Tento článek obsahuje dlouho neaktualizovaná sdělení. Doporučujeme vyhledat článek novějšího data publikace.

Do you even Youtube - 42/2016

Do you even Youtube - 42/2016

Po týdnu jsme tu zase s těmi nejlepšími videi ze světa kulturistiky a fitness. Co se událo ve světě svalnatých chlapců a krásných žen v posledním týdnu? To nám řekne Honza Kavalír. Dneska třeba i s tréninkem zadku pro kluky nebo výukou pózování v Classic physique. 

Do you even Youtube - 42/2016

147. díl Do you even Youtube je tady a já jsem si dal tento týden za úkol vybrat videa, která nebudou podobná těm, které jste mohli vidět v předchozích dílech. A jdeme k věci. Začínáme videem, které nás něco naučí o pózování v kategorii classic physique. Nová kategorie federace IFBB má za sebou svou první Olympii, která dopadla celkem kontroverzně. Vyhrál Danny Hester, kterého na prvním místě nějací fanoušci u odborníci rozhodně měli. Druhý skončil Arash Rahbar, kterého by na prvním místě také mělo hodně lidí. Ostudu si udělali rozhodčí tím, že na třetí místo pasovali Sadika Hadzovica, kterému chyběla připravenost, klasické tvary i symetrie. Sadika by většina lidí měla někde okolo 10. místa. Pro mě jakožto fanouška byl tento ročník zklamáním, co se týče výsledků a nebyl jsem sám. Další roky snad přinesou lepší úsudek rozhodčích a kategorie bude růst a tím pádem se v ní objeví víc a víc talentovaných jedinců. Než se však vrhnou na prkna, tak se budou muset naučit pózovat a to není vůbec jednoduché. Arash Rahbar nám v tomto videu vysvětluje to jeho pózování, které rozhodně nebude pro každého, ale většina lidí si z toho může vzít příklad a buď se něčím inspirovat, nebo vědět, co nezařazovat do toho svého pózování.

Jakým videem pokračujeme v Do you even Youtube? Vybírám video, které přidal na svůj kanál Jon Call, kterého můžete znát pod jeho přezdívkou Jujimufu. Jujimufu je dost možná nejznámější tricker na světě, když s touto aktivitou začal v roce 2000 a od té doby jeho popularita především díky sociálním sítím, hlavně youtube, rostla víc a víc. Pokud se mladých trickerů zeptáte, proč začali a kdo je inspiroval, tak vám hodně z nich řekne, že to byl právě Jujimufu. Já viděl Jona poprvé v jeho videu s Antoine Vaillantem, kde cvičili a trickovali spolu. Jujimufu je výjimečný tím, že všechny ty bláznivé triky zvládá i při svých 105kg, které má v sakra dobré kvalitě. Po celý rok se drží okolo 10% tuku. Snad vás anabolický akrobat zaujme i v tomto videu a pokud se zde najdou nějací hráči Farmville, nebo Pokemon Go, které video přivede k trickingu nebo ke cvičení, tak jen dobře!

Po 10 minutách sledování následujícího videa jsem uznal, že ani takové video jsme v Do you even Youtube ještě neměli. Nechci vám říkat, že se z něj něco naučíte, i když to vlastně instruktážní video tak trošku je. Arnoldův syn Calum von Moger z Austrálie nás ve videu láká na nový cvik pro prsní svaly. Chce se o něj podělit se svými fanoušky po celém světě. Co že to je za cvik? Jedná se o bench press s jednoručkou jednou rukou. Super cvik na procvičení jednoho prsa a zapojení středu těla. Prý si to máte vyzkoušet, ale začít je lepší s lehčí jednoručkou a jen pomalu se pouštět do větších zátěží.

