravený celkem brutální a asi i nudný sloh, ve kterém to vysvětluji. Pak jsem ale podržel backspace a nijak se k tomu vyjadřovat nebudu a napíši jen jedno: Naučte se o tréninku přemýšlet trošku jinak. Opakování, série, cviky nebo pauzy mezi sériemi nejsou něčím, co je vždy předepsané a musí to nějak vypadat a jinak trénink nefunguje. Zkoušejte nové věci. A ne, necvičte tak těžce, abyste zvraceli. To je kontraproduktivní.

zdroj: youtube.com
  •