Jakub Lunga: "Formu jsem udělal na koblihách, sushi a McDonalds"

Jakub Lunga: "Formu jsem udělal na koblihách, sushi a McDonalds"

Každá soutěž nebo sezóna produkuje jména, která jsou zajímavá, a to jak sportovně, tak svým přístupem k soutěžení. Jedním z nich může být Jakub Lunga, který v tomto roce absolvoval svou první sezónu a získal na mezinárodních soutěžích zajímavá umístění. Jakub Lunga se představuje. 

Jakub Lunga: "Formu jsem udělal na koblihách, sushi a McDonald's"

Ahoj Kubo, ty jsi startoval na Fitness Institut Natural Cupu v Brně a umístil ses na 3. místě. To je vše, co o tobě vím, tak nám o sobě něco řekni.

Ahoj, zdravím všechny čtenáře Aktinu.

Jmenuji se Jakub Lunga, pocházím z jižní Moravy z vesničky jménem Svatobořice-Mistřin. Sportu se věnuji celý život. Asi od 15 let jsem hrál fotbal a s posilováním jsem začal, když mi bylo 19. To jsem poprvé vstoupil do posilovny a zvednul činku. Musím říct, že to byla láska na první zvednutí. Momentálně žiji v Praze, kde pracuji jako osobní trenér ve fitness Jana Kareše a fitness Kotva.   

Ty jsi startoval v kategorii muži nad 180 cm. Byly to tvé první závody?

Úplně první ne, týden před Brnem jsem si to vyzkoušel na Grand Prix Karviná, kde jsem obsadil 6. příčku.

V Brně už jsi skončil třetí, změnil jsi něco v posledních fázích přípravy na brněnské závody?

Ano, každá superkompezace byla úplně jiná. Tu první jsem udělal klasicky - přesně jak se všude dočtete. Od pondělí jsem tedy přijímal minimum sacharidů, bílkoviny jsem držel mezi 2,2 - 2,5 g na kg tělesné hmotnosti, do toho dvoufázové silové tréninky a od čtvrtku jsem začal doplňovat sacharidy. Již jsem necvičil a zároveň snižoval příjem tekutin. Jenže jsem se bál to pořádně nacukrovat, takže jsem se při rozcvičení nedokázal vůbec napumpovat a neměl jsem na sobě snad ani jednu žilku. Ale díky trošce alkoholu jsem byl aspoň bez stresu a závod jsem si i tak moc užil.

Zato Brno už byl pravý opak. Přišel jsem plný, žilnatý i bez rozcvičení a ... opět žíznivý.

Ve čtvrtek jsem začal cukrovat klasicky vločky, brambory, batáty a v 18:00 jsem již přijal velkou porci sushi. Jako dezert jsem snědl trdelník a dvě hodiny na to jsem seděl v McDonald's. Za další 2,5 hodiny jsem si dal vejce s batáty a šel spát. V ten den jsem normálně cvičil. Pátek už byl od rána ve stylu cheat day. Ráno palačinky z vloček, ovoce, vajec a ořechů. Jako svačinu jsem zvolil spoustu sladkého pečiva, následovalo kvalitní jídlo - brambory s krůtím masem a ořechy. 2 hodiny na to jsem šel procvičit celou horní polovinu těla. Potréninkové jídlo bylo stejné jako před tréninkem, nicméně dvě koblihy padly jako dezert.  Potom znovu velká dávka sushi. Den jsem zakončil opět v McDonald's. V tento den jsem se snažil přijmout minimum tekutin.

To jsou velmi rozdílné metody, jak jsi na to přišel? Pomáhal ti někdo s přípravou ?

Těch lidí, co mi pomáhalo, bylo víc. V závěru bych jim chtěl určitě poděkovat, ale jinak jsem se po celou dobu přípravy snažil tak nějak sám. Musím ale říct, že jsem se nechal inspirovat tvým blogem z roku 2015. Hodně jsem se snažil naslouchat tělu a když jsem se cítil dobře, tak jsem trénoval dvoufázově i několik dnů po sobě. A zas když už jsem byl hodně unavený a už i okolí mi říkalo, ať si odpočinu, tak jsem odpočíval. Většinou jsem hodně chodil do sauny a v poledne se snažil lehce přispat - musím říct, že krátký spánek v polovině dne mi pomáhal nejvíc. V závěru přípravy mi hodně pomohl s prezentací a superkompenzací Tomáš Bureš, za což mu strašně děkuji, moc si toho vážím!

Co tě vedlo k tomu se připravit na závody v kulturistice?

Byl to můj velký sen již dlouhou dobu, dokonce jsem se už jednou připravoval. To bylo v roce 2014. Bohužel jsem oslovil jednoho nejmenovaného trenéra, kterého jsem na slovo poslouchal a skončil jsem s přetíženým organismem a zničeným zažíváním. Takže jsem se z toho asi půl roku vzpamatovával a skoro vůbec necvičil.

Postupně jsem začal zase cvičit, ale motivace k přípravě už tam nebyla. Tehdy mi šlo hlavně o mé zdraví, resp. abych se cítil dobře a fit. 

Přibližně 12 týdnů před soutěží jsem byl na tréninku s Tomášem Ďuránem a ten mě přiměl k tomu to zkusit. Týden jsem o tom přemýšlel a nakonec jsem se rozhodl začít přípravu. Bylo to přesně 11 týdnů před Brnem.

Jak sis užil svou premiéru v naturální kulturistice a co plánuješ do budoucna ?

Musím říct, že jsem nečekal, že to bude taková zábava. Celá příprava mě moc bavila, pozorovat tělo jak reaguje na výživu a trénink bylo ohromné. Samotné závody jsou už taková odměna za tu všechnu dřinu a odříkání. Moc se mi líbila i organizace obou závodů, jak v Karviné tak v Brně. A myslím si, že závody v Brně jsou opravdu skvělé. Jak prostory, kde se konaly, tak i počtem závodníků. Pro mě je to takové naturální EVLS. Navíc jsem měl s sebou mého kamaráda a kolegu Tomáše Mikulu, který se o mě celé závody staral. Na závodech jsem měl i kamárady a rodinu, kteří mi neskutečně fandili. Všem patří jedno obrovské díky!

Teď po závodech mám doporučeno od Tomáše odpočívat, takže si dám 14 dnů volno a pak začnu  s přípravou na jaro 2017 - akorát ve vzpíraní. To mě taky dost baví. Na podzim se chci vrátit na prkna, ale už i s nějakým svalovým objemem. Přípravu budu směřovat opět na Brno, tak snad bude další ročník! 

Kubo, já ti děkuji za rozhovor a přeji ti hodně štěstí a úspěchů do dalších závodů! Chceš na závěr ještě něco dodat ?

Honzo, já děkuji za rozhovor. Chtěl bych poděkovat všem, co mi fandí a hlavně všem třem zmíněným Tomášům. 

  •