Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 27/2016

Do you even Youtube - 27/2016

První prázdninový díl "Do you even Youtube", který vám přináší ta nejlepší videa ze světa kulturistiky a fitness. Dnes například dva nové díly Strength Wars, na které se vždy těším, ale i třeba John Meadows. 

Do you even Youtube - 27/2016

Ani v tomto týdnu v Do you even Youtube nechybí video s Johnem Meadowsem. Tentokrát nás čeká jeho trénink prsních svalů a ramen, ve kterém John cvičí všechny cviky v relativně vysokém počtu opakování. U všech cviků se John soustředí na kontrolovaná opakování, aby vytěžil co nejvíc jak z koncentrické fáze pohybu, tak i z té excentrické. Prvním cvikem jsou tlaky s jednoručkami hlavou nahoru. Lavička je se zemí možná v 50 stupních. John cvičí tlaky se stopkou, aby ještě víc zapojil prsní svaly. Maximální rozsah pohybu u tlaků s jednoručkami je samozřejmostí. A to stejné platí i u tlaků na multipressu. Maximální protažení a maximální kontrakce ve vrcholné fázi pohybu. Cvikem číslo tři na prsa jsou klasické kliky na bradlech. Tento cvik bere John spíše jako „protahovací“, což uvidíte i podle jeho rozsahu pohybu. John zde nevěří v plný rozsah kvůli tomu, že by se pak zbytečně moc zapojovaly jak ramena, tak i triceps. Jak na ramena? Prvním cvikem je upažování s jednoručkami a to znovu velmi kontrolovanou technikou. Johnovi u tohoto cviku nevadí lehký cheating, ale ne v tomto dni, kdy jede více opakování a je zde větší důraz na svalovou kontrakci. Z upažování na boční delty přešel John na upažování v sedě v předklonu, kde se zaměřil na delty zadní. Zde je rozsah pohybu znovu velmi krátký. Není potřeba chodit až nahoru. Posledním cvikem byly lehké tlaky na multipressu vsedě. Nic složitého, ale jak vidíte, tak důraz na techniku maximální.

Tento týden se na internetu objevily dva nové díly Strength Wars. V tom českém díle se utkali Jirka Orság a Lukáš Žigmund. Na oba čekaly ty asi největší váhy v historii Strength Wars a já si troufám říct, že něco takového v následujících měsících nikde neuvidíte. O jaké disciplíny šlo? Šlo o dřepy, push pressy a mrtvé tahy. Na každou disciplínu měli gladiátoři dvě minuty a cílem bylo nazvedat co nejvíce kilogramů, které se pak ze všech třech disciplín sečetly. Disciplína číslo 1: 250kg dřep. Disciplína číslo 2: 120kg push press (výraz). Disciplína číslo 3: 240 kg mrtvý tah. Výsledky se tady nedozvíte, k tomu si musíte pustit video. Hodnotit také nic nebudu, protože jsem se od tvůrce projektu dozvěděl, že nemám přehled. Video rozhodně stojí za zhlédnutí! Pokud se vám líbilo, tak jej sdílejte. Pokud máte s něčím problém, tak o tom mluvte, protože jen tak se posune úroveň dopředu.

Druhá válka byla soubojem legend. Romano Rengel i Thomas Gleeson mají reputaci opravdových supermanů. Jen těžko by pořadatelé mohli přijít s (na papíře) vyrovnanějším soubojem. Výjimkou by byla pouze Romanova odveta s Adamem Raw. To je totiž válka, jejíž výsledek především němečtí „fanboys“ nemohou rozdýchat. Každopádně tady šlo právě o souboj Romana s Thomasem a disciplíny byly následující: 20 opakování s 130kg na bench press, 20 opakování s 200kg na hex-bar deadlift a tahání 170kg saní. Zmačkněte mezerník a dozvíte se to! Já vám závěrem povím jen jedno. Clustery fungují! Kdo chápe, tak dobře pro vás!

Victoria D'Ariano a Regan Grimes to rozjeli s videi ve velkém a to je moc dobře. Regan se v Brazílii stal dalším mladým profíkem federace IFBB a jeho přítelkyně Victoria má také velké cíle. Krokem dopředu má být kanadský národní šampionát, kde má šanci získat profi kartu a dostat své jméno ještě trošku více do povědomí fanoušků kulturistiky a fitness. V nejnovějším videu dokumentujícím její přípravu na tuto soutěž cvičila Victoria ramena spolu s Reganem a vy máte možnost se na tento trénink podívat právě teď. V tréninku mě zaujala zajímavá varianta upažování v leže na nakloněné lavici. Prvek rotace přidává cviku dobu pod napětím, což může vést k solidnímu napumpování. Vyzkouším hned v úterý! Z tréninku je jasně vidět, že cílem Victorie je vyloženě vylepšit tvar ramen. Zaměřuje se na zadní a boční delty, což jsou právě ty hlavy, které ramenům dávají ten správný kulatý tvar. Předimenzované předky nikdo nechce. Victoria bude mít co dělat, protože se jí ramena ztrácejí oproti pažím, které má, musím říct, opravdu svalnaté. Ty bicepsy závidím. Victoria si po tréninku střihne i kratší pózování, kde je jasně vidět, že se na ty ramena opravdu musí zaměřit. Postava ale parádní! Po tréninku a pózovačce se pak můžete podívat i na zbytek celého dne, který Victoria trávila s Reganem, který je mimochodem sponzorován společností BPI Sports, která má pod sebou i Jaye Cutlera. Regan se bude mít od koho učit.

Na závěr znovu jedno motivační video, které se sem tento týden opravdu hodí. Nejsem fanouškem motivačních videí, protože se tam často tolikrát opakují ty stejné záběry a písničky. Motivační video s Bradley Martinem je ale, pro mě osobně, novinkou a moc se mi líbilo. Díky za odkaz, Filipe! Bradley je Youtube celebrita. Nesoutěží, nevidíte ho dělat reklamu nějaké značce s doplňky stravy a věci si dělá podle sebe. Trénuje jinak, než ostatní. Vymýšlí blbosti, na které se lidé dívají moc rádi a ty videa pak obletí celý svět. Je to sranda, je to motivační a často edukační. Bradley cvičí s perfektní technikou a jeho videa mohou často sloužit jako inspiraci pro lidi s odlišnými cíli. Snad si video užijete. Když bavilo mě, tak musí bavit snad každého.

zdroj: youtube.com

  •