5 nejlepších proteinových snacků na cesty aneb Co svačí coolturisti

5 nejlepších proteinových snacků na cesty aneb Co svačí coolturisti

Aktin Redakce Aktin Redakce před 5 měsíci Aktualizováno 1. 8. 2018

Mnoho lidí si láme hlavu nad věčnou otázkou, jakou svačinu si přibalit do batůžku na výlet, aby měli dostatečný příjem bílkovin? Jako správní coolturisti a fitness nadšenci jistě víme, že bychom měli přijímat uspokojivé množství bílkovin nejen pro svalový růst, a často se tak na celodenním výletě potýkáme se situacemi řešící otázku, kde máme vhodné zdroje bílkovin najít? 

Ať už jedeme na celodenní výlet na kolo, vyrážíme na pěší turistiku, nebo na prodloužený víkend pod stan, hodí se mít po ruce vždy šikovnou svačinu pro doplnění bílkovin. Dostatek energie na cestách nám zaručí návštěva restaurace nebo rychlé občerstvení v bistru, legendární žlutá limonáda "kombajnérka" nebo malinovka, ale kvalitní bílkoviny bez zbytečného tuku, to aby člověk na cestách hledal téměř marně – pokud tedy nechceme několikrát během dne navštěvovat restauraci. 

Co si rozhodně přibalit do batůžky na cesty?

Pokud jídlo na cestách necháváme tak nějak na náhodu, může se stát, že horko těžko přijmeme dostatečné množství bílkovin za celý den, i když jich potřebujeme větší množství díky tomu, že několik hodin makáme na kole nebo se lopotíme do horských masivů. Že tatranky jsou energie sbalená na cesty? To je sice pravda, ale se svými 4 gramy bílkovin na sušenku zde nelze mluvit o zdroji potřebných bílkovin. Jak to dělat lépe?

NOCCO nás udrží ve střehu! 

NOCCO je oblíbeným zdrojem kofeinu, kterého jedna plechovka osvěžujícícho nápoje obsahuje 180 miligramů, takže nebudeme mít tendence usnout na cyklistických řídítkách a díky obsahu BCAA aminokyselin nám při déletrvajících výkonech také NOCCO ochrání svalovou hmotu tím, že samotné BCAA slouží jako zdroj energie pro pracující svaly. Takže jaká je vaše oblíbená příchuť?

Barebells protein pudink nám ukáže chuťové nebe 

Populární Barebells protein puding s 20 gramy bílkovin je úplným gastrogurmánským nebem! Je libo příchuť kokosovou, vanilkovou nebo rovnou dvojitou čokoládu? Všechno máme a taková sváča od Barebells vykouzlí úsměv na tváři a nebe v puse, i když už zrovna meleme již z posledních sil!

ONE Brands ONE Basix aneb Bílkoviny sbalené na cesty

Tyto lahodné tyčinky v sobě také ukrývají 20 gramů bílkovin a pouhý 1 gram cukru! Milým překvapením nám bude přítomnost elektrolytů v podobě vápníku, sodíku a draslíku pro oddálení nebo zabránění svalovým křečím. Tyčinku ONE Basix si můžeme dát kdykoliv během dne, aniž bychom například museli pracně sesedávat z kola nebo na tůře. Vždycky je však lepší si na svačinu udělat čas, když zrovna nikam nespěcháme.

Sušené maso je pochoutkou s koncentrovaným zdrojem bílkovin

Co bychom čekali od sušeného masa jiného, než kvalitní zdroj bílkovin? Ve 100 gramech takového sušeného hovězího masa Jerky nalezneme perfektních 50 gramů bílkovin a můžeme se tak rozdělit s přáteli nebo si příjem rozdělit do několika menších porcí. Mimo špekáčků a klobás na ohni si tak můžeme dát nabitý zdroj bílkovin třeba v chilli příchuti pro jedince, kteří to rádi ostré. A pokud se nám omylem podařilo vybrat špekáčky s obsahem masa limitně se blížícím nule, tak situaci může zlepšit otázka: "Dáš si Jerky?"

TPW Protein cookies jsou ideální sladkou a proteiny nabitou pochoutkou

Máme chuť na něco sladkého? Pak jsou Protein Cookie od TPW jasnou volbou! Najdeme je v několika příchutích, takže si opravdu vybere každý a takové jedno brownie nám dodá zhruba 10 gramů kvalitních bílkovin a skvělých 6,4 gramů vlákniny! Protein Cookie jsou s nízkým obsahem cukru a vysokým obsahem bílkovin ideální svačinkou pro uspokojení nejen chuťových pohárků, ale také pro doplnění energie.

Ani pitný režim nepodceňujme!

Během výletu nezapomínejme na pitný režim, protože díky větší fyzické aktivitě a horkému počasí se náš organismus musí vyrovnávat s horkem pomocí zvýšeného pocení. Mějme tak v batohu třeba náš nový Aktin barel, do kterého si můžeme přidat třeba komplexní zdroj energie v podobě škrobu Vitargo. Ten obsahuje nepostradatelné elektrolyty, jež ztrácíme právě zvýšeným pocením. Do barelu si můžeme jednoduše nalít neslazenou minerální vodu s ucházejícím obsahem hořčíku a sodíku. Základní doporučení pro příjem tekutin je v podobě 30–45 ml/kg tělesné hmotnosti, ale díky horku toto číslo bude ještě vyšší. 

Jak to celé může vypadat v praxi? Připravili jsme si pro vás odlehčený návod, jak zmíněné produkty efektivně zařadit v průběhu coolturistického výšlapu s Jendou Cahou v hlavní roli. Připoutejte se, začínáme!


  •