Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 13/2016

Do you even Youtube - 13/2016

Velmi výživný díl "Do you even Youtube", ve kterém se podíváte na ty největší zajímavosti, které se odehrály a udály ve světě kulturistiky a fitness v posledním týdnu, a které se staly tím hlavním obsahem našeho sledování tohoto streamového kanálu. 

Do you even Youtube - 13/2016

Nový díl Strength Wars v Do you even Youtube nikdy nesmí vidět. V současnosti jsou to pro vás ta nejzajímavější videa, která si vždy vyslouží nejvíce komentářů a soukromých zpráv. Rok 2016 se vyznačuje výběrem nových netradičních cviků, což mě osobně moc nesedí. Tolik mě to nebaví a ani mi to do SW nesedí. Nedá se nic dělat. Pravidla a disciplíny vybírají tvůrci projektu.

V posledním díle se utkal strongman Tetzel se špičkovým německým kulturistou Timem Budesheimem.

Disciplíny byly následující:

  • 15 opakování s 80kg kládou
  • 20 opakování bicepsových zdvihů s tlustou osou o hmotnosti 50kg
  • 20 opakování mrtvol s hex-barem o hmotnosti 220kg

Kdybych si měl tipnout předem, tak řeknu, že vyhraje kulturista. Dokonce bych také řekl, že to celé odjede v kuse bez přestávky. Váhy jsou lehké a rozsah pohybu u všech disciplín je tak malý, že se ani nikdo pořádně nestačí zadýchat. Jak byste si tipnuli vy? Věřili byste strongmanovi, nebo kulturistovi? Výsledek samozřejmě neprozradím. Spoilery do DYEY nepatří.

Kai Greene je zpátky v Do you even Youtube! Kai si splnil cíl, který měl pro první dvě soutěže. Předvedl sakra dobrou formu v Ohiu i v Austrálii a oba Arnoldy vyhrál. Co je v plánu příště? Rio v Brazílii, kde se Kai pokusí získat svůj třetí titul z Arnold Classic v jednom roce, což se zatím nikomu nepodařilo, pokud se nepletu. Je docela dobré, že budeme mít možnost Kaie vidět soutěžit třikrát v tak krátké dobře, že? Kai je už zpátky doma v New Yorku a může se tak plně věnovat své přípravě. Ve videu, které přidávám do dnešního dílu DYEY, cvičil Kai spodní polovinu těla. Hned na začátku mi spadne brada. Vysvětlíte mi, jak může někdo vypadat tak brutálně v teplákách? Také bych chtěl, aby mi v teplákách lezly hamstringy a lýtka. To musí být sen. Lýtka Kai v tréninku úplně zničí ještě před tím, než se vrhne na kvadricepsy a hamstringy. Odcvičí na ně snad 4 cviky a i přes to, že pumpuje, tak tam jde do vah. Tréninkový objem je šílený! A to Kai dělává v tréninku opravdu minimální pauzy mezi sériemi. Zbytek tréninku je pak o extrémním napumpování svalů formou supersérií. Rumunské mrtvé tahy s předkopáváním a zakopávání v supersérii s hacken dřepy. Kai postupně zvyšuje intenzitu a ubírá opakování. Zajímavý trénink. Určitě ne pro každého. Nejspíš to nebude ani pro nikoho, kdo takhle cvičil dlouho a stehna mu z toho nerostla. Ale jednou za čas, proč ne? Dáváte si často pumpovací tréninky, nebo jste spíše fanoušky nižšího počtu opakování a sérií, kde jdete až na limit?

Alberto Nunez je trošku jiný, než všichni ostatní ve světě fitness, Youtube nebo kulturistiky. Vypadá divně. Je to takový mix člověka a Asgarda z hvězdné brány. Do toho ty vlasy. Rostou mu vážně zajímavě. Genetika dělá z Alberta opravdu unikátního kulturistu. Můžete se snažit, jak budete chtít, ale 99% z vás nikdy nebude mít žilnatost, jakou disponuje právě Alberto. Alberto se také hodně liší od lidí tím, jak mluví. O všem hodně přemýšlí a v tom mi připomíná třeba Kaie. Na rozdíl od Kaie se ale vždy dostane k tomu, co chce říct. Kai vždy odbočí někam úplně jinam a člověk pak musí kroutit hlavou. Další věc, díky které je Alberto trošku jiný, než většina ostatních, je technika jeho cvičení. Cvičí po svém. Cvičí to, co má vyzkoušeno, že funguje. Uvidíte ho tak dělat cviky, které třeba ani neznáte. A to je moc dobře. Kvůli tomu mám jeho videa moc rád. Člověk se může inspirovat a najít něco nového, co se dá vyzkoušet.