Pak ale to hlavní. Calum svléká nepotřebné oblečení, aby nám oznámil, že dneska se prsa nejedou. Cvičí hamstringy a zadek. A aby to ještě umocnil, tak má na sobě své tričko, které nám říká, že opravdový muži trénují zadeček. Real men train the booty. Parádní tričko a až budu bohatý a budu chtít dát šílené peníze za poštovné, tak si ho objednám. Já totiž zadek trénuju! No a zbytek tréninku? Ty hamstringy a zadek. Calum nás naučil cvik pro hodné holky a zlobivé holky. Hodné holky i zlobivé holky jel v supersérii a v první sérii mu stačilo 50 liber. Pak zjistil, že utáhne i těžší, a trošku přidal. Mě tedy tohle video inspirovalo k tomu, abych si v posilovně odcvičil zlobivé holky už dneska. Těším se. A co vy? Cvičíte zadek stejně poctivě, jako pořádní chlapi? Tedy například jako já, Calum von Moger, nebo Vilda od nás z Golem's Gym?

Ani tohle jsme v Do you even Youtube ještě neměli! Ve světě fitness jsou už několik let strašně moc populární cheat days. Tedy dny, kdy může fitnessák, kulturista, nebo fitnesska celý den jíst všechno, co do sebe dokáže dostat. Nejčastěji trvá takový den od rána až do večera. Cheat days často opravdu začínají po půlnoci a končí s tou další půlnocí. V současnosti už většina lidí ví, nebo pochopila, že podobné postupy jsou hloupé a ani lidé, kteří do sebe cpou sto jednotek inzulinu za den, z toho nebudou mít nic dobrého. Populárnější jsou tzv. "refeed days", kdy jíte vlastně to, co byste jedli normálně, jen toho sníte víc. Jíte půl kila masa a 300g rýže na den v jídlech kromě snídaně, posledního jídla dne a proteinu po tréninku? Refeed day - dojídací den - vám dovolí sníst 650g masa a 550g rýže. Pak jsou tu také "cheat meals", tedy jedno volné jídlo. No a konečně se dostáváme k tomu, o čem může být následující video. Koučové svým klientům dávají "volnou hodinu", během které mohou klienti sníst cokoliv a odpočinout si tak od diety a dopřát si. Furious Pete sice dietu nedrží, ale svým posledním videem může inspirovat lidi, kteří od kouče dostanou dvě volné minuty. I za dvě minuty se totiž dá sníst 17 koblih. Že nevěříte? Tak koukejte! Petovi se to povedlo několik let zpátky, ale video musel z Youtube smazat, protože tam byly nějaké problémy s autorskými právy. Takže ještě jednou. A jen pro vás. 17 koblih za 2 minuty. Koho z vás to inspirovalo k podobnému kousku? Vyzkoušejte a dejte vědět, jak to dopadlo. Pokud vám z toho nenaroste vepředu záložní padák, tak vám pogratuluji.

Nejprve jsem neměl jasno, jakým videem zakončím dnešní díl Do you even Youtube, ale soutěž USAPL RAW Nationals 2016 mi nabídla video, které sem prostě dát musím. Výkon, který uvidíte v tom následujícím videu, je tím historicky nejlepším výkonem, jaký kdy kdo zvládl v silovém trojboji na soutěži, kde musí závodník projít testem na doping. Ray Williams, naturální trojbojař, včera zvládl dřepnout 456 kg podle pravidel IPF. Jen v pásku vyšel s 1005 librami na zádech ze stojanu, aby s tím dřepl pod paralel a následně se s tím zvládl postavit. Neuvěřitelný výkon od člověka, který nám ty neuvěřitelné výkony ukazuje celkem často. Možná je na čase, abychom tomu začali věřit a očekávat od něj i to nepředstavitelné. Když se moderátor živého přenosu zeptal v rozhovoru Raye na to, co by mu k výkonu řekl, tak Ray nemluvil o výkonu samotném, ale o tom, co si z něj vezme k tomu, aby vylepšil nedokonalosti, které mu brání v tom, aby podal ještě lepší výkon. Jeho výkon ho dělá hladovým po tom, čeho může dosáhnout. Kouká se dopředu. Motivuje ho to k tomu, aby zvládl dřepnout ještě víc. Těší se, až bude zpátky v posilovně a znovu se vrhne do tréninku, jehož výsledkem bude ještě šílenější výkon. Ray Williams, dámy a pánové. 456kg dřep. 240kg bench press. 383kg mrtvý tah. A total 1079kg. To vše při těch nejpřísnějších pravidlech, jaké v silovém trojboji naleznete.

zdroj: youtube.com
  •