Alberto je velkým fanouškem cviků, které může provádět v plném rozsahu pohybu. Maximální protažení svalové partie během každého opakování je pro něj stejně důležité, jako intenzita svalové kontrakce. Volí tedy cviky, u kterých cítí obě tyto fáze. Největší důraz pak klade na paže a celou zadní část těla, tedy zádové svaly, hýžďové svaly, lýtka a hamstringy. To jsou partie, které Alberto potřebuje zlepšit úplně nejvíc, pokud chce pomýšlet na dobrá umístění mezi naturálními profíky. Vy si určitě vyzkoušejte minimálně ty cviky na paže, které vidíte v tomto videu. Dejte pak vědět, jak vám braly bicepsové zdvihy na kladce.

„Přestaňte kopírovat slavné kulturisty. Naučte se biomechaniku vlastního těla. Opravdu se zkuste soustředit na to, co musíte dělat vy konkrétně. A především se zaměřte na to, abyste cvičili technicky správně.“ To je volný překlad nejdůležitější částí videa, které se v minulém týdnu objevilo na youtube kanálu americké společnosti Universal Nutrition. V hlavní roli je zde Chris Tuttle. Můj názor na Chrise znáte. Jeden z nejvzdělanějších lidí mezi profi kulturisty. Jeho znalosti a zkušenosti v oblasti tréninku i výživy jsou na velmi vysoké úrovni.

Cílem tohoto videa je dostat lidi na stranu, kde se cvičí technicky správně. Nedělat to, co vidí ve videích profíků. Někteří hardcore profíci sice můžou vypadat lépe, jako Chris, mohou být lepšími kulturisty, ale skutečnost je taková, že správná technika je tím optimálním způsobem, jak by měla cvičit většina cvičenců. Technicky správně cvičení má za výsledek ten nejlepší možný svalový rozvoj. Zároveň je to však ta správná cesta, jak předcházet zraněním. Především u tlakových cviků mohou trpět ramenní rotátory, a proto je důležité dodržovat několik základních principů, které vás budou držet daleko od zranění. Chris je ve videu vysvětluje.

V druhé části videa se nás Chris pokusí naučit tahové cviky. Chris mluví o tom, že jeho záda byla vždy jeho nejhorší partií. Chyběla mu jak hloubka, tak i separace. Neměl záda dobře poskládaná a dodnes to musí všechno dohánět. Dlouhou dobu mu trvalo, že je začal cvičit správně. Než se naučil soustředit na to, co má vlastně cvičit. Základem všeho jsou dvě věci. Tahat „za loket“ a držet ramena dole. Tato technika z velké části vyřadí zapojení bicepsů, předloktí, ramen a trapézů. Tak musí vypadat všechny cviky, kde mají pracovat křídla, ale i střed zad.

Nakonec znovu jedno video, u kterého nemusíte 20 minut poslouchat dlouhé monology, ale můžete se v klidu usadit a napsat si k tomu třeba jen několik málo poznámek. Jedná se o trénink Zuzky Light, kterou snad všichni dobře znáte. Zuzka už v Do you even Youtube několikrát byla a obohatila tak všechny o parádní tipy především na domácí tréninky. Ve videu, které sem přidávám tentokrát, cvičí Zuzka takový domácí kardio trénink, při  kterém parádně odcvičí i břišní svaly a celkově střed těla. Zuzka jako vždy provádí všechny cviky ve vysoké intenzitě, ale nikdy nepřestává myslet na techniku. Ta je vždy základ všeho. Vynikající trénink na doma, který nikdo nemůže komentovat tak, že nemá čas. 5 minut si totiž najde každý.

Na závěr pak prosba pro čtenáře. Pokud máte někdo kontakt na Zuzku, nebo se s ní znáte osobně, tak mi prosím dejte vědět. Moc rád bych ji vyzpovídal pro rozhovor zde na Aktinu. Pokud mi někdo můžete pomoct, tak napište na guruhonza@gmail.com Díky

zdroj: youtube.com
  